Hva er grunn nok til å snu barna i bilstolen for tidlig?

Setet han hadde passet ikke lenger (klagde på vondt i tissen så ble for smalt for han) og når han allikevel er så lang som han er gikk vi for fremovervendt sete :) Rev en stund i mammahjertet, men vi har fått en helt annen gutt i bil :)
 
Nei det er ikke mange. Jeg kan ikke skjønne at det er så mange? Synes det er litt merkelig om mange 4 åringer er 120-130 høy for da ligger de jo unormalt langt over hva som er vanlig. 110 er det høyeste som fremdeles er innenfor normalen. 130 er gjennomsnittlig 8-9åring. Har aldri sett så store fireåringer før. Mens her inne hører man om det støtt og stadig at ungene er såå store. Noen er jo høye, men synes det er så mange som er det (som feks i den brukerundersøkelsen). Nesten 60% sier ungene er for store. Veldig rart at det er så mange unger som er så store for alderen...

Men altså hadde man fått en unge på 130 i bakovervendt sete? Toåringen sitter i et sete som er en av de som er lengste i ryggen. 8åringen er 126cm og er alt for stort til det. Ikke at han skal sitte bakovervendt altså, men...
Ja jeg hører også mye av det her inne , ikke så mange andre steder og finner det litt rart at det er så mange store. Men jeg det jo også ofte at når man sier barnet et langt så mener de over 100 cm å for meg er ikle det langt.


Ja vet flere som har det, men det er noen år siden da. Mulig setene var lengre
 
Vår nå 2 åring ble snudd da hun var 1 år. Hun sprutspøy som fy etter 2-3 minutter. Da vi snudde hnne kunne det gå 5-10 min. Igår tok vi henne foran-passasjersete og hun ble en annen unge,herlig!

Dere som dømmer står ikke i det.. Unge som hylgråter med spy overalt og man må stoppe på motorvei etc for å vaske skifte. (Så starter lillebror også å gråte -smitter over ja)
Vi har prøvd alt av kjerringråd.. Eneste som hjelper er Postafen,men er avhngig av bil. Kan ikke gi daglig akkurat:-/
 
Mitt barn sitter i et godkjent sete for hans vekt og lengde. Den dagen det bestemmes at noe ikke er trygt nok til å være lovlig, da kan vi snakkes.

Et oppblåstbart sete som fikk stryk på alle punkter var fortsatt lovlig... Just saying.
 
Back
Topp