Hva er din mest irrasjonelle frykt?

Mørkredd :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dinosaurer
Veldig teit ja, men jeg fikk se jurassic park da jeg var 6 år, å etter det får jeg angst når jeg hører høye trampelyder, eller lyder fra andre ting som kan høres ut som en stor t-rex. Er liksom 21 år siden, å jeg er enda like redd. Har enda mareritt i perioder. Vet jo de ikke finnes

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er livredd meitemark, og behandler de med den største respekt :P Dvs at jeg ikke rører de i det hele tatt! Finner jeg er meitemark i blomsterbedet så tar det mange mange dager før jeg kan fortsette å luke :P
Gi meg gjerne slanger og edderkopper, men mark er helt jævlig! Alt av mark egentlig.. HJÆÆÆLP!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Er livredd rør! Alle former for sluker/rør/ventiler. Må bruke tid på å bli "kjent" med f.eks baderom før jeg kan ha igjen døren og slappe av der inne :p holdt meg fra å bæsje i 2 uker når vi var i syden en gang jeg var lita. Det var nemmlig et diiiigert hull i gulvet. Hva det hullet var, hvet jeg ikke da jeg ikke turte å se ned dit. Var sikker på det var et diiigert sluk og mange rør nedi der :p å om det durer når jeg stikker hodet under vann i et baseng, er badegleden over for min del. Da er rørene "avslørt" :p har aldri møtt noen med samme fobi, og ingen tar meg seriøst når jeg ikke tør å gå på do borte :/

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er redd for sånne kjeleskrubber laget av metalltråder :P Skjærte meg ille på en sånn en gang, så en sånn finner man ikke i mitt hus lenger haha

Jeg er også redd for elger, kjøkkenkluter og for brøytebiler xD

Venter to gutter i mai/juni <3

Også edderkopper selvfølgelig.. Hadde 5(!) svære på rommet mitt engang og jeg gråt hysterisk før jeg fikk faren min til å ta de med ut, for selvom jeg hater de så klarer jeg ikke å la noen drepe de.. Er ikke demmes skyld at de er så ekle :P haha

Venter to gutter i mai/juni <3

Sprøyter! Før jeg skulle føde var jeg mer redd for den sprøyta man får i låret etter man har født enn selve fødselen. Heldigvis gjorde jordmor det så kjapt at jeg ikke rakk og reagere. Hadde skrevet om det i fødebrevet, så hun var klar over det. Hjalp skikkelig for meg å skrive det fødebrevet. Spesielt når det var vaktskifte og den kom en ny jordmor. Da slapp jeg å forklare alt to ganger.

Jeg er mørkredd og husredd. Er også livredd sprøyter.

Ingen fobier er vel egentlig irrasjonelle for den det gjelder...

Jeg har hundefobi, og det er en ganske lite velsett fobi. Alle tror man bare kan skru på en bryter så skal man elske disse siklende, ekle vesene som plutselig kan stå i strupen på en... Man er liksom bare litt småsprø når man er redd edderkopper, eksentrisk når man er redd mørket, men er man redd hunder er man plutselig ett monster...

Jeg har hundefobi, og det er en ganske lite velsett fobi. Alle tror man bare kan skru på en bryter så skal man elske disse siklende, ekle vesene som plutselig kan stå i strupen på en... Man er liksom bare litt småsprø når man er redd edderkopper, eksentrisk når man er redd mørket, men er man redd hunder er man plutselig ett monster...

Jeg vil absolutt si at noen frykter er irrasjonelle :-) flyvestankelbein f.eks er ikke farlige på noen måte, de ikke skade oss og er ikke smittebærende! Sprøyter gjør fysisk vondt, hunder kan bite en, edderkopper kan være giftige osv. For meg er insekter som ikke kan gjøre en noe, overnaturlige vesener og lignende det jeg mener og spør om som irrasjonell frykt (sett i mine øyne) :-)

• Liker
Reactions: BMC

Grunnen til det er vel at det er alltid eieren sin feil om en hund angriper.

Jeg er også redd for hunder! Men de aller fleste er veldig forståelsesfulle og holder hundene sine litt på avstand frem til jeg føler meg trygg:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er også redd for hunder! Men de aller fleste er veldig forståelsesfulle og holder hundene sine litt på avstand frem til jeg føler meg trygg:)

Jeg møter ikke den forståelsen, bare noen ganger, tror det er fordi jeg er muslim og folk generelt forbinder muslimer med dårlig behandling av hunder. Selv om jeg faktisk har hatt denne fobien hele livet.

Jeg møter ikke den forståelsen, bare noen ganger, tror det er fordi jeg er muslim og folk generelt forbinder muslimer med dårlig behandling av hunder. Selv om jeg faktisk har hatt denne fobien hele livet.
Så dårlig. Syns det er kjempeskummelt å møte på hunder uten band, og dårlig av eier som ikke tenker på at andre er redd. Uansett hvor snill bikja er, så vet man ikke det når man ikke kjenner den.

Så dårlig. Syns det er kjempeskummelt å møte på hunder uten band, og dårlig av eier som ikke tenker på at andre er redd. Uansett hvor snill bikja er, så vet man ikke det når man ikke kjenner den.

Hunder er dyr, de har instinkter. Blir de redd kan de bite :) jeg har hund selv, men skjønner fobien :) min er heldigvis liten da :)

Hunder er dyr, de har instinkter. Blir de redd kan de bite :) jeg har hund selv, men skjønner fobien :) min er heldigvis liten da :)

Størrelsen spiller ingen rolle. På samme måte som en med edderkoppfobi er like redd små edderkopper som en tarantella.

Størrelsen spiller ingen rolle. På samme måte som en med edderkoppfobi er like redd små edderkopper som en tarantella.
Jaja, men for min del :) jeg hadde ikke følt meg trygg hvis en labrador angreip meg, men hvis Karius (hunden min) noen gang gjør det så vet jeg at jeg kan knekke nakken hans lett :) hunder er veldig undervurderte dyr. Akkurat som hester, jeg er redd for hester. Jeg får høre at en hest er baaare snill, ti minutter etterpå ser jeg den kaste av noen fordi den var redd :) dyr er dyr, uansett :)

Ja ikke sant. Syns det er skummelt når de leker og hopper opp på meg og. For meg hjelpet det at hinden er liten da:)

Ja ikke sant. Syns det er skummelt når de leker og hopper opp på meg og. For meg hjelpet det at hinden er liten da:)

Tips til dere er i alle fall å lære dere om hunder og kroppsspråket deres! :) for da er det lettere for dere å se på logringen f.eks om hunden er nervøs eller glad! :) det har myyye å si :) det sies jo det at alle mennskets fobier og fordommer grunnes uvitenhet :)

Back
Topp