Hva jobber du med?

Jeg jobber som sykepleier i tredelt turnus på en travel sykehus avdeling. Sist svangerskap var jeg sykemeldt/svangerskapspenger fra ca uke 22 da jeg mistet mammaen min og det var enighet om at jeg trengte litt tid. Siste nattevakt gikk jeg omtrent tre mnd før termin. Jeg ønsket å starte å jobbe mer enn 50% men sjefen min sa nei [emoji4]. Satser på å holde helt ut denne gangen og [emoji4]
 
Jeg jobber på skole med elever med spesielle behov.
Aner ikke om hvor lenge jeg klarer å jobbe, men krysser fingrene for så lenge som mulig!
 
Jeg jobber også natt, og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre... Dersom jeg fortsetter å jobbe natt og ender med å miste, så tror jeg at jeg hadde følt på at det var min skyld! Har lite lyst å informere arbeidsgiver allerede, men jobber et sted hvor det er fare for mye utagering, så må nok bytte avdeling ganske snart uansett.
Men du vet at du har krav på tilrettelegging, slik at du kan få jobbe dag/kveld i stedet?
Jobber med personale som samarbeider godt, så tror det skal gå greit. Så lenge jeg er forsiktig selv og ber om hjelp istedetfor kjappe løsninger [emoji85]
Er ikke så lett å gå over på dag/sein da vi har 4 unger og samboer jobber turnus.
Jobbet natt 1. graviditet også. Mye bedre enn stresset på dag/sein, med mye stell/tunge løft..
Jeg ville helt klart informert jobben din. Da kommer du nok til bedriftsjordmor, som kan hjelpe deg å tilrettelegge
 
Jobber som hud-og kroppsterapeut og vippetekniker :) og student :)
håper å kunne jobbe frem til permisjon :)
 
Jeg har kontorjobb så det burde i teorien gå greit. Problemet er at jeg bor 2 timer unna jobben min... Jeg jobber i sentrum av Oslo og vil ikke kjøre bil, men togturen om morgen og ettermiddag er forferderlig! Alt lukter ekkelt. Jeg må tisse hele tiden, men kan ikke gå på do for da blir jeg bare liggenes over skåla for å spy av den ekle lukta. Kan jo nesten ikke bruke 4 timer av dagen min på togtoalettet heller... Så her blir deg nok hjemmekontor [emoji85]
 
Jobber som rørlegger. Håper å kunne jobbe så lenge som mulig, med noe tilrettelegging etterhvert.
 
Sykepleier på en ganske krevende avdeling og har blitt sykmeldt ganske tidlig i de forrige svangerskapene. Tror nok ikke jeg kommer til å jobbe hele svangerskapet denne gangen heller....
 
Kontorjobb, håper å kunne jobbe litt i dette svangerskapet. Første var jeg sykmeldt hele svangerskapet, andre var jeg kvalm og så rakk jeg jobbe redusert et par uker før vi mista halvveis ut. Denne ganga håper jeg det blir bedre :) er i bedre form på alle måter, selv om jeg er tyngre.
 
Barne- og ungdomsarbeider i barnehage her. Er bare tilkallingsvikar for øyeblikket så er i en vanskelig jobbsituasjon egentlig.. Ikke at det er mangel på jobb, for jeg har jobbet "fulltid" i 4 uker.. Det er vanskeligere på samvittigheten di dagene jeg virkelig er i dårlig form. Man sier jo ikke ja til å være vikar viss man er "syk".. Det har vært noen dager der jeg har dratt på jobb der jeg har vært så dårlig at om jeg hadde hatt fast jobb så hadde jeg vært hjemme altså.. Har troen på at jeg skal få en midlertidig stilling 80% snart, det gleder jeg meg virkelig til. For DA kan jeg endelig fortelle kollegaer om alle mine dårlige dager (som helt sikkert har vært synlig)!
Har planer om å jobbe helt til permisjonen, men har ikke noen tidligere svangerskap å sammenligne med, så vi får se.
 
Jobber i bhg. På småbarnsavdeling.
Så får se hvor lenge jeg holder. Bekkenet krangla mye sist jeg var gravid :( var også myyye dårlig da. Gikk med tvillinger så gikk også ut tidlig i permisjon. Hadde ikke fått lov å jobbe så lenge uansett.
 
Er førskolelærer, jobber med barn med spesielle behov. Håper på å jobbe helt frem til permisjon :)
 
Jobber på kontor. Jobbet til permisjonen startet i forrige svangerskap så håper det går bra denne gangen også. Vår sykemeldt en periode i starten da, men det var ikke relatert til svangerskapet. Hatt noen bekkenplager etter svangerskapet som er mye bedre nå, så håper de ikke kommer tilbake...
 
Har kontorjobb. Jobbet frem til og faktisk litt inn i permisjonen sist, og håper å kunne gjøre det igjen. Tenker det må være ubegripelig kjedelig å gå hjemme i 8-9 mnd. Men det kommer vel alt an på person. Jeg hadde blitt deppa, tror jeg, så krysser alt jeg har for å være i fin form! [emoji2]
 
Hva jobber du med?? Og tror du at du kommer til å jobbe helt frem til permisjonen begynner?
Kontorarbeid, tidvishøyt arbeidstempo. Men satser på at det går bra. Sykemeldt og innlagt på sykehus store deler av sist svangerskap grunnet komplikasjoner (foranliggende morkake og blødninger) . Men formen var fin egentlig
 
Ambulansearbeider er jeg. Skal til jordmor neste uke og blir nok satt på svangerskapspenger ganske raskt :)

Hei! Ambulansearbeider jeg og! :)
Jeg skjønner godt at du blir satt på svangerskapspenger raskt, vet jo hvilke arbeidsoppgaver vi kan risikere å komme borti.
Men likevel, hva er årsakene til at jordmor setter deg på svangerskapspenger? (Jordmora jeg var hos mente at det var realistisk at jeg jobber til uke 37!!!? )
 
Hei! Ambulansearbeider jeg og! :)
Jeg skjønner godt at du blir satt på svangerskapspenger raskt, vet jo hvilke arbeidsoppgaver vi kan risikere å komme borti.
Men likevel, hva er årsakene til at jordmor setter deg på svangerskapspenger? (Jordmora jeg var hos mente at det var realistisk at jeg jobber til uke 37!!!? )
Fysisk belastninger uten mulighet til å få hjelp.. har ikke heis eller alskens hjelpemidler i ambulansen.. psykisk belastning, og ukurante arbeidstider - har døgnvakter.
Foreløpig er formen fin så jeg jobber :)
 
Jeg jobber som sykepleier. Men er for tiden i mammapermisjon med lillegutt. Håper jeg får til å jobbe noen mnd mellom permisjonen. Forrige svangerskap jobbet jeg til uke 30:)
 
Jeg jobber som IT-konsulent, så sitter for det meste på kontor. Jeg var sykemeldt 50% fra uke 20 og ut til permisjonen startet i forrige svangerskap pga bekkenløsning. Hadde jeg visst at jeg kom til å plages lenge etter graviditeten med bekkenløsningen, så hadde jeg valgt å sykemelde meg mer enn det jeg gjorde. Så jeg tror ikke det vil gjenta seg i dette svangerskapet. Det er nok store sjanser for at jeg blir sykemeldt både tidligere og i en større prosentbrøk :(
 
Jeg jobber som førskolelærer på en storbarns avdeling og håper jeg kan jobbe frem til permisjon. Har ikke noe å sammenligne med siden dette blir mitt første barn.
 
Jeg jobber på gård. Bor i oslo, og pendler nesten to timer hver vei med først tog, så buss og så lang gåvei mellom busstopp og gård. Har gått supert frem til nå (er 7 uker) men kan se for meg at det fort blir vanskelig om kvalmen melder seg. Også litt bekymret for hvordan det blir i vinter, med glatte bakker og isende kulde :-/
 
Back
Topp