Hva er din historie?

Stjernestrikk

Elsker forumet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Det lurer jeg på :)

Jeg er 28 år gammel, gift på 4 året med en fantastisk mann som er like gammel som meg.
Ferdig utdannet januar -20, og ble kastet rett ut i jobb første februar. Interessante tider å være nyutdannet i helsevesenet.
Vi bor i Danmark og har prøvd å få første barnet siden desember 2017. Seks runder med hormoner/inseminasjon uten suksess, så nå gikk vi privat med IVF og rakk akkuratt et forsøk som heldigvis lykkes :D 5+1 i dag, og tre fine blastocyster på frys til fremtiden.

Hva med dere andre her inne?
 
Jeg er 26 år gammel, og forlovet med samboer som er 29 år. Skal gifte oss i august i år, og håper det skjer :hilarious: Utdannet lektor, og ble ferdig sommeren 2019. Jobber på ungdomsskole, og stortrives. Ble gravid i mars 2019, men det var en exu. Opererte i mai. Prøvde fra juni igjen, og er endelig gravid nå med samme termin som sist. Trolig tubescan hos gynekolog som boostet mulighetene våre. Gleder oss stort over julebebis :Heartred
 
26 år gift i straks 3 år, mannen er like gammel som meg (5 mnd eldre). Vært sammen i 9 år nå ❤ kjøpte hus for 1,5 pr siden, har verdens nydeligste hund på 5 år og skaffet oss en katt fra Redd Dyra i september som nå er 10 mnd gammel:cat:
Slutta på pilla november 17, prøvde ikke aktivt, men ble gravid i mars 18 og gleden ble stor! Juni 18 visste dessverre gleden seg å stoppe opp og 1 MA var et faktum.... Da skjønte vi hvor mye vi ville dette og starta å prøve aktivt med engang vi kunne! Nå to år senere er vi jo da gravide igjen, 3 MA'r bak oss, men prøver å holde oss positive til at alle gode ting er 4❤ undersøkelser viser at alt er normalt og fint med oss begge, så skal ikke være noen årsak til at det ikke skal gå denne gangen:shy:
 
27 år, vært sammen med samboer i 8 år. Ikke gift eller forlovet, men jeg kaller han for mannen likevel. Vi kjøpte hus sammen for 6 år siden, og har nå to flotte hunder sammen :happy:
Vi begynte å prøve i august, ble gravid i januar men endte i kjemisk, og så gravid igjen nå i mars og håper spiren klorer seg fast <3 Er 6+0 i dag :)
 
33, snart 34 år, samboer på 9 året. Er utdannet adjunkt, og jobber som kontaktlærer. Kjøpte oss enebolig for snart to år siden.
En sa og en ma før vi fikk ei jente i desember 2016. 2 ma, den siste i desember- krysser alt vi har for at det skal gå bra denne gangen:)
 
34år vært sammen med mannen siden 2011. Gift i 2016. Datter på 5 år i november. Hun er hjemmelaget :)Vi har vært prøvere lenge 2+år Og startet med ivf i fjor . Og etter 2 utak og 4 eller er 5 insett har vi endelig positiv test. Satt inn 2 embryo nå. Ul idag visste 2 små. 5 uker idag. Veldig glad akkurat nå. Og håper de holder hele veien ut.
 
26år.vert sammen med bf i 10år. Han er 27år og har en gutt fra ungdomstiden som blir 11år i år. Og sammen har vi 2 små jenter på 3år og 1år. Vi gifta oss i 2016. Denne graviditeten var ikke planlagt, og stresser meg litt. Men jeg har troen på at vi skal klare det. Jeg er selv student, så er helst det økonomiske vi bekymrer oss for. Er ikke billig med 4 barn, hus, Bil osv
 
Last edited:
Jeg er 34 og giftet meg med mannen min på sensommeren i fjor. Vi har vært sammen i 3 år, så det har gått litt fort kan man vel si. Men sånn ble det når jeg bare fant frosker tidligere og ikke møtte den rette før i 30-årene! :D
Vi har prøvd å få barn i ca. 6 måneder. Kastet p-pillene på bryllupsreisen i fjor.
Ingen av oss har barn fra før, jeg har ikke vært gravid tidligere. Vi gleder oss veldig begge to og håper at vi får en julegave litt på forskudd i desember. :Heartred

Mannen var ikke oppvokst med hund, men jeg fikk ham hundefrelst etter at vi møttes. Så nå har vi to stykker :D
Vi bor i en leilighet som han kjøpte før vi møttes, og var sånn halvveis på utkikk etter noe større nå før koronaen kom. Nå blir det lagt på is til neste år en gang, for det er litt som må gjøres med leiligheten vår også før vi selger den, og vi orker ikke å styre (og bruke penger på det) nå som jeg ble gravid.

Jeg jobber på kontor og skriver litt på si'.
 
Jeg blir 30 til sommeren, mannen 31. Vi er samboere og forlovet, og vært sammen i 3 år. Vært venner siden ungdomsskolen:) På den tiden har vi fått ett barn, kjøpt hus, forlovet oss og har en til uplanlagt på vei. Vi har også to katter og en kanin. :)
 
Så kjekt å bli bedre kjent med dere alle sammen! Blir spennende å følges fremover :D
 
26 år, gift på tredje året med en mann som blir 30 i år:Heartred har to jenter født 2015 og 2018, nr 3 har vi prøvd på siden desember 2018 og har en kjemisk samt en SA bak oss, hvor det tok 10 uker før sykehuset gikk med på å gi meg en utskrapning pga rester! Har sjelden el, men denne spiren er laget naturlig og ikke med Letrozol som tidligere. 4+5 i dag, og har fått tul 7+3, så håper bare alt er som det skal :)
 
Jeg er 29 år og gift med min mann i 3 år, han fyller 30 år i år :) Har ingen barn fra før.

Har prøvd i ca. ett år, og dette er første positive test! Ble skikkelig overraska siden jeg var overbevist om at det sikkert aldri kom til å gå :p Er 6+1 og håper sånn at dette skal gå bra og at det blir en desemberbaby på oss <3
 
Jeg er 27 år gammel og har to barn fra før. De er nå 6 og 4 år gammel.

Inntil rett etter fødsel med nr 2 var jeg gift. Han jeg var gift med dro når lillebror var 5 mnd og storesøster 2,5 år siden han ikke orket familie livet lengre.

Et år etter møtte jeg mannen i mitt liv som har tatt i mot meg og mine med åpne armer. Prøvde å jage han på dør, ville ikke utsette oss for enda et tap. Eller leve med enda en som var uengasjert i oss og våre interesser. Men han var sta, og sa bare «ingen problemer» til alle mine trusler og våkenetter og utspyinger. Siden han var sta og utrolig snill med meg og jeg elsket å være rundt han, slapp han inn. Plutselig hjalp han med bleie og amme avvenning, sto opp om morgenen når det trengtes, han kunne bringe og hente på skole og i barnehage. Noe jeg aldri hadde opplevd tidligere. Jeg er enda i sjokk over at denne mannen eksisterer.

Nå venter vi altså min tredje, men hans første. Selv om det tross alt er blitt han også, de vordene storesøsknene.
 
Jeg er 31 år gammel, mannen blir og 31.
Vi har vært sammen i 13 år til sommeren ,vi er ikke gift,har egentlig aldri snakket om det heller. Vi har d fint sammen slik som det er.

Vi har en sønn på 5 år, mannen ville egentlig ikke ha flere. Han syntes d var nok. Men eg ville ikke ha enebarn så har i løpet av 4 år gosnakket med han. Så vipps han ville ha en til og her er eg. Bare håper spiren holder ut.
Hatt 2 sa. Så kommer til å gå med bekymringer i hvertfall 8 uke:dead:

Ellers jobber eg i barnehage og mannen i tv2sumo. Han har mye kveldsvakter men satser på han tar litt mer tidlivakter slik at eg får litt hjelp når eg er blitt en hval xsmile14
 
Jeg er 33, snart 34 år. Mannen er 42 år. Vi har vært sammen i 8 år og prøvd på familieforøkelse i 6 år. Jeg har en datter fra før på snart 11 år.
Siden 2018 har vi holdt på med assistert befruktning, først i det offentlige, uten resultater. I januar i år startet vi opp med første forsøk i privat sektor, etter en runde med uttak og innsett (som ble negativt) satte vi inn en fryst blastocyst som viste seg å være vårt gullegg. I dag er jeg 6+6 og vi krysser alt vi har for at dette går veien denne gangen:Heartred
 
Jeg er 33, snart 34 år. Mannen er 42 år. Vi har vært sammen i 8 år og prøvd på familieforøkelse i 6 år. Jeg har en datter fra før på snart 11 år.
Siden 2018 har vi holdt på med assistert befruktning, først i det offentlige, uten resultater. I januar i år startet vi opp med første forsøk i privat sektor, etter en runde med uttak og innsett (som ble negativt) satte vi inn en fryst blastocyst som viste seg å være vårt gullegg. I dag er jeg 6+6 og vi krysser alt vi har for at dette går veien denne gangen:Heartred
Wow, heier på dere!
 
31, sammen med en 38-åring, prøvd de siste tre årene, holdt på med IVF det siste året og endelig klaffet det. Litt skummelt i disse tider, men krysser fingrene!
 
Vi har fyllt 30 år og forsøkt å bli gravide i et og et halvt år. Begynte å bli lei så fikk hormontabletter som jeg skulle begynne på neste menstruasjon. Den kom heldigvis aldri :happy:
Alle vennene våre vet at vi har slitt så jeg gleder meg enormt til å fortelle dem og ikke minst familien som inderlig ønsker seg en baby i familien, men som aldri har mast. Vi har vært sammen i 7 år :flower
 
Jeg blir 34 før termin, mannen 38 og har en gutt født i -16. Vi har ikke brukt prevensjon siden -18, men har ikke helt klaffet før jeg ble gravid i oktober -19. Fikk påvist MA i januar i uke 13, foster sluttet å vokse i uke 9 men kom ikke ut av seg selv før vi oppdaget det på ul. Fikk beskjed fra fastlege om å vente med prøvinga frem til april, og søndag 12.4 testa jeg positivt 9 dpo. Vi gleder oss veldig til en liten lillebrøster, og håper alt går bra denne gangen. En liten regnbuespire:Heartred
 
Jeg er 25 år, og samboer 27. Har ikke brukt prevensjon på 1,5 år men har nettopp fått påvist PCOS. Har aldri hatt eggløsning, så fikk god hjelp med piller og sprøyte som etter noen forsøk gav oss en positiv test og termin i Desember ❤️
 
Back
Topp