Hva kan en baby absolutt IKKE hete, etter din mening?

Gunnar
Nils
Viggo
Rolf
Arne
Cato

Olga
Hilda
Gunda
Gunnhild
Ragna
Ragnhild
Gunnveig

The list goes on and on.

Georg, Halvor, Jon, Erna, Grethe og Frank er navn jeg ikke synes passer en baby. Sånne typisk gamle dame/manne navn.

Severina! skrev:
Jeg elsker disse gamle navnene og håper jeg en gang får en liten Ivar Severin!

Arne er også fint..

Jeg syns navn som Leander, Mathias, Leah, Linnea ++ er verre å kalle en baby! Og jeg vet at de aller fleste er dypr uenig med meg

Å! Ivar Severin var kjempefint, synes jeg.

Men jeg liker Linnea og Mattias også, jeg da.

Ingen fan av Harry, Olaf, Halvor, Guttorm, Gaute. Jentenavn som Gerda, Ruth,Bjarnhild, Borghild faller heller ikke i smak...

Navn som Vidkun og Adolf ville jeg holdt meg unna. Ellers er det meste lov. Mange av de navnene dere har nevnt ovenfor her er begynt å bli tatt i bruk igjen. Jeg kjenner både en liten Helge, Ragna og Åslaug. Fine navn det!

Jeg syns Arne er et bra navn, jeg har vurdert å bruke det selv om vi skulle få en gutt. Farfar het Arne, og jeg kunne gjerne tenkt meg å oppkalle etter ham.

Greia er at man vennes jo veldig fort til navnet, selv om man først ikke tenker det passer til en baby eller er uvant. Og så er de jo bare en baby i et lite år eller noe, de er jo voksne mennesker i mange tiår. Jeg har større problemer med at en voksen mann heter Emiliander enn en baby som heter Arne eller Mildrid (farmor). 

Reidun og Gunnar.

Der satte jeg foten ned til samboeren min. 

Vi er begge for oppkalling fra familien, men et sted går grensene altså. :P

Men heldigvis for oss har vi navn klare hvis vi noen gang er heldige å få barn igjen. :) Både på jente(r) og gutt(er).    Gammeldagse solide navn som er gangbare i nyere tid, og også mulige å uttale i utlandet. Og langt i fra topp 10, så vidt meg bekjent.

monaogmini skrev:
Georg, Halvor, Jon, Erna, Grethe og Frank er navn jeg ikke synes passer en baby. Sånne typisk gamle dame/manne navn.

Jeg ELSKER navnet Georg! Jeg tror jeg er den eneste i (baby)verden :p

Misliker ingen navn eg..

Kjenner små barn som heter Ingeborg og Tollef.. synes de kler navnene sine.

Personlig vill eg aldri valgt guttenavn som ligger på statistikken over kriminelle:
Roy, Roger, Tommy.Kevin.....

Jeg hører alle slags navn i mitt yrke, så svært lite overrasker meg lenger.
Noen navn er jo finere enn andre, men det er rart med det - navnet skjemmer ingen.

Med mindre du heter noe som er negativt ladet, som Vikdun eller Adolf.
DET bør ikke en baby hete.

Rødtoppen Hissig skrev:
I fare for å såre flere stk med min mening, velger jeg å ikke nevne noen navn!

Og så veit eg at det kjem litt anpå kva ein er vant med:) Vaks nokon opp med ei venninne med eit ikkje "barnetypisk" navn, så blir det meir anturleg for dei enn for andre som kun har hørt navnet på besteforeldra sine :)

adolf og vidkun. syns også maximillian,maximus og alle de variantene der er litt spessielle ! 

Løsa skrev:
Vil ikke nevne navn, men jeg synes det er mange av de navnene som bestemor og bestefargenerasjonen vår heter som er litt feil på en baby.

permanenta skrev:
om 60 år kommer nok generasjonen vår til å sitte å grine på nesa over Lea, Sofie, Natalie, Thea, Sebastian, Theo, Leander osv... Topp ti navn endrer seg hele tida.
Jeg har ei vennine som har kalt opp barnet sitt etter et nært familiemedlem, som har nokså "traust" norskt navn. Men, jeg syns det er alldeles herlig!
Tenkt så kult å komme på ungdomsskolen og presentere seg, de fleste husker navnet hans for det skiller seg såpass ut :)
De navnene jeg nå ikke syns særlig om på babyer måtte for eksempel være Adolf eller Anders... 

Må bare få påpeke at navnet "Leander" enda ikke har vært inne på topp 10, ikke topp 20 en gang, siden du nevnte det i samme slenge som topp 10. ;) Besteforeldrene våre syns nok navnene mange av oss gir ungene våre er merkelige og sære. Min mormor likte ikke spesielt godt navna til noen av våre små, og da er det ene ikke spesielt sært, mens navnet til eldste kjente hun ikke til fra før. Hun syns navnet Arnold var finere enn navnet vi ga eldste vår, og jeg syns Arnold er et gusomt navn. En slektning av meg ga sønnen sin det navnet. Er som allerede nevnt, man venner seg til de fleste navn. Navn som Serine, Signe, Nora o.l. er navn jeg alltid har forbundet med eldre damer, men når jeg nå kjenner til småjenter som heter det så forandrer det seg.

Arne, Laila og Laura er jo NAVN.

Chrisander Amander Leandrus Analius er jo eksempler på hjemmelagete navn som IKKE er fint.

Hørte om tvillinger som het Nathan og Tristan. I og for seg fine navn på ENGELSK, ikke når begge foreldrene og begges familier er norske og de sier navnene på kav Siddis dialekt. Nataaaan og Tristaaaaan!!

inlisek skrev:
Luna! Etter min mening er det en hundenavn og ikke ett menneskenavn. vet om en som har det som fornavnet for ungen hennes.

Luna ja, sammen med Milla eller Mille- det er også dyrenavn. Pontus stiller i samme klasse,vet om en som heter det.

Klarer ikke se for meg en baby som heter navn som Arnfinn, Geir, Svein og lignende navn... men om jeg en gang møter en baby som heter det så skal jeg nok klare å bli vant til det ;)

Back
Topp