Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Arne, Laila og Laura er jo NAVN.Frøken Hege skrev:
Chrisander Amander Leandrus Analius er jo eksempler på hjemmelagete navn som IKKE er fint.
Hørte om tvillinger som het Nathan og Tristan. I og for seg fine navn på ENGELSK, ikke når begge foreldrene og begges familier er norske og de sier navnene på kav Siddis dialekt. Nataaaan og Tristaaaaan!!

Merker den siste tiden at jeg også har fått avsmak for navnet Anders. Som faktisk (for meg) er et navn som passer gutter/menn i alle aldre.Tefruen skrev:
Men i alle fall for meg så går det nå inn i samme kategori som Adolf, Judas og Vidkun, og andre judaser.
Jeg syns Arne er et bra navn, jeg har vurdert å bruke det selv om vi skulle få en gutt. Farfar het Arne, og jeg kunne gjerne tenkt meg å oppkalle etter ham.toneany skrev:
Greia er at man vennes jo veldig fort til navnet, selv om man først ikke tenker det passer til en baby eller er uvant. Og så er de jo bare en baby i et lite år eller noe, de er jo voksne mennesker i mange tiår. Jeg har større problemer med at en voksen mann heter Emiliander enn en baby som heter Arne eller Mildrid (farmor).
Enig med de som oppgir såkalt belastede navn - de bør man være forsiktig med å bruke på barna sine. Utover det synes jeg ikke det er noen navn en baby ikke KAN hete. Navn er en smakssak, og jeg personlig er ikke så begeistret for nymotens, hjemmesnekrede eller "fancy" navn (Her bor Per, Kari og Natasha Violetta).FrkPedersen skrev:
Vi har valgt et gammelmodig navn på gutten vår, han heter Oddmund. Mannens far het det og vi syntes det var fint å kunne kalle opp. Dessuten liker jeg de gode, gamle navnene som Runar, Halvor, Olav og Håkon. Uansett er vi bare babyer en liten prosentdel av livet, og det blir for meg like rart å treffe på en voksen mann som heter Marius eller Theodor (ingen ting galt med navnene, men jeg forbinder dem med små gutter).
Sicily skrev:
Jeg syns Arne er et bra navn, jeg har vurdert å bruke det selv om vi skulle få en gutt. Farfar het Arne, og jeg kunne gjerne tenkt meg å oppkalle etter ham.toneany skrev:
Greia er at man vennes jo veldig fort til navnet, selv om man først ikke tenker det passer til en baby eller er uvant. Og så er de jo bare en baby i et lite år eller noe, de er jo voksne mennesker i mange tiår. Jeg har større problemer med at en voksen mann heter Emiliander enn en baby som heter Arne eller Mildrid (farmor).
For det første: HELT enig!
For det andre: Fins det noen som faktisk har kalt barnet sitt for Emiliander?
Frøken Hege skrev:
Sicily skrev:
For det første: HELT enig!
For det andre: Fins det noen som faktisk har kalt barnet sitt for Emiliander?
Hvis det ikke er det til nå er det sikkert noen som får en knallgod ide med denne tråden og sitter hjemme og mekker lignende navn.
Anders som ingen vil bruke mer kan jo bli til Andersiander!!!
Frøken Hege skrev:
Luna! Etter min mening er det en hundenavn og ikke ett menneskenavn. vet om en som har det som fornavnet for ungen hennes.inlisek skrev:
Luna ja, sammen med Milla eller Mille- det er også dyrenavn. Pontus stiller i samme klasse,vet om en som heter det.