Hva har dere igjen?

Jeg skal finne frem og vaske bittelitt babyklær som skal være med på sykehuset, og pakke ferdig fødebagen. Følte plutselig at jeg har dårlig tid, selv om jeg ikke er lengre på vei enn uke 34.

Og så lagde jeg en fargekoordinert liste over hva som må prioriteres først og hva som kan vente til senere, så nå føler jeg at jeg har litt oversikt over hva som gjenstår, og slik at det blir enkelt for samboeren å fikse de viktige tingene hvis det skulle bli sånn at jeg ikke får gjort de selv :p Vi skal flytte helt i starten av juni, så hvis jeg plutselig føder i løpet av de to neste ukene så MÅ han fikse det alene, og da vil jeg jo at han skal fikse det slik jeg vil :p Øverst på den listen står seng med madrass og stellepute.
 
Nååå har vi bare å kjøpe sengetøy til baby kurven, barnevogna og co-sleeperen, vaske sengetøyet og resten av babyklærne, hente barnevogna, stellebord og stelleveske, male veggene på barnerommet, sette opp alt og pakke fødebagen! :D
 
Det meste er klart med tanke på at storesøster akkurat har blitt 2år og derav er bleier og stellematte vogn og slikt fremme allikevel. Han skal sove på romme vårt i starten, så mangler å sette opp sengen hans, den står klar i garasjen da, men å få den inn, men det gjør vi når han er født. Vaske litt klær og sengetøy. Ellers tror jeg vi er i mål. Sist var jeg gør stresset på å ha alt klart og mer enn nødvendig, men nå kjenner jeg at han nok skal overleve fint uten alt mulig i hele verden ;)
 
Drøyer mest mulig med alt :p redd for at tingene skal støve ned igjen før baby kommer. Har ikke termin før 20 juli, å vil gjerne ha litt å gjøre i juli mens jeg venter :)
 
  • "Fødebagasje":p
Så usikker på hva slags bukser jeg skal ta med. Har tre joggebukser men de bor jeg liksom litt i nå.. Så må nesten bare putte med det som er rent når vi skal dra. Alt annet er klart i bagen:)

Snacks står pakket i en pose i bilen.

Bagen til storesøster må også være litt klar. Har tannbørste hos mamma. Lurer på å la den stå på kommoden hennes som en del av garderoben. Bare bytte ut innholdet av og til.

Bagen til barsel/baby skal jeg snart ta fatt på. Vasket og kokt brystpumpa og smokker. Klærne er vasket osv, må bare velge..
  • Henge en liste på kjøleskapet med alt som må samles sammen og ut i bilen når vi reiser.
  • Hente seng og sette opp alt på barnerommet. Kjøpe kommode.
 
Er så takknemlig for at jeg har en flink mann og grei familie som ordner mye for oss. Hadde bare klar vognen og kjøpt stellebord før lille frøkenen bestemte seg for å komme ut. Og er ikke så enkelt og ordne ting fra barneklinikken. Har fått litt klær fra familie, og mormor har kjøpt inn dyne og sengetøy til vuggen (oldefar laget den til meg da jeg ble født). Mormor har også kjøpt litt håndklær og stæsj, slik at vi har litt til vi kommer hjem. Trenger salver, termometer og annet stelleutstyr, dyne/vognpose, gjøre ferdig barnerommet.. og sikkert mye mer, men det får vi ta etter hvert :)
 
Jeg tror jeg nå kan kalle meg ferdig!
Bare små ting igjen...
 
Har alt for mye igjen :( formen er elendig med influensa, bihulebetennelse å kraftig bekkenløsning, så angrer egentlig på at jeg ikke begynte før.. Regner ikke med å føde før termin, så får håpe jeg blir fort frisk å får ordnet alt i siste liten ;)
 
Bare småting igjen..! Har handlet det meste og skrubbet hele hjemmet fra gulv til tak - så kan slappe av med det:) Var spesielt deilig å ha vasket ut kjøkken, ovn,vifte og kjøleskap! Og i dag skrubbet jeg soverommet, tok støvet under sengen og vasket overmadrassen:)
 
OK, vasking har jeg ikke begynt med. Heller ikke baking.

Vaska litt i helga, men har en del igjen der. Helga kanskje..
 
Nærmer seg vel nå.. fødebag sånn ca pakket står i bilen nå siden jeg var på sykehuset hos jm i dag og har en times reise.
Forrige uke vasket jeg gulvet og litt vegger på barnerommet, la teppe inn der, har satt inn vippestol, stellebord, stellematte, hylle med alle bleiene i og litt mer stellesaker. Kommoden vasket og fylt med babytøy:) vi har så mye klær vi har fått, kjempeglad<3

Det som fremdeles mangler:
Lage liste over ting som skal med i bilen når vi må av gårde, evt om mannen må pakke alene også.
Flytte inn senga, vi tar nok det etter fødsel
Sy trekk til ammeputa(!)
 
Småtterier igjen...

Må male bittelitt over lekegrinda.
Reie opp vugge (mangler egentlig kun laken, dyna er klar)
Legge babytøy, lader og snacks i fødebagen.
Sette bilstolen i bilen.
Må vaske litt på soverommet og legge klar stellematte på stellekommode (ligger fortsatt innpakket i plast)
Venter fortsatt på babynestet fra hun som skulle lage det...
Muligens skaffe ammepumpe (fant en brukt til 500kr som jeg kanskje skal kjøpe)

All in all, good to go. De fleste ting der tar ikke så lange tiden.
 
Mangler forsatt seng, stellebord, bleier, salver, badebalje osv. Også har jeg ikke begynt å tenke på fødebaggen en gang :p Men forsatt 4 uker igjen, og regner ikke med å føde før termin, så har god tid.
 
Her er det meste klart, må bare vaske bilen inni før vi setter inn babysetet. Og vaske ammeklær. Vaske hus er jo litt sånn kontinuerlig greie, tar det jeg gidder og orker. Fødebagen er klar, må bare pakke de siste tinga når det setter i gang. Etter voksing i morgen er jeg KLAR, tut og kjør :) eller, kan også godt vente til over helga, så jeg får gjort de siste vil-ha-klart-men-må-ikke-tinga :)
 
Har ny vogn og barnesete. 40 nye plagg.
Må montere opp grindsengen på høyt nivå.

Må kjøpe brystpumpe innen 1mnd etter fødsel fordi min mann skal være hjemme og jeg skal studere.
Har fått giveaways fra rema1000 osv.
 
Jeg skal kjøpe noen hvite bambus-omslagsbodyer og strømpebukser i størrelse 50, hadde litt lite i 50, men mye i 56. Ellers er jeg egentlig ferdig. :)
 
Vi må

- få ferdig det hersens badet vi pusser opp,
- ommøblere litt med senger i huset for at ikke det skal bli så trangt med babysenga på soverommet,
- hente senga og babykurven som står hos familie,
- kjøpe babycall,
- vaske og sortere babyklær,
- kjøpe tøybleier (vi har engangs, men jeg vil helst ha tøy) og
- trenger noen kluter.

Ellers tror jeg vi er der?
 
Back
Topp