Hva er det styggeste navnet du vet?

Det er helt tydelig i overskriften hva tråden handler om. Er du redd for at folk syns navnet ditt/barnet sitt så drit i å les den..
Hvis det er meg du mener så er jeg ikke redd for det i det hele tatt. Denne tråden handler ikke om meg. Jeg synes bare folk viser veldig umodne holdninger i denne tråden.

Hvis det er meg du mener så er jeg ikke redd for det i det hele tatt. Denne tråden handler ikke om meg. Jeg synes bare folk viser veldig umodne holdninger i denne tråden.

Jeg mente ikke noe direkte til deg nei :) Tenker bare folk kan la være å utsette seg for å bli såret.
Jeg tenker også at det er bare navn. Uansett hvilket navn man velger vil det være folk som ikke liker det. Skjønner ikke hvordan man kan bli såret av det.. Det er klart man ikke sier til en venninne at hun har valgt et stygt navn til barnet sitt. Jeg syns det ER annerledes å nevne navn man ikke liker i en generell tråd som ikke er myntet på noen spesiell.

Jeg mente ikke noe direkte til deg nei :) Tenker bare folk kan la være å utsette seg for å bli såret.
Jeg tenker også at det er bare navn. Uansett hvilket navn man velger vil det være folk som ikke liker det. Skjønner ikke hvordan man kan bli såret av det.. Det er klart man ikke sier til en venninne at hun har valgt et stygt navn til barnet sitt. Jeg syns det ER annerledes å nevne navn man ikke liker i en generell tråd som ikke er myntet på noen spesiell.

Ok. :-) Problemet er vel først og fremst at navnet er personlig, det går rett på mennesket. Mange har blitt mobbet for bl.a. navnet sitt og jeg synes ikke det er noe alright å lage en slik tråd i det hele tatt. Det ser uit som noen her inne (ikke myntet på deg, Severina.) ikke skjønner HVORFOR en slik tråd er usmakelig. Men dem om det.

Det dere bør tenke på , er at barn kan Google NAVNET SITT(da trenger de ikke bære store heller, sånn 8 /9 år)og da kommer disse opp som alternativ. Går inn på og da leser de at det er voksne mennesker som sitter å skriver slikt og svarer hverandre på denne måten

Ble ikk ferdig... De kan gå inn på de forskjellige trådene og se at der voksne mennesker som sitter å skriver slikt og har slike holdninger...hva slags forbilde er man da for disse barna...vis hensyn og respekt tenker jeg er et godt utgangspunkt;/

Er mange navn som ikke akkurat klinger vakkert i mine ører, men orker ikke ramse opp,er maaaange :p

Derimot, navn jeg er "dritlei" av å høre er Mathias, Oliver, Linnea, Nora, Madelen, Emma, Emil, Jonas osv. Dette er navn jeg alltid har synes og egentlig fortsatt synes er fine, jeg bare er så lei av dem da nesten alle jeg hører om som får barn, kaller dem det.. Fatter ikke at folk ikke styrer unna topp 10-listen, men det er jo en grunn til at de ligger der da, er fine navn:) Men da synes jeg heller det er bedre om folk velger et annerledes, gjerne litt småstygt navn, som vertfall gir ungen noen form for "identitet" istedenfor Emma B, Emma H og Emma S i klassen. :p

Og forresten, gutten i magen skal hete Melvin, som jeg vet er et navn maaange synes er stygt, har fått masse negative tilbakemeldinger på det.. Men jeg selv elsker det, og tror at han passer til det :-) Gjør meg ikke lei, folk kan si hva de vil..

Så det du mener er at du kan bak et nick på et forum si at f.eks Navnet "Hilde" er stygt, men om du sier dette i "virkeligheten" direkte til en person så blir det mobbing?
Jeg lurer på hva forskjellen blir jeg da om "Hilde"hører deg si det eller leser det? Blir hun ikke like såret?

Er det virkelig mobbing å si til noen at navnet dems er stygt??

Er det virkelig mobbing å si til noen at navnet dems er stygt??

Så om din 4-åring kommer gråtende hjem fra barnehagen, fordi noen har sagt at navnet hans er stygt. Kanskje til og med harselert litt med navnet hans, så hadde det vært helt greit?! Skulle han bare glemt det og latt det være?

Nei, jeg undres mange ganger på hvordan små barn kan være så slemme. Men, etter å lese i denne tråden så er det jo helt klart og tydelig hvor barna tar det fra! Hva med den dagen dattera eller sønnen kommer hjem og forteller deg at de får høre hvor stygt navnet deres er, eller ansiktet sitt, eller klærne eller hårfargen dems. Når er det greit? Hvor går grensa? Hvor ville du stoppa DITT barn?!
Jeg prøver å oppdra mitt barn, til å gi komplimenter, spre seg om med positive ord og handlinger. Ikke til å sitte og le av noen med navnet "X" eller si at det er stygt. Vi er forskjellige, vi alle liker forskjellige ting. Og det syns jeg vi alle skal være med og sette pris på og gjøre til noe positivt!

Så om din 4-åring kommer gråtende hjem fra barnehagen, fordi noen har sagt at navnet hans er stygt. Kanskje til og med harselert litt med navnet hans, så hadde det vært helt greit?! Skulle han bare glemt det og latt det være?

Nei, jeg undres mange ganger på hvordan små barn kan være så slemme. Men, etter å lese i denne tråden så er det jo helt klart og tydelig hvor barna tar det fra! Hva med den dagen dattera eller sønnen kommer hjem og forteller deg at de får høre hvor stygt navnet deres er, eller ansiktet sitt, eller klærne eller hårfargen dems. Når er det greit? Hvor går grensa? Hvor ville du stoppa DITT barn?!

Jeg prøver å oppdra mitt barn, til å gi komplimenter, spre seg om med positive ord og handlinger. Ikke til å sitte og le av noen med navnet "X" eller si at det er stygt. Vi er forskjellige, vi alle liker forskjellige ting. Og det syns jeg vi alle skal være med og sette pris på og gjøre til noe positivt!

Ærlig talt, jeg blir helt provosert. Altså, først og fremst, jeg sitter ikke hjemme og forteller sønnen min om alt som er stygt med andre mens vi ler av det.. For det andre, jeg spyr av at man skal ta dette så jævlig høytidelig.

Vil ikke si at det er stygge navn, men jeg syns ikke Grunde er et veldig fint Navn....

Ærlig talt, jeg blir helt provosert. Altså, først og fremst, jeg sitter ikke hjemme og forteller sønnen min om alt som er stygt med andre mens vi ler av det.. For det andre, jeg spyr av at man skal ta dette så jævlig høytidelig.

Da får du spy så mye du vil... syns det handler litt om normal folkeskikk jeg da...

Jeg ville jo aldri sagt til mine barn at noe er stygt osv..

Da får du spy så mye du vil... syns det handler litt om normal folkeskikk jeg da...

Jeg ville jo aldri sagt til mine barn at noe er stygt osv..

Og sa ikke nettopp jeg at jeg gjør vel heller ikke det?

Og sa ikke nettopp jeg at jeg gjør vel heller ikke det?

Du gikk jo her virkelig tom for argumenter. Man trenger ikke å si til dine barn at noe er stygt, barn plukker opp holdninger.
Om du ikke ser selv at barn kan bli såret av å høre/lese at navnet dems er stygt så er det ikke håp.
Les melanie83 sitt innlegg engang til, fornuftige ord!

Jeg er veldig enig med deg... Dette blir dratt ut av proporsjoner, syns jeg.

Og om dette er en så fryktelig tråd, hvorfor fortsetter dere som ikke liker den og kommenterer?? Vi har skjønt det, dere er mot å si at et navn er stygt. Slutt å rakk ned på oss som ikke er enige med dere. La heller tråden falle bakover og gå i glemmeboken. Dere har fått fram hva dere mener.

Nå er jeg ferdig med denne tråden. :)

Barn plukker FORT opp slike ting uavhengig av hva som blir sagt høyt eller ikke, dessuten kan det være andre som sier det høyt til sine barn uten å bry seg eller tenke seg om og ditt barn kan komme hjem gråtende fordi det har et "stygt" navn, har rødt hår, for stor nese o.l. Jammen ikke rart det er mye mobbing ute og går blant barn og ungdom når det er så få voksne som skjønner at de lærer opp ungene sine slik.

Barn plukker FORT opp slike ting uavhengig av hva som blir sagt høyt eller ikke, dessuten kan det være andre som sier det høyt til sine barn uten å bry seg eller tenke seg om og ditt barn kan komme hjem gråtende fordi det har et "stygt" navn, har rødt hår, for stor nese o.l. Jammen ikke rart det er mye mobbing ute og går blant barn og ungdom når det er så få voksne som skjønner at de lærer opp ungene sine slik.

Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal respondere på dette.. Lykke til i livet tenker bare jeg.. Dette blir for dumt! For om man ytrer sine meninger eller ei, hevder du, så oppfatter barna våre hva vi egentlig synes og jeg tror ikke et sekund på at du går rundt og synes at alt er jævlig flott, vakkert og perfekt i verden! spar meg.!

Godt å se at "gode" gamle BV fortsatt kan blusse opp. Denne tråden er et typisk eksempel på hvor de fleste sier sin mening, så sier noen at det er mobbing så er alle enige. :-P

Back
Topp