Hva er din historie?

Mannen og jeg har vært kjærester i snart 9 år, og har aldri brukt prevensjon. Husker ikke når vi bestemte oss for å prøve aktivt, men det er vel 2-3 år siden. Jeg har hatt tett oppfølging av gynekolog, da jeg til tider har hatt store smerter i underlivet. Endometriose er nevnt, men har ikke fått noen definitiv diagnose.

Den positive testen lot vente på seg. Senere ble også PCOS nevnt som en diagnose. Gyn sendte henvisning til IVF på Riksen, men vi fikk avslag fordi jeg var for stor. Jeg ble satt på Metformin for å hjelpe til med vektnedgang.

Noen få måneder etter at jeg hadde begynt på Metformin, høsten 2019, fikk vi jaggu positiv graviditetstest! Kortvarig lykke, SA ila uke 6. Jeg byttet gyn, og vi la sammen en plan om å operere ut et endometriom jeg har og skylle eggledere samtidig. Etter det skulle vi henvises til IVF i Porsgrunn. I mellomtiden skulle jeg fortsette med Metformin og fikk samtidig dobbel dose Letrozol. Etter tre runder på Letrozol fikk vi jammen positiv test igjen! Ny kortvarig lykke, og SA/kjemisk i stedet.

Nå har det gått tre måneder tiden den siste SA-en. Jeg skulle vært operert mot slutten av mars, men den ble avlyst på en ukes varsel. Jeg fikk gyn til å sende henvisning til Porsgrunn selv om jeg ikke var operert, for jeg trengte lyspunktet langt der framme. Jeg fikk mer Letrozol fordi vi ventet oss mer hjemmeprøving. Og nå sitter vi her, igjen med positiv test og hjertet i halsen.
 
Jeg er 26, giftet meg med mannen min som er 28 i fjor sommer. Vi har vært sammen i 6-7 år, samboere i 5 av de :)
Vi kjøpte hus i høst, og bestemte oss for å slutte på prevensjon samtidig som vi flyttet inn, men startet ikke å aktivt prøve før litt før julen 19 i fjor. Fikk vår første positive test nå i pp5, og håper nå at spiren klorer seg fast! :Heartred
 
Jeg er 31 år og gift på 3 året. Vi startet prøvingen i 2017 og ble raskt gravid. MA ble oppdaget i uke 8 og etter cytotec ble jeg raskt gravid igjen. Lille spire kon til verden i mars 2018 og jeg startet aldri på prevensjon igjen. I mars 2019 ble jeg gravid på nytt, gravid igjen i mai, så i juli, så i august (MA), så i desember, så i februar 2020. Nå er jeg gravid igjen og selv med alle odds mot oss så håper jeg så veldig at dette skal gå bra! Vi var under utredning for HA og det ble funnet en liten genfeil hos mannen. Det har vært et tøft og heftig år, og psyken min har virkelig fått kjørt seg. Nå krysser vi bare fingrene:Heartred
 
Jeg er 25 år, fyller 26 i år! Mannen fyller 27, og vi giftet oss i fjor sommer etter å ha vært kjærester i 5 år, og samboere i 3 år :love017 Vi holder begge på med master, og jobber mye ved siden av. Har prøvd å bli gravid siden august - og endelig klaffet det :Heartred Nå kan vi nesten ikke vente til desember!
 
25 år, samboeren min er 29 år. Vi har vært samboere siden i fjor høst og prøvere siden i fjor vår. Bodde lenge i hver vår by. Ble gravide i november -19, det ble SA i uke 6-7. Tok lang tid før kroppen fikk renset opp og syklus var på plass. PP4 etter SA satt spira og nå håper vi så inderlig at denne sitter helt til termin <3
 
30 år, førskolelærer, gift på 6 året med drømmemannen min (30 år). Vi har vært sammen i 9 år og har kjent hverandre i 17 år. Sammen har vi to gutter, storebror som blir 5 til sommeren og lillebror som straks er 5 måneder. Planen var å få nummer 2 når storebror var 2-3, men det gikk ikke etter planen. Hadde en MA i uke 14 og en SA med tvillinger i uke 7 imellom gutta mine. Jeg ble veldig raskt gravid igjen etter den siste, faktisk måneden etter og da satt den heldigvis og vi fikk lillebror til oss i november <3 egentlig tenkte vi at det skulle holde med to stykker, men etter et par måneder var vi begge enige om at det hadde vært koselig med en til, så vi bestemte oss for at vi skulle prøve å få til to litt tettere denne gangen. Vi hadde ikke trodd at jeg kom til å bli gravid igjen så raskt denne gangen også, men vi er veldig glade. Vi har kjøpt oss hus som vi flytter inn i snart og står oppi den dustete situasjonen med å selge leiligheten vår oppi dagens situasjon. Nå håper jeg bare tiden går fort og at denne spiren sitter og kommer til oss i desember <3
 
Jeg har ingen prøvehistorie, jeg blir mest sannsynlig veldig lett gravid. Har 3 barn fra et tidligere forhold:Heartred. I 2016 fikk jeg mitt fjerde barn med min nåværende kjæreste, da gikk jeg på p.piller og hadde tatt de slik jeg skulle, men endte opp gravid, og bestemte meg for å beholde barnet :Heartblue
Jeg ble gravid igjen i 2018, men det endte opp i abort. Jeg byttet da til p.ring, og ble gravid med den nå, og den har vært på plass slik den skulle, hele veien men nå har jeg termin med nr 5 den 27.12.20:Heartbigred
Jeg er 35 år, og kjæresten er 43. Jeg håper veldig at dette går bra nå :love7
 
Jeg (28) og mannen min (27) møttes en sen desemberkveld i 2013. 2 dager etter ble det slutt mellom meg og min daværende kjæreste :smiley-ashamed004
Noen uker senere fikk jeg vite at han hadde møtt sin nye fru samme kveld som jeg møtte min nye mann :laughing002
Ble offisielt kjærester i mars 2014. Og bestemte oss ganske raskt for å slutte på prevensjon :smiley-ashamed004
Unge, dumme og veldig forelska, men ("heldigvis") ble jeg aldri gravid, tross pergo og modningssprøyter. Ble slankeoperert november 2015 og fikk grønt lys for prøving av lege i mars 2017. Tok litt tid før spire nr 1 satt, men endte opp som en SA i mai. På bryllupsnatta juni 2017 ble jeg gravid og fødte en nydelig gutt i 2018.
Vi ville ha tette barn, men ikke for tette pga økonomisk ustabilitet og usikkerhet mtp jobb osv. :smiley-ashamed008
Midt i korona lockdown får mannen ny 100% fast stilling og jeg får løfte om fast jobb til høsten.
Vi tenkte vi skulle begynne å prøve nå i mai, men wooops :smiley-ashamed004
Veldig koselig da! Vi er veldig heldige! :love017
 
Jeg er 31 år og gift på 3 året. Vi startet prøvingen i 2017 og ble raskt gravid. MA ble oppdaget i uke 8 og etter cytotec ble jeg raskt gravid igjen. Lille spire kon til verden i mars 2018 og jeg startet aldri på prevensjon igjen. I mars 2019 ble jeg gravid på nytt, gravid igjen i mai, så i juli, så i august (MA), så i desember, så i februar 2020. Nå er jeg gravid igjen og selv med alle odds mot oss så håper jeg så veldig at dette skal gå bra! Vi var under utredning for HA og det ble funnet en liten genfeil hos mannen. Det har vært et tøft og heftig år, og psyken min har virkelig fått kjørt seg. Nå krysser vi bare fingrene:Heartred

Wow! Krysser fingrene for dere! :Heartpink
 
Back
Topp