Mrs Lutz skrev:
Jeg får vondt inni meg når små heter; Olga, Ragna, Turid, Nils, Arnold, Per blant annet. Dette går jo på at det er navn jeg ikke liker så veldig godt og som jeg forbinder med 80 år gamle mennesker, ikke nyfødte babyer. Akkurat som det er mange nymotens navn jeg ikke ser for meg passer en gammel mann eller dame.LillianneLie skrev:
Man blir vel vandt med alt, men....
For å svare på spørsmålet ditt; Jeg ville ikke kalt gutten min Arne, det blir så enkelt. Men jeg synes ikke det er et stygt navn Men både Laila og Laura er fint synes jeg:)
kjenner ei nydelig søt lita jente som heter olga. først synes jeg det var helt merkelig. men har blitt vant til det.
Jada, man blir sikkert vant med det meste:) Jeg vet om gutter med to av de tre nevnte guttenavnene, og jeg begynner jo å venne meg til det. Eller...ikke reagere hver gang jeg hører det.
Så ei skrev det her, og det samme mener sikkert mange mange nå for tida, men synes det er så synd at navnet Anders skal bli "ødelagt" på den måten. Håper ikke det kommer i samme kategorien som Adolf! Broren min heter Anders, og det er jo bare et nydelig navn - egentlig! Om man ser bort fra you know what!