Hva fungerer best for deg når du har menssmerter?

Ibux, paracet er nemlig ubrukelig.
Mørk sjokolade
Varm dusj eller bad

Tar en proxan med en gang jeg starter å kjenne at det kommer (venter jeg forlenge hjelper det dårlig) paracett funker ikke på den typen smerte er min erfaring.

I tillegg bruker jeg varmeflaske/varmepose.:-)

Har ikke snakka med lege jeg heller, har bare bitt tenna sammen og vært litt utilgjengelig på det verste :p
Mener ei venninne sa at hun hadde fått Paralgin Forte av legen en gang, problemet mitt er at den har null virkning på meg uansett hvorfor jeg tar den :rolleyes:

Jeg snakka med gynekologen min om det, er veldig plaget. Fikk bare beskjed at slik var det. Enkelte er mer plaget enn andre, skulle bare ta ibux/naproxen etter behov etc:-/ var ikke det svaret jeg ønsket, men men slik er det.

Nr jeg var ung måtte jeg ta Paracet fra første tegn, om ikke lå jeg i store smerter, fosterstilling, kunne kaste opp osv. P-piller stoppet disse smertene. Nå har jeg sluttet med piller og merker jeg omtrent ikke mensen....

Ta smertestillende,fortrinnsvis Ibux eller slikt, når du kjenner de første tegnene til begynnende smerter. Du kan også kombinere Ibux og Paracet i verste fall hvis du ikke får kontroll på smertene. Hold føttene varme og resten av deg selv også.

Ikke vent til smertene er store før du tar smertestillende, da er det vanskelig å få bukt med smertene.

Ta smertestillende,fortrinnsvis Ibux eller slikt, når du kjenner de første tegnene til begynnende smerter. Du kan også kombinere Ibux og Paracet i verste fall hvis du ikke får kontroll på smertene. Hold føttene varme og resten av deg selv også.

Ikke vent til smertene er store før du tar smertestillende, da er det vanskelig å få bukt med smertene.
Problemet er at det gjerne kommer plutselig hos meg, får ikke alltid noe forvarsel før det plutselig kjennes ut som at jeg blir knivstukket :p

Jeg snakka med gynekologen min om det, er veldig plaget. Fikk bare beskjed at slik var det. Enkelte er mer plaget enn andre, skulle bare ta ibux/naproxen etter behov etc:-/ var ikke det svaret jeg ønsket, men men slik er det.
Jeg hadde bedt om henvisning til noen andre.
Her hadde det aldri holdt med "nei sånn er det bare" da hadde jeg tatt bunntenning og slått over til tverr finnmarking(snakker "søring" til vanlig), og hele familien min hadde trolig blitt voldsdømt om helsepersonell sa noe sånt etter at jeg har forklart hvordan jeg opplever det. Hadde jeg ikke fått ordentlige smertestillende jeg kan bruke som det passer meg de dagene det gjelder hadde ambulansen måttet hente meg hver gang jeg fikk mensen og dopet meg ned istede.
Flere jeg kjenner bruker å si at de trodde de hadde menssmerter frem til de har sett meg ha mensen og hvor dårlig jeg blir, så da har de knasket ibux med glede og vært fornøyd! :hilarious:

Problemet er at det gjerne kommer plutselig hos meg, får ikke alltid noe forvarsel før det plutselig kjennes ut som at jeg blir knivstukket :p
Det høres forferdelig ut! Har du hørt med lege om evt hjelp?skikkelige menssmerter er jo fryktelig vondt.

Det høres forferdelig ut! Har du hørt med lege om evt hjelp?skikkelige menssmerter er jo fryktelig vondt.
Ikke snakket med lege, nei. Har bare bitt tenna sammen og tenkt at noen har det bare mye verre enn andre :rolleyes:
Nå tenker vi å prøve å bli gravide til høsten, så får ta meg en tur til lege etter et (forhåpentligvis) svangerskap ;)

Ikke snakket med lege, nei. Har bare bitt tenna sammen og tenkt at noen har det bare mye verre enn andre :rolleyes:
Nå tenker vi å prøve å bli gravide til høsten, så får ta meg en tur til lege etter et (forhåpentligvis) svangerskap ;)
Vet ikke ennå om det stemmer,men har hørt at mange får lettere menssmerter etter å ha fått barn,så stå på! ;-)

Vet ikke ennå om det stemmer,men har hørt at mange får lettere menssmerter etter å ha fått barn,så stå på! ;-)
Ikke blitt bedre her i alle fall, heller verre :p
Blir prøving på nr 3 til høsten ;)

Ville undersøkt for endometriose.
Jeg har det, har hatt mine runder med menssmerter fra helvete, samt smerter ellers i syklusen. Har en «sjokoladecyste» på eggstokken, og kirurg fant endometriose under en akutt lap for noen år siden. Den eneste kjente behandlingen er operasjon. Det er også den eneste «ordentlige» måten å stille diagnosen på. Endo kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Vi har søkt ivf nå etter å ha gått 8 år uten prevensjon.

Back
Topp