Hva er/var din største frykt under fødselen?

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Moderator Wilma, 5 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Hva var du mest redd for med fødsel? Miste kontrollen? Eller smertene? Eller kanskje noe helt annet?

Dere som har barn: hvordan ble det i forhold til hva du hadde tenkt?

• Liker Liker x 1
  2. Lykkenerstor Elsker forumet Tilgangsansvarlig Sensommerbarna 2016 Juligull2021

Var redd for å revne masse og smertene. Revna ikke men smertene var 100 ganger værre en jeg hadde sett for meg

3. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Var egentlig mest redd for hjemmefødsel, så da måtte det jo selvfølgelig skje... [emoji14]
    Men det gikk heldigvis veldig bra :)

4. Mama Bear Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna2014

Jeg var redd for at det skulle skje noe med bebisen. ❤️

5. B82 Gift med forumet Assistert-jentene ❤ Aprilbarna19 ❤

Min største frykt var å kaste opp!

6. ..christine.. Forumet er livet VIP Snøfnuggene 2018

Hjemmefødsel

7. Melia Betatt av forumet VIP

At babyen skulle sitte fast. Alt gikk heldigvis bra, og fødselen ble mye bedre enn jeg hadde sett for meg.

8. septemberbaby17 Elsker forumet Septembergull'17

At babyen skulle sitte fast. Det var jeg redd for begge gangene.
    Første pga seteleie, andre gang fordi hun stanga hodet i bekkenet mens jeg hadde stormrier. Var på nippet til å få panikk men jordmor kom meg i forkjøpet og la et klipp, evig glad for det.

9. Neinei Forumet er livet Mailykke 2018 VIP Februarlykke 2016

At babyen eller jeg skulle dø.

Gikk inn forberedt på at jeg ikke visste hva jeg gikk til med første, og med andre fikk jeg en veldig god fødsel siden jeg klarte å følge kroppen på en helt ny måte.

10. Mammapanda Glad i forumet Oktoberlykke2020❤

At barna skulle dø begge gangene, eldstes hjerterytme falt langt ned på slutten, fikk et press til på meg for og få ut hodet ellers ble det tang, heldigvis kom hun på det presset stakkars. Aldri vært så redd i hele mitt liv.

11. BMC Februar 14's Miss Skravle Tilgangsansvarlig Februar 2014 - Skjult forum VIP ♡Junigull 2016♡

Med sistemann var jeg kjemperedd for at ks-arret skulle revne og vi begge skulle dø. All smerten satt liksom der i arret, så jeg var sikker på at d skulle revne hver eneste rie.

12. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Jeg var mest redd for å revne. Det var det verste, for meg. Men det gikk fint, jeg revnet, men kjente det jo ikke

13. Babynrto Forumet er livet Marsboerne 20 18 Febbisbebbis'18

At det skulle skje noe med babyen først og fremst. Men jeg var også veldig redd for å revne og for smertene. Revnet heldigvis ikke noe særlig, kun noen pyntesting. Men vondt var det ja [emoji13]

14. Fruen1990 Flørter med forumet

Gruet meg veldig til smertene siden jeg fikk plentet inn av moren min at det var det verste hun hadde opplevd, så vondt at hun holdt på å dø, at det var grunnen til at hun kun fikk én osv. i 9 mnd o_O

Ja, vondt var det, men nå har jeg født 4 ganger uten smertelindring. Så for min del var det en positiv overraskelse :queen

• Liker Liker x 1
  15. Lille larven aldri mett Blir kjent med forumet

At jeg skal få panikkangst under fødsel og/eller under keisersnitt :(

16. FruFrøken1991 Forumet er livet Januarhula 2014 Februar 2014 - Skjult forum Februarlykke 2016

Største frykt var at jeg skulle bli prakka på epidural, ingen skal stikke meg i ryggen slik, ever :eek: også ks da. Jeg skal ikke skjæres i heller faktisk.

17. Eliz92 Forumet er livet Marsboere 2020 Marsmellows-15 Februarhjertene2017 Januar 2017 Februarlykke 2015 Februarbarna 2020

Frykt under fødselen? Jeg var i en egen boble av smerter, tenking var ikke så lett.. men frykten for ekstra smerter var der når jeg skulle presse og fikk beskjed om å stoppe. Det var så vondt..

18. Guttemamma22 Elsker forumet Februarhjertene2017 Januar 2017

Jeg var redd for å bli klippet så når hun dro fram saksa ropte jeg som jeg aldri har gjort før, haha! Var sikker på at det kom til å gjøre SÅ vondt, men så kjente jeg ingenting.
    Fødelen generelt gikk raskere enn jeg hadde trodd, ellers hadde jeg ingen formening om hvordan det kom til å bli. Hadde jo aldri gjort noe lignende før så visste ikke hva jeg gikk til

19. Lillepersille21 Elsker forumet Høsthjerter 2017 Vårspirene 2021

Jeg var mest redd for å revne, og endte opp med en totalruptur grad 4 :(

• Hjertelig Hjertelig x 1
  20. My heart Guest

Var mest redd for at jeg ikke skulle tåle smertene, og få fullstendig panikk.. men gikk bra. Utrolig hva en klarer når en må

Del denne siden