Hva er din mest irrasjonelle frykt?

Tips til dere er i alle fall å lære dere om hunder og kroppsspråket deres! :) for da er det lettere for dere å se på logringen f.eks om hunden er nervøs eller glad! :) det har myyye å si :) det sies jo det at alle mennskets fobier og fordommer grunnes uvitenhet :)

Sent from my iPad using BV Forum
Pappa har lært meg mye om akkurat det. Han trente hunder til hæren og de første narko-hundene i Sverige. Han har også lært meg å sette en hund ut av spill på 10 sekunder. :D

Ingen fobier er vel egentlig irrasjonelle for den det gjelder...

Jeg har hundefobi, og det er en ganske lite velsett fobi. Alle tror man bare kan skru på en bryter så skal man elske disse siklende, ekle vesene som plutselig kan stå i strupen på en... Man er liksom bare litt småsprø når man er redd edderkopper, eksentrisk når man er redd mørket, men er man redd hunder er man plutselig ett monster...

Jeg var faktisk også livredd hunder før, helt til sambo overtalte meg til å få hund. Han jakter og har alltid hatt hund under oppveksten sin.
Men etter vi fikk første hunden vår, så er all frykt borte. Selfølgelig, møter jeg en hund som eieren overhode ikke har kontroll på å som ser sinnsyk ut så blir jo jeg også redd.
Jeg er så glad vi valgte å ta hund, for om ikke så hadde jeg nok enda vært skitredd alt av hunder. Naboen vår er kjemperedd, og det vet vi veldig godt. Så vi lar aldri hundene gå bort mot henne, og møter vi henne når vi går tur så strammer vi inn båndet så hundene våre ikke har sjans til å hilse på henne.
Jeg blir så sint på de som ikke respekterer at andre er redd hunder,, enkelte hunde eiere tror jo at det holder at se selv mener de har værdens snilleste hund

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker egentlig alltid å si at det er ikke noe som heter en snill eller ikke snill hund :) man har nervøse hunder og ikke nervøse hunder! :) og selvfølgelig noen som er avlet og oppdratt feil, men hunden er fortsatt bare et dyr :)

Sent from my iPad using BV Forum

Kom på en til :P Jeg må ha den nederste foten (ligger gjerne med det ene beinet litt høyere enn det andre) under dyna, hvis ikke er jeg redd for at det skal komme noe å ta den :P Vært sånn siden jeg var liten, men nå tør jeg ikke annet lenger :P Kan banne på at den ene gangen jeg ikke gjør det så skjer det noe :P

Sånn er jeg å...fryktelig upraktisk når jeg er en sånn som blir fort varm :-P Og så må jeg alltid forte meg opp i senga...akkurat som at noen tar beina mine hvis jeg ikke er rask nok.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sånn er jeg å...fryktelig upraktisk når jeg er en sånn som blir fort varm :-P Og så må jeg alltid forte meg opp i senga...akkurat som at noen tar beina mine hvis jeg ikke er rask nok.

Godt det ikke bare er meg :-P

Fugler - vemmelige, loppebefengte beist! Kan til nøds takle småspurv, men større fugler som måker, duer og høns er nok til at hjertet hamrer og jeg blir klam i håndflatene. Svaner er spesielt skremmende, får jeg dem på nært hold blir jeg nærmest utilregnelig! :eek:

Jeg møter ikke den forståelsen, bare noen ganger, tror det er fordi jeg er muslim og folk generelt forbinder muslimer med dårlig behandling av hunder. Selv om jeg faktisk har hatt denne fobien hele livet.
Hadde du møtt meg hadde du sett ei som ni holdt igjen bikja si til hun viste du ikke var redd lengre. Har stor hund og ikke alle får hilse på hun vis jeg ser de er skeptiske pluss att bikkja er svær og elsker kos så hun har bare godt av og lære seg og vente :p god hjerne trim for bikkja også

Men selv hater jeg alt av mark snegler slanger edderkopper går bra så lenge de ikke går på meg. Og jo generelt små krypp av annet slag er også ekelt blæ

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Last edited:
Edderkopper

Back
Topp