Hva hvis...

For en deilig oppdatering! ❤️ Så glad jeg er for at dere har kommet videre fra alt trøbbelet og til en bedre periode :D

Ja, jeg er veldig glad for dette også Avocado <3
Selvom denne ammingen som gikk galt , føles ut som en vond eks jeg ALDRI kommer over:hilarious: Haha!

Hvordan går det med dere???:Heartbigred
 
Så herlig oppdatering fra deg[emoji1][emoji7] Godt å høre at spisingen har tatt seg opp at at formen er bedre[emoji177]

Høres ut som dere koser dere masse, og det er så vel fortjent etter en trøblete start[emoji169][emoji177]
 
Ja, jeg er veldig glad for dette også Avocado <3
Selvom denne ammingen som gikk galt , føles ut som en vond eks jeg ALDRI kommer over:hilarious: Haha!

Hvordan går det med dere???:Heartbigred

Hehe, en eks var artig sammenligning :p
Jeg skjønner at det føles kjipt, men du gjorde virkelig ALT du kunne, og da syns jeg du skal gi deg selv en klapp på skulderen for god innsats selv om det ikke gikk til slutt :)

Her går det fint :) S er en blid og fornøyd baby. Ingen store plager eller utfordringer. Vi har vært heldige med henne ❤️
Litt svak vektoppgang på kontroll i dag, så får se etter litt hyppigere kontroller fremover om hun må få litt ved siden av puppen. Jeg har kanskje skummet melk, og ikke fløte haha :p
 
Hehe, en eks var artig sammenligning :p
Jeg skjønner at det føles kjipt, men du gjorde virkelig ALT du kunne, og da syns jeg du skal gi deg selv en klapp på skulderen for god innsats selv om det ikke gikk til slutt :)

Her går det fint :) S er en blid og fornøyd baby. Ingen store plager eller utfordringer. Vi har vært heldige med henne ❤️
Litt svak vektoppgang på kontroll i dag, så får se etter litt hyppigere kontroller fremover om hun må få litt ved siden av puppen. Jeg har kanskje skummet melk, og ikke fløte haha :p

Du er god

Så deilig at dere har en rolig og fin tid❤️ Ja, eller at hun ikke drikker lenge nok og dermed ikke får i seg så mye av fløten! Husker når S ikke hadde gått opp på en uke, det føltes ut som en kilo hun hadde mistet Hvis hun bare får den tynne formelken, så pleier det å vise seg litt i bleiene. Litt mer skummete og grønn avføring. Men hvis hun har lys avføring med fettklumper i , så får hun i seg fet melk☺️
 
Du er god

Så deilig at dere har en rolig og fin tid❤️ Ja, eller at hun ikke drikker lenge nok og dermed ikke får i seg så mye av fløten! Husker når S ikke hadde gått opp på en uke, det føltes ut som en kilo hun hadde mistet Hvis hun bare får den tynne formelken, så pleier det å vise seg litt i bleiene. Litt mer skummete og grønn avføring. Men hvis hun har lys avføring med fettklumper i , så får hun i seg fet melk☺️

Det er nok kanskje slik at hun har fått for mye formelk og for lite fet melk ja.
Bæsjen skummet både mandag og i dag. Ikke vært grønn da :)
Nå prøver vi å legge til samme pupp flere ganger etter raping i stedet for å bare kjøre på neste med en gang :)
 
Det er nok kanskje slik at hun har fått for mye formelk og for lite fet melk ja.
Bæsjen skummet både mandag og i dag. Ikke vært grønn da :)
Nå prøver vi å legge til samme pupp flere ganger etter raping i stedet for å bare kjøre på neste med en gang :)

Høres ut som en bra plan! <3
 
God snart-helg-klem til Bernt ❤️
 
Herlig oppdatering, Bernt! Endelig plass til litt mere nyting [emoji173]️
 
Herlig oppdatering, Bernt! Endelig plass til litt mere nyting [emoji173]️

Ja, jeg er veldig glad for at ting er lettere nå!

Nå må vi bare få til fast føde og bedre nattesøvn. Vi har introdusert fast føde side 4mnd, men her er det ikke populært enda. Selvom vi har prøvd hver dag. Hun brekker seg og kaster opp av alt annet enn yoghurt (melkefri). Er ikke så mye futt i yoghurt, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har du noen tips?=) Hun vil gjerne drikke av kopp, så jeg pleier å helle yoghurt og da drikker hun unna. Men hvis hun får på skjeså brekker hun seg bare :-/

Hvordan står det til med dere? <3
 
Ja, jeg er veldig glad for at ting er lettere nå!

Nå må vi bare få til fast føde og bedre nattesøvn. Vi har introdusert fast føde side 4mnd, men her er det ikke populært enda. Selvom vi har prøvd hver dag. Hun brekker seg og kaster opp av alt annet enn yoghurt (melkefri). Er ikke så mye futt i yoghurt, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har du noen tips?=) Hun vil gjerne drikke av kopp, så jeg pleier å helle yoghurt og da drikker hun unna. Men hvis hun får på skjeså brekker hun seg bare :-/

Hvordan står det til med dere? <3

Alt bra her [emoji173]️ Ikke mye sammenhengende søvn her ennå da, men alt annet går fint [emoji4]

Her elsket han grøt fra første stund mens det lenge gikk trått med middag. Trikset jeg brukte var å ta frukt-smoothie på toppen av det han ikke likte og da gikk det ned. Liker hun ikke det heller? Kjøpte bare de på butikken, er som dessert å regne og er så søtt, dog bare naturlig frukt da, og de fleste elsker det [emoji4] Ellers er mitt tips å bare vente til hun får interessen. Plutselig endrer det seg av seg selv. Her likte han kun en type middag i et par mnd, men så plutselig var han åpen for mer og begynte å like flere nye ting. En stund var alt nytt lik brekking og spy. Jeg var veldig opptatt av at han skulle komme i gang med skikkelige måltider og håpte veldig det skulle hjelpe på søvnen. Nå spiser han godt, men nattesøvnen er like dårlig som før, så de oppvåkningene her handler om andre ting. [emoji847]
 
Så utrolig hyggelig å lese en såå fin oppdatering fra deg!! [emoji173]️
 
Alt bra her [emoji173]️ Ikke mye sammenhengende søvn her ennå da, men alt annet går fint [emoji4]

Her elsket han grøt fra første stund mens det lenge gikk trått med middag. Trikset jeg brukte var å ta frukt-smoothie på toppen av det han ikke likte og da gikk det ned. Liker hun ikke det heller? Kjøpte bare de på butikken, er som dessert å regne og er så søtt, dog bare naturlig frukt da, og de fleste elsker det [emoji4] Ellers er mitt tips å bare vente til hun får interessen. Plutselig endrer det seg av seg selv. Her likte han kun en type middag i et par mnd, men så plutselig var han åpen for mer og begynte å like flere nye ting. En stund var alt nytt lik brekking og spy. Jeg var veldig opptatt av at han skulle komme i gang med skikkelige måltider og håpte veldig det skulle hjelpe på søvnen. Nå spiser han godt, men nattesøvnen er like dårlig som før, så de oppvåkningene her handler om andre ting. [emoji847]

Du hadde helt rett:) Løsnet plutselig! Og noen dager er det helt enorme mengder mat hun spiser!!:eek::D:D:D:D Blir såååå glad! Men er som du nevnte -søvnen blir ikke bedre av det. En dag sover de rundt, og da savner man sikkert disse tidene <3<3
 
Deler en tekst jeg fant på "SunnStart", som virkelig fikk meg til å hulke og felle tårer<3


Kjære mamma.
Du kan tro at det ikke er «bare bare» å spise pupp på dagen.

Jeg er nemlig så nysgjerrig.

Hva er det som er på TV?

Ååå, så fine farger det er på genseren din.

Hva var den lyden, la meg ta en titt.

Hvordan føles det stoffet der?

Noen som bladde i en avis, det var en ny lyd.

Hva er det som skjer der borte?

Jeg kan ikke gå glipp av noe.

Hvem er det som kommer? Hvem er det som prater?

Åååå, håret ditt – så deilig å ta på, så deilig å dra i.

Jeg er litt voldsom også. Hendene mine går som vindusviskere. Jeg drar i håret ditt og jeg klorer deg litt, men det er ikke med vilje.

Fingrene mine putter jeg både i nesen og i munnen din. Du prøver å lukke munnen, men jeg klarer å presse de små fingrene mine inn likevel.

I tillegg har jeg fått 2 tenner nå, jeg trenger ikke si noe mer om den saken.

På natten derimot er jeg veldig rolig og veldig god mot deg.

Da stryker jeg deg på kinnet når jeg spiser. Den varme, myke og gode hånden min danser forsiktig over ansiktet ditt.

Ingen kloring, jeg er ikke nysgjerrig på noe, hverken lugger eller putter fingrene inn i munnen din.

Bare spiser, koser og sovner igjen.

Jeg liker aller best når jeg bare sovner på brystet ditt. Det er så trygt og godt.

Du sier du elsker å amme meg på natten, vi har så koselige og gode kosestunder da.

Men det skal sies, du liker ikke at jeg vil kose 5-6-7 ganger om natten. Det holder med 1-2-3 ganger sier du.

Men mamma, du skal vite at jeg liker så godt å kose med deg…

Det er derfor jeg våkner så mye på natten.

Jeg kommer til å bli større og slutte med både pupp, klore, stikke fingrene inn i nese og munn og holde deg våken.

Jeg kommer til å sove hele natten en dag, tro det eller ei. Du vil sikkert på et tidspunkt dra meg ut av sengen også.

Så vit det, at det blir bedre, du vil få sove hele natten igjen.

Men akkurat nå er jeg så glad, og veldig takknemlig, for at jeg kan kose så mye som jeg vil.

For jeg elsker tryggheten, kosen og maten du gir meg – og ikke minst; jeg elsker deg.


:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
 
❤️
 
Alt bra med dere? :)
 
På tide med en oppdatering... PS: ikke quote dette innlegget, da jeg kommer til å slette bildene etter en stund:)

S er nå 1 år:Heartbigred Wow. Tenk det...Jeg er så takknemmelig. Jeg hadde så liten tro på at jeg skulle bli mamma for 2 år siden, men lite visste jeg at noen måneder senere så skulle vi endelig få den etterlengtede positive testen:Heartpink
Det har vært et utrolig år, mye tårer i glede og frustrasjon. FØrste halveåret var vel mest av det sistnevnte. MEN tiden leger alle sår, og vipps så var det glemt, litt sånn som fødselen, og vi nyter hvert sekund med vår lille blomst. Hun hadde sin første bursdag, med over 50 gjester, så ja -mor og far valgte å ikke spare på kruttet :p Det ble en helt utrolig fin feiring, selvom S sov gjennom underholdning og kaker, MEN det var en flott dag.

Ellers var vi på 1 årskontroll i dag. 78 cm lang, 9780 gram og 46 cm hodeomkrets. Mye gråt etter vaksine, men HS fikk et hade-vink til tross for en hulkete S <3

S elsker å gå etter trallen sin, rundt skaper og bord. Klatrer opp i sofaen og det er vel favoritten - å klatre! Liten klatremus:)

Vis vedlegget 273673



Får daglig suss av henne, disse gir hun meg selv. Tar tak i ansiktet og virkelig kysser meg. Gjort dette siden hun var 7-8 mnd. Helt utrolig deilig<3
Vis vedlegget 273672

Hun er ekstreeeeemt(!) mamma-dalt, og jeg nyter det! Hun vil egentlig ikke holdes av noen andre enn pappa og meg, men elsker å få oppmerksomhet på avstand:) Glad i å leke med andre barn og koser seg på lekeland og i åpen bhg :)
Hun elsker å bli lest for, spesielt bøker med lyd og materiale til å kjenne på. Klapper og vinker når vi spør , og tar seg på hodet når vi spør henne hvor hodet hennes er:) Prøver å si "vofff" når hunden vises i boken, og elsker trikken i byen. Vinker og roper til den:)

:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
 
Last edited:
Åh! Vakringer ❤️
Gratulerer med den nydelige og aktive 1-åringen!
 
Back
Topp