Hva gjør du akkurat NÅ?

Hvordan vet man mye de får i seg? Veier før og etter???
Ja, måltidsvekt heter det. Vi bedrev det på sykehuset også da han gikk så forferdelig mye ned i vekt de første dagene. Må veies rett før amming, og igjen rett etterpå i de samme klærne og uten å skifte evnt bleie imellom. Siden melk veier 1030g pr liter, så kan man si hvor mye babyen har fått i seg ca. Var litt betryggende å se mengden, da jeg bare får ut ca 60ml når jeg pumper.
 
Jeg ammer... Igjen... Hun er hardhendt. Hun henger riktig, men det kjennes noen ganger ut som noen stikker kniver inni puppen.
 
Last edited:
Sitter og ser på gutta mine som koser seg i sofaen :)
 
Ligger i senga og er så klar for å sove. Men er ikke vits enda, lille frøkna våkner snart uansett :p Håper uansett på ei bedre natt nå siden det ble lite søvn i går. Vil også helst være litt uthvilt i morgen siden vi skal i barselgruppe.
 
Ligger på sofan å beundrer bebisen min som ligger på sia meg i nestet sitt.
 
Ligger i senga og ammer. Har hatt ei natt jeg ikke forventet å ha på flere uker ennå og er HELT uthvilt. Snuppa er fem dager, men sov sammenhengende fra klokka halv 3 i natt til jeg vekte henne litt før klokka 9. Ammet, så sov hun videre til nå... og nå har hun jaggu sovnet igjen. Skjønner ingemting, jeg, men klager ikke :p
 
Just slengt i meg litt mat, har en liten med magevondt i dag. Å mor har skikkelig tannverk pga ei tann som er skikkelig skada fra et slag en gang.
 
På vei hjem fra svømminga med to skikkelig melkeflekker foran....,
Tihi, var rett før mannen gikk på jobb med melkeflekker på t-skjorten sin igår etter å ha gitt hans melkesprengte kone en klem før han gikk. Idag måtte jeg nøye meg med en ryggklem istedet :p
 
Ligger i senga og ammer. Har hatt ei natt jeg ikke forventet å ha på flere uker ennå og er HELT uthvilt. Snuppa er fem dager, men sov sammenhengende fra klokka halv 3 i natt til jeg vekte henne litt før klokka 9. Ammet, så sov hun videre til nå... og nå har hun jaggu sovnet igjen. Skjønner ingemting, jeg, men klager ikke :p
Herreguud, jeg er så sykt misunnelig på alle med barn som sover lenger enn 2-3 timer sammenhengende :p
 
Venter på at tørketrommelen skal bli ferdig slik at jeg får pakket vekk julepynten :p Ja, for julehåndklærne ligger inni der og de brukes som innpakning i eskene ;)
 
Herreguud, jeg er så sykt misunnelig på alle med barn som sover lenger enn 2-3 timer sammenhengende :p

Skjønner deg godt! Med førstemann tok det fire måneder før jeg fikk mer enn 1,5 time sammenhengende søvn, så vet hvor etterlengtet den søvnen er :p

Nå sitter jeg og ammer igjen.. akkurat vært på helsestasjonen og veid tuppa, som har gått opp nesten 100 gram siden mandag :)
 
Back
Topp