Hva har dere kjøpt til nå?

Bare 19+2 (i følge tul) men har fått i hus
Uke 22+1

*vogn
*bilstol
*lekegrind
*stelleveske
*et sett sengtøy nå er vi oppe i 2
*koseklut + kosebamse
*litt klær
*babynest
*3 baby tepper
*bestilt vognpose og bilstolteppe

Last edited:
Er i uke 22+5. Første barnet i hus så her må alt anskaffes.Heldigvis Har vi fått arvet mye klær i ulikestr til det første året, lammedkinnspose og sengetøy☺️ Vi har også fått "sengevugge" til å ha de første mnd. Vi har kjøpt noe nytt av klær selv også i de minste str.
Mangler mye av de store tingene. Helt ærlig syntes jeg det er vanskelig å vite hva man MÅ ha. Det dukker stadig opp noe jeg ikke har tenkt på Heldigvis får man tak i ting etter babyen er født også :p

Er i uke 22+5. Første barnet i hus så her må alt anskaffes.Heldigvis Har vi fått arvet mye klær i ulikestr til det første året, lammedkinnspose og sengetøy☺️ Vi har også fått "sengevugge" til å ha de første mnd. Vi har kjøpt noe nytt av klær selv også i de minste str.
Mangler mye av de store tingene. Helt ærlig syntes jeg det er vanskelig å vite hva man MÅ ha. Det dukker stadig opp noe jeg ikke har tenkt på Heldigvis får man tak i ting etter babyen er født også :p

Det er egentlig ikke så mange ting man må ha egentlig, men mer ting man kan få bruk for når man alikevel har det i hus, så kan være greit å vente med en del ting til man ser om behovet for de dukker opp :) vi gjorde noen bomkjøp sånn sett med første, kjøpte inn ting før hun kom som aldri ble brukt, og kjøpte inn noen ting som vi så vi ville ha god nytte av når vi oppdaget det :)

Det er mye man ikke MÅ ha, så kan være greit å vente med det du er usikker på til etter fødsel og dere ser an behovet. De tingene man må ha sier seg litt selv, seng, dyne, bilstol om man har bil, stelleplass (kan godt være en vaskemaskin med et mykt underlag) etc. Bleiebøtte trenger man ikke om man ikke vil bruke masse penger på refil. Brystpumpe kan man se an om man får behov for. Samme med flasker. Ammepute kan være fint, men ikke et must. Andre puter kam fungere like godt. Så støtter å se det litt an. Fort gjort å føle at man MÅ ha alt mulig.

Lin egner seg godt til bæring. :-)
Jeg er bæremamma selv, men visste ikke at man fikk tak i egnet stoff her hjemme pga sikkerhet. Tilsvsrende lin som Oscha bruker i grad dyen sin? Det kunne jeg faktisk tenke meg å lage andre ting av :)

Er 25+3, og har kjøpt:

* Vogn
* Vippestol
* Bedside crib
* Bilstolpose
* Lekegrind
* Bilstol

Har jo en del fra storesøster, så mangler vel bare litt småtteri og litt mer klær :)

Last edited:
Jeg er 25+1
har ikke kjøpt noe enda, og mangler alt. har kvitta meg med alt etter gutta mine, bortsett fra vinterpose til vogna.
Har bestemt meg for å kjøpe emmaljunga super nitro 2017 modellen, så venter på at den skal komme i butikkene:) blir nok en del babyshopping i september/oktober:)

22+5. Har kjøpt en del:) Har handlet inn litt og litt når det har vært tilbud, og fått noe av venninner som nylig har hatt baby:)
Har: vogn, bilsete, Babycall,seng m/tilbehør, stellebord, balje, noe sengetøy og diverse basic bodyer, vugge, voksipose og litt småpjus da:)

Det er mye man ikke MÅ ha, så kan være greit å vente med det du er usikker på til etter fødsel og dere ser an behovet. De tingene man må ha sier seg litt selv, seng, dyne, bilstol om man har bil, stelleplass (kan godt være en vaskemaskin med et mykt underlag) etc. Bleiebøtte trenger man ikke om man ikke vil bruke masse penger på refil. Brystpumpe kan man se an om man får behov for. Samme med flasker. Ammepute kan være fint, men ikke et must. Andre puter kam fungere like godt. Så støtter å se det litt an. Fort gjort å føle at man MÅ ha alt mulig.

Nei å er godt det:) mye tips om hva en bør ha. Vi har funnet ut at endel lan vi kjøpe etter behov☺️ Listen over hva vi tenker er nødvendig er nå skrevet ned ☺️

Handlet masse fine klær på jollyroom.no i dag, både til lillebror i magen og storesøster, slik at de får matchende sett :)

Ellers har vi alt vi trenger etter storesøster og storebror som bare er 11 måneder gammel. Skal bare kjøpe moseskurv til å ha i stua, også trenger vi litt klær i større enn 50 og 56

Har fått i hus:
2 vogner
Bilstol
Sprinkelseng
Rååsa klær
Babynest
Dyne og pute
Sengetøy
Bilstolpose
Babycall
:)

Stellebord stellekommode litt klær vogn og litt sengetøy.

Jeg er 25+1
har ikke kjøpt noe enda, og mangler alt. har kvitta meg med alt etter gutta mine, bortsett fra vinterpose til vogna.
Har bestemt meg for å kjøpe emmaljunga super nitro 2017 modellen, så venter på at den skal komme i butikkene:) blir nok en del babyshopping i september/oktober:)

Vet du noe om når 2017-modellene er å kjøpe? Synes en av de nye fargene på Mondial Deluxe 2017 var så fin!

Vet du noe om når 2017-modellene er å kjøpe? Synes en av de nye fargene på Mondial Deluxe 2017 var så fin!

Når vi kjøpte ny emmaljunga vogn i 2015, var det 2015 modellene vi fikk se/teste og med katalog om fra butikken, og det bar alt i august 20154. Bestilte vogna vel i november 2014, men kunne bestilt den tidligere også, men vi ville vente litt til.
Så vil tro du kan bestille 2017 vogna alt nå eller ganske snart i hvertfall. Går du inn på nettsiden til Emmaljunga er det 2017 de har på siden sin og det har de hatt lenge :)

Vi har handlet bittelitt klær til bolla vår og i dag tok jeg det store, skumle steget og bestilte vogn :eek: Vet ikke hvorfor, men har syntes det har vært en så stor greie å gjøre at jeg har følt behov for å vente til jeg var enda litt lenger på vei. Men nå var jeg redd for å vente lenger og miste tilbudene, så da har jeg gjort det. Føles så rart. Tror ikke egentlig det har gått opp for meg at det faktisk kommer en liten prinsesse til oss snart :Heartpink

Oppdatering :)

Er 22+2 nå og har kjøpt:

Stellebord
Vognpose
Dyner og sengetøy
Ulltøy
2 helsetepper
1 ullpledd

Prøver å kjøpe når jeg kommer over fine ting brukt. Har holdt av penger til vogn og tror det blir Bugaboo Buffalo. Kjøper gjerne brukt vogn også, men ser ut som det er litt vanskelig siden de er populære og forsvinner kjapt fra Finn.

Vippestol har jeg strøket fra lista igjen da jeg ser at fysioterapeuter ikke anbefaler disse. Men det ser ut som mange bruker dem?

Er 22+2 nå og har kjøpt:

Stellebord
Vognpose
Dyner og sengetøy
Ulltøy
2 helsetepper
1 ullpledd

Prøver å kjøpe når jeg kommer over fine ting brukt. Har holdt av penger til vogn og tror det blir Bugaboo Buffalo. Kjøper gjerne brukt vogn også, men ser ut som det er litt vanskelig siden de er populære og forsvinner kjapt fra Finn.

Vippestol har jeg strøket fra lista igjen da jeg ser at fysioterapeuter ikke anbefaler disse. Men det ser ut som mange bruker dem?
Dem anbefales ikke å bruke over lengre tid, på lik linje med bilstoler. Men vi tenker å ha det om vi er alene, og kunne trengt en dusj, ellers får han røre seg som han vil på gulvet :-)

Er 22+2 nå og har kjøpt:

Stellebord
Vognpose
Dyner og sengetøy
Ulltøy
2 helsetepper
1 ullpledd

Om du kjøper vippestol som kan legges mer eller mindre helt flatt er det ikke noe i veien å bruke det, de skal ikke bli sittende å henge fastspent før de kan sitte selv og skal ikke sitte sånn over litt tid :)

Back
Topp