Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er i uke 22+5. Første barnet i hus så her må alt anskaffes.Heldigvis Har vi fått arvet mye klær i ulikestr til det første året, lammedkinnspose og sengetøyVi har også fått "sengevugge" til å ha de første mnd. Vi har kjøpt noe nytt av klær selv også i de minste str.
Mangler mye av de store tingene. Helt ærlig syntes jeg det er vanskelig å vite hva man MÅ ha. Det dukker stadig opp noe jeg ikke har tenkt på Heldigvis får man tak i ting etter babyen er født også![]()
Det er mye man ikke MÅ ha, så kan være greit å vente med det du er usikker på til etter fødsel og dere ser an behovet. De tingene man må ha sier seg litt selv, seng, dyne, bilstol om man har bil, stelleplass (kan godt være en vaskemaskin med et mykt underlag) etc. Bleiebøtte trenger man ikke om man ikke vil bruke masse penger på refil. Brystpumpe kan man se an om man får behov for. Samme med flasker. Ammepute kan være fint, men ikke et must. Andre puter kam fungere like godt. Så støtter å se det litt an. Fort gjort å føle at man MÅ ha alt mulig.Er i uke 22+5. Første barnet i hus så her må alt anskaffes.Heldigvis Har vi fått arvet mye klær i ulikestr til det første året, lammedkinnspose og sengetøyVi har også fått "sengevugge" til å ha de første mnd. Vi har kjøpt noe nytt av klær selv også i de minste str.
Mangler mye av de store tingene. Helt ærlig syntes jeg det er vanskelig å vite hva man MÅ ha. Det dukker stadig opp noe jeg ikke har tenkt på Heldigvis får man tak i ting etter babyen er født også![]()
Lin egner seg godt til bæring.Sydd bæresjal? Har du stoff egnet til bæring?![]()
Jeg er bæremamma selv, men visste ikke at man fikk tak i egnet stoff her hjemme pga sikkerhet. Tilsvsrende lin som Oscha bruker i grad dyen sin? Det kunne jeg faktisk tenke meg å lage andre ting avLin egner seg godt til bæring.![]()
Det er mye man ikke MÅ ha, så kan være greit å vente med det du er usikker på til etter fødsel og dere ser an behovet. De tingene man må ha sier seg litt selv, seng, dyne, bilstol om man har bil, stelleplass (kan godt være en vaskemaskin med et mykt underlag) etc. Bleiebøtte trenger man ikke om man ikke vil bruke masse penger på refil. Brystpumpe kan man se an om man får behov for. Samme med flasker. Ammepute kan være fint, men ikke et must. Andre puter kam fungere like godt. Så støtter å se det litt an. Fort gjort å føle at man MÅ ha alt mulig.
Jeg er 25+1
har ikke kjøpt noe enda, og mangler alt. har kvitta meg med alt etter gutta mine, bortsett fra vinterpose til vogna.
Har bestemt meg for å kjøpe emmaljunga super nitro 2017 modellen, så venter på at den skal komme i butikkeneblir nok en del babyshopping i september/oktober
![]()
Vet du noe om når 2017-modellene er å kjøpe? Synes en av de nye fargene på Mondial Deluxe 2017 var så fin!

Dem anbefales ikke å bruke over lengre tid, på lik linje med bilstoler. Men vi tenker å ha det om vi er alene, og kunne trengt en dusj, ellers får han røre seg som han vil på gulvetOppdatering
Er 22+2 nå og har kjøpt:
Stellebord
Vognpose
Dyner og sengetøy
Ulltøy
2 helsetepper
1 ullpledd
Prøver å kjøpe når jeg kommer over fine ting brukt. Har holdt av penger til vogn og tror det blir Bugaboo Buffalo. Kjøper gjerne brukt vogn også, men ser ut som det er litt vanskelig siden de er populære og forsvinner kjapt fra Finn.
Vippestol har jeg strøket fra lista igjen da jeg ser at fysioterapeuter ikke anbefaler disse. Men det ser ut som mange bruker dem?
Oppdatering
Er 22+2 nå og har kjøpt:
Stellebord
Vognpose
Dyner og sengetøy
Ulltøy
2 helsetepper
1 ullpledd
Prøver å kjøpe når jeg kommer over fine ting brukt. Har holdt av penger til vogn og tror det blir Bugaboo Buffalo. Kjøper gjerne brukt vogn også, men ser ut som det er litt vanskelig siden de er populære og forsvinner kjapt fra Finn.
Vippestol har jeg strøket fra lista igjen da jeg ser at fysioterapeuter ikke anbefaler disse. Men det ser ut som mange bruker dem?