Hva kan en baby absolutt IKKE hete, etter din mening?

Mrs Lutz skrev:

LillianneLie skrev:
Jeg får vondt inni meg når små heter; Olga, Ragna, Turid, Nils, Arnold, Per blant annet. Dette går jo på at det er navn jeg ikke liker så veldig godt og som jeg forbinder med 80 år gamle mennesker, ikke nyfødte babyer. Akkurat som det er mange nymotens navn jeg ikke ser for meg passer en gammel mann eller dame.
Man blir vel vandt med alt, men....

For å svare på spørsmålet ditt; Jeg ville ikke kalt gutten min Arne, det blir så enkelt. Men jeg synes ikke det er et stygt navn Men både Laila og Laura er fint synes jeg:)

kjenner ei nydelig søt lita jente som heter olga. først synes jeg det var helt merkelig. men har blitt vant til det.

Jada, man blir sikkert vant med det meste:) Jeg vet om gutter med to av de tre nevnte guttenavnene, og jeg begynner jo å venne meg til det. Eller...ikke reagere hver gang jeg hører det.

Så ei skrev det her, og det samme mener sikkert mange mange nå for tida, men synes det er så synd at navnet Anders skal bli "ødelagt" på den måten. Håper ikke det kommer i samme kategorien som Adolf! Broren min heter Anders, og det er jo bare et nydelig navn - egentlig! Om man ser bort fra you know what!

Jeg syns virkelig synd på søskenparet Adolf Hitler og Aryan Nation...

Jeg er delvis enig i at "besteforeldre-navn" ikke passer særlig bra på en baby, men jeg må si at det sjelden jeg møter noen som ikke passer til navnet sitt. =) Jeg ville aldri kalt baby'n min for navn som jeg synes passer best på strippere. Aylia, kayla, ariana, athena, lista er lang:  navn med a-endinger som er "nye" i norge... But thats just me! Bra vi er forskjellige og gir barna forskjellige navn! 

Jeg synes f.eks Oddlaug, Leif, Joralf og Margido ikke passer på små barn, men selv har jeg en Peder, som er et gammelt norsk navn, oppkalt etter sin oldefar. 

Husker en episode vi var hos legen da han var 3 mndr. og legen kom inn til venterommet og sa navnet hans, for og etternavn. Jeg tok med meg babyen og stilte meg ved legen (som kjenner meg), og han fortsatte å si navnet ut til venterommet.. 

Jeg bare, her er vi jo!

Så skvatt han til litt og lo, "Oida, jeg trodde jeg skulle ha inn en mann fra gamlehjemmet" :P

Hihi, selv liker jeg norske nav, men ikke hvis de blir for gammaldags :P

Er heller ikke glad i de nye hjemmesnektra navnene, synes det blir dumt  :P

Miriel skrev:
Jeg syns virkelig synd på søskenparet Adolf Hitler og Aryan Nation...

adolf og ett par andre er vell for all framtid merka av gjerningene av den eine personen i historien.   bare for spesielt interesserte.. 

Sånne gamle navn synes jeg faktisk er kjempefine! Skulle gjerne kalt ungen min Ivar viss jeg hadde fått en gutt. 
Grensen min går ved navnet Adolf. Det kunne jeg bare aldri brukt på barnet mitt. 

Navn som Gudmund, Odd, Edgar og sånne skikkelig bestefarnavn. Men babyene blir jo voksne etterhvert de også... :)

Gutten vår heter Olav, og det vet jeg at mange synes er et gammelmannsnavn.

Vennene mine frarådet det fordi de bare så for seg en kjempegammel mann, og familien min frarådet det fordi de syntes det var for kongelig og snobbete.

Jeg er for så vidt ikke uenig med dem, jeg skjønner godt hva de mente. Men vi likte nå det navnet uansett og valgte å gi ham det. Jeg regner bare med at når de blir vant til det, så kommer de til å like det etter hvert. :-)

Det samme tror jeg gjelder navn som Ivar, Arne, Turid osv.

Men jeg ville nok ikke ha kalt barnet belastede navn som Adolf eller Vidkun. Ei heller romerske keisernavn som Maximilian, Augustus, Nero, Julius eller liknende.

Laila er ille fint navn!!! :P
Ville ikke kalt barnet mitt ett navn sammensatt av to.. Sånn hjemmesnekret navn :/

Smaken er som baken, mener jeg nå!

Det eneste navnet jeg kan komme på som jeg syns er helt upassende for en baby er Adolf.

Både Arne og Laila er ok for meg. Laura er å gå over grensen. :P 

Åge var det første jeg tenkte på. Men man venner seg jo til alt, jeg er sikker på at hadde jeg kjent en søt liten baby som het det, hadde det nok fort begynt å passe til ham.

Bouncing buttplug skrev:

Løsa skrev:
Vil ikke nevne navn, men jeg synes det er mange av de navnene som bestemor og bestefargenerasjonen vår heter som er litt feil på en baby.

Det er jo ordi besteoreldregenerasjonen heter det det da.. Du kan ikke endre navnerelasjonene dine før du får noe nytt å relatere dem TIL..

Mange som så Agnes som en gammel dame.. De samme ser nå Agnes som en mørkeblond liten rabbagast av en jente

Jeg så gjerne Halvor som et litt sånn gammelmannavn, men nå er det en liten, nydelig gutt jeg ser for meg når jeg hører navnet. Alle navn har vært nye en gang, og alle "nyoppfunnede" kommer naturligvis fordi folk ser nettopp slik på de gamle, tradisjonsrike navnene våre..

Tenk på at dere alles navn har vært babynavn en gang!

Det er mange gamlisnavn som er kjempefine babynavn altså, men det er mange som ikke er det og i mine ører.
Feks Hjørdis og Borghild.
Mens Agnes og feks Signe er navn jeg liker.
Men det er min smak, andre har sin smak.

Vi har ei lita Mary Agathe, ikke akkurat noen nymotens navn ;-) 

Jeg elsker disse gamle navnene og håper jeg en gang får en liten Ivar Severin!

Arne er også fint..

Jeg syns navn som Leander, Mathias, Leah, Linnea ++ er verre å kalle en baby! Og jeg vet at de aller fleste er dypr uenig med meg

Dersom to brødre heter Vidkun og Henry Oliver, synes jeg foreldrene har gått litt over streken.
Ikke noen jeg vil menge meg med i alle fall.

Og så liker jeg ikke sånne hollywood-ish navn. 
Takke meg til Oddlaug og Åsmund.

Back
Topp