Hva har dere handlet

Vi har kjøpt stellebord, matte, håndklær, dyne, pute, sengekant, alt av sengetøy :) seng arver vi og vogn og bilstol kommer etterhvert:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum
Ikke så mye igjen da:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Har jo endel etter storebror, men det er veldig mye klær i blått. Har kjøpt en koseklut og body i rosa foreløpig av klær:) Vi har kjøpt ny vogn, søskenvogn, siden storebror også trenger vogn enda. Må også ha et nytt bilsete siden vi solgte det andre.. Hmm. Har kjøpt ammepute, det angret jeg på at jeg ikke hadde sist. Ellers har vi alt vi trenger:)
 
Vogn m/div tilbehør og Bilstol er bestillt fra Tyskland og kommer vel om en månedstid eller noe :) Stellekommode (vanlig kommode som vi skal ha stellemadrass oppå) ble handlet i går, samt stellemadrass. Har også handlet en del basic klær og 1sett sengetøy samt et helseteppe. Og så er det en del vi skal arve som: vugge, kurv (til de første månedene), bæresele, bæresjal og vippestol som ikke har komt i hus enda.

Tar det litt etter litt, men jeg koser meg med handlingen :)
Ja det er jo litt kos med handlingen og:)
Men du har no bare småting igjen,har jo fått mye på plass:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Jeg hadde ikke kjøpt flasker,og heldigvis gikk ammingen fint,men det er jo greit å ha viss det skulle være noe der...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
Takk for svar.. Men da kan jeg jo vente med det til jeg vet om ammingen ikke fungerer eller ikke... Men når an slutter med amming så må man kanskje ha flasker uansett :p?

Men jeg prøver å spre ting som må kjøpes ut over månedene som kommer for at det ikke skal bli så dyrt for oss :)
 
Har jo endel etter storebror, men det er veldig mye klær i blått. Har kjøpt en koseklut og body i rosa foreløpig av klær:) Vi har kjøpt ny vogn, søskenvogn, siden storebror også trenger vogn enda. Må også ha et nytt bilsete siden vi solgte det andre.. Hmm. Har kjøpt ammepute, det angret jeg på at jeg ikke hadde sist. Ellers har vi alt vi trenger:)
Hvordan ammepute? Har du bilde og hvor kjøpte du? Jeg har tenkt på å ha det selv!
 
Du må no ha kommet et stykke på veg på den lista,synest du har fått kjøpt mye jeg:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
ja, vi er godt i gang :) Alt er handla på salg og når det var desembertilbud eller slikt.. sparer det vi kan :p Selv om dette er nummer 3 så har vi ingenting, solgte alt etter nr2 her - hadde ikke plass til å oppbevare babyting der vi bodde før...
 
Jeg hadde ikke kjøpt flasker,og heldigvis gikk ammingen fint,men det er jo greit å ha viss det skulle være noe der...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
vi har slitt med amming begge gangen før og måttet gå over til mme, men håper å slippe det denne gangen - flaskene vil uansett bli brukt til evt når pappaen skal være hjemme med lille, kommer til å venne ho på å kunne ta en flaske nå og da... flasker er noe vi vil få bruk for uansett her i huset, så hvorfor ikke handle på ebay til under halv pris?? :)
 
Siden det er vårt første barn, hadde vi ikke noe fra før. Men har arva mye både fra søster og svigerinne. Og har kjøpt noen plagg og litt utstyr selv. Så det som er i hus er:

Vugge, seng, babyleker, klær i ulike str. opptil 1 år, vippestol, badebalje m/stativ, og så er vogna bestilt.. :)
 
Har det meste av store ting etter storesøster, men har handlet inn en del nye klær til lillebror pluss en ny babycall. Ellers så vil vi ha en til tripp trapp stol og bestemte oss i natt for at storesøster skal beholde sprinkelsenga litt til, så da må lillebror få ny seng og madrass.. Ellers så trenger vi ting til rommet hans og litt småting.. Jeg liker å handle, men bekkenet begrenser ganske mye for tiden..


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Vi har fått kjøpt inn alt vi trenger,troor vi.. :D Litt kjedelig egentlig,for det er jo så koos å handle.. Men deilig å ha alt i hus også..
Har handla:
*Vogn - Brio Go i lys brun :D
*Bilstol som vi har fått av kompis til samboer, pluss at vi får enda en bilstol med base av søstra mi :)
*Masse klær, pluss ett LASS med arveklær. Vet ikke hvor vi skal gjøre av alt :O
*Smokker
*Kosekluter
*Vaskekluter
*Dyner - en i 65x80 til vogna + en i 80x100 til sprinkelsenga
*Sengesett - 2 sett i hver størrelse
*Sprinkelseng, laken(4stk), slik beskyttelse til å ha rundt og tisselaken :p
*Biteleker (rangle har jeg ikke kjøpt,men NOE må vi vel la besteforeldrene få kjøpe i gave :p)
*Badebalje - TIPS til de med LITEN plass på badet -> på www.jollyroom.no får man kjøpt en som man kan klappe sammen,så den tar null plass :D Perfekt for vårt miniatyr-bad ihvertfall :D
*Stellematte - Har ikke plass til noe stellebord/kommode,så her blir det stellematte på vaskemaskina
*Hyller/kurver til å henge på vegg til oppbevaring rundt ''stellebordet'' vårt :p
*Brystpumpe får jeg etter søstra mi,om jeg skulle trenge den ;)
*Lammeskinn til vogna. Får nok ikke brukt for det helt med det første,men.. kjekt å ha!
*Ammepute.

Funnet ut at jeg mangler Stelleveske.. noe mer jeg burde tenke på?



Slik blir stellebordhjørnet vårt seende ut :D Fikk super hjelp av pappa'n min igår med å skru opp å fikse alt :D
De hvite kurvene har jeg bare hengt opp med sugekopp-kroker.. Så jeg enkelt kan fjerne de,om jeg ikke trenger så mye plass til stæsj :p
Vis vedlegget 1918
20130113_123430.jpg
 
Oi,kom bare opp det ene bildet.. Her er resten av hjørnet mitt :p
20130113_123354.jpg
 
Her har vi foreløpig seng, litt klær, sengetøy, sengekant, babygym, kluter, helseteppe! Mye som gjenstår, men vi skal få vogn, bilstol og vugge av mine foreldre og svigers :)
Skal kjøpe stellekommode om 2 uker :)
Har no fått mye på listen bort du da:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Ikkje kjøpt noe enda. Venter nok til mars/april. Kommer til å kjøpe de nødvendigste tingene, og ta resten etterhvert som behovet kommer :)
Godt det ikke bare er meg som ikke har handlet noe:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Ikke kjøpt inn noe så langt. jente fra før, gutt nå, men vi hadde det meste kjønnsnøytralt de første månedene. Skal kjøpe vogn, bæresjal til innebruk og ny madrass/dyne/sengetøy. det er bare vogn og sjal jeg føler vi må ha før babyen er her, så har jo god tid enda:) Ellers er det nok ingenting jeg MÅ ha;)

jeg kjenner noen ganger at jeg synes det er litt slitsomt med alle disse tingene man må kjøpe for å ha det bra. Også hater jeg shopping da, så det har muligens noe med saken å gjøre;)
Det er jo så gøy å shoppe:)
Men du har no en del klart da:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Har ikke kjøpt noenting, men har strikket en del klær og arvet litt. Vi bor litt trangt, så jeg tenker vi prøver å klare oss med minst mulig:) Men vogn må vi jo ha, og det er et prosjekt framover nå!
Flink du er da:) har en mamma som strikker litt da:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Har kjøpt en topakning med bodyer ;) Ellers har vi jo alt av utstyr etter storebror. Blir selvfølgelig en del nye klær, men må vente til vi har vært på 3D ultralyden og fått bekrefta at det faktisk er ei frøken inni der ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
Det er jo greit å vite sikkert:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Ingenting! Eneste jeg vet vi må ha er ny vogn og ny bilstol. Det solgte vi reeeett før jeg fikk vite at jeg var gravid.

Skal sette meg ned og skrive ei liste ikveld, men innkjøpene blir absolutt ikke gjort ennå.
Kjedelig da og ha solgt det rett før........
Har no enda litt tid til å shoppe på:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Siden det er vårt første barn, hadde vi ikke noe fra før. Men har arva mye både fra søster og svigerinne. Og har kjøpt noen plagg og litt utstyr selv. Så det som er i hus er:

Vugge, seng, babyleker, klær i ulike str. opptil 1 år, vippestol, badebalje m/stativ, og så er vogna bestilt.. :)
Kjekt å kunne arve da:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Har handla inn ganske mye faktisk, nå de siste to ukene! Tydeligvis fått et skikkelig innslag av redebyggingsinstinkt :) har jo ingenting fra før, og travle tider foran meg ift jobb, og et ønske om å bare slappe heelt av fra permen begynner, dersom jeg holder ut i full jobb til da. Handling er pyton for bekkenet allerede... Heldigvis mye som kan bestilles på nettet!

Er ganske lenge sida jeg satte opp liste over hva vi skal ha og hvor det kan skaffes, og har holdt utkikk etter salg på de tinga. Har strikka / hekla endel plagg og tepper i nøytrale farger. Bilsete med base kom i boks før jul på salg. Vogn, lammeskinn, vogn/vuggedyne, sengesett, vippestol (arv), lekegrind (arv), kluter og en god del tøybleieutstyr er på plass, den uka her. Har også kjøpt basisplagg i ull/silke i strl 56/62 som kan brukes fra starten og til utpå høsten forhåpentligvis; to bodyer, ei trøye, to sparkebukser, pysj, ei jakke, to par sokker. Det er det jeg skal kjøpe av klær, faktisk, for jeg veit vi kommer til å arve mye og få mye i gave.

Har som mål å prøve å klare oss med minst mulig / billigst mulig, og alt som handles skal funke til evt søsken av motsatt kjønn - men det skal være kvalitet. Kommer ikke til å handle flasker / smokker / brystpumpe / babycall før det eventuelt er noe behov. Er jo ganske mye man egentlig klarer seg uten, samtidig som noe av det faktisk er kjekt å ha, men man vet ikke nødvendigvis hva som er hva før man står der sjøl... For noen var noe nødvendig, mens for andre var de tinga helt bortkasta. Vi får en ganske utvida handleliste (og stor pott på budsjettet) pga tøybleier, men det vil gå i arv til neste unge, og kan selges når man er ferdig.
Veldig greit å handle no på salg,mye penger å spare på det:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Kjøpt bag til reisetrilla (fikk for 200kr), stokke newborn sete (brukt), et teppe og ca 1 pose med klær. :)
Skal kjøpe vogn i sverige etterhvert, venter på et godt bilsete tilbud, og tenker å kjøpe en del av det andre brukt. :)
Mye bra og få tak i brukt:)
Tror jeg har lyst på ny vugge,så jeg følger med på finn:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Back
Topp