Hva er det rareste navnet du har hørt ?

Barry er et rart navn. Iallefall når man bor i Norge [8D]

I den bygda der jeg har mitt opphav, er det sykt mange rare navn og helt enormt mange helt sinnssyke dobbeltnavn ute å går. Barry er en av dem. Han har en bror ved navn Max. Da jeg var barn, hadde vi en nabo som het Willy. Han hadde en revefarm. Min bror har mellomnavnet Maldevin. Jeg flørtet en gang med en som het Anders-Olav. Lloyd er et rart navn. Jeg har en grandtante som heter Gunda. En gammelonkel som heter Tormunn. Bestemor heter Kirsti Anna. Og hun har gitt merkelige dobbeltnavn til alle barna sine. Bernt syns jeg høres helt merkelig ut. Jeg kan sikkert fortsette i evigheter [8D]

Ungene til Lise Fjeldstad heter Peik og Glomma..

Egentlig ganske fint det Peik navnet..[:)]

Alt som har med Tønnes å gjøre...
Tønnes Emil...

Oldermor het: Guro Fundine (mellomnavn) [8D]

ORIGINAL: Kløpulver

Er det ikke Blomma? eller tar jeg feil?

ORIGINAL: Jeanne84

ORIGINAL: Potetmel

Tom Skalle..hehe..[8D]

Og jeg lurer fortsatt på hva som får Amerikanere til å kalle barna sine Dick!!![8|]

Dick er klengenavn for Richard. Som Bill blir for William, Peggy for Margareth, Hank for Henry osv. [:)]

Den skjønner jeg ikke... Ligner jo ikke i det hele tatt. Kan noen forklare?

ORIGINAL: Blåveispiken

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Ja, rareste, morsomste, styggeste.. Kom med det [:D]

(Selv synes jeg det er fantastisk morsomt med utenlandske navn som får en heeelt annen betyning her) 

Nå har jeg ikke lest hele tråden.. men navn her som får en litt annen betydning i utlandet er også litt morsomt..!
Vet om en som heter Odd som ikke hadde det så lett i USA... Odd er jo rar.. underlig.. etc på engelsk...

Men det tok kaka da jeg hilse på en for mange år siden som heter : Odd Simen... lurer på hvordan engelsktalene tenker når de får dette navnet presentert ;) (Odd Semen...rar/underlig sæd.. hyggelig å hilse på!)

Jeg kjenner en Simen Berger! [:D]
Og jeg var i England på språk reise med en Odd Christian. Og så har vi jo selvsagt Bård og da, det blir også artig på engelsk...

Min oldefar het Harry Johan, morfar heter Willy Larry.....[8D] haha!
Liker ikke navnene Sander, Eliah, Dagmar....

ORIGINAL: Miriel

ORIGINAL: Jeanne84

ORIGINAL: Potetmel

Tom Skalle..hehe..[8D]

Og jeg lurer fortsatt på hva som får Amerikanere til å kalle barna sine Dick!!![8|]

Dick er klengenavn for Richard. Som Bill blir for William, Peggy for Margareth, Hank for Henry osv. [:)]

Den skjønner jeg ikke... Ligner jo ikke i det hele tatt. Kan noen forklare?

Nei, det er ikke mange av oss amerikanere som skjønner klengenavna noe videre vi heller. Hvis du googler finner du mange andre eksempler på nicknames som ikke passer i det heeele eller faktisk er lenger enn det egentlige navnet..

ORIGINAL: Vesten

Typen til Søstra mi heter Solvar, hadde aldri hørt om det før jeg møtte han.
(er visst bare 7 stk som heter det i Norge)

Eg e venninna te søsterå di[:)]

I en av M*A*S*H*episodene er det med en skuespiller som heter Alex Henteloff [:D]

oldefar het Hagbart da, og søstera het Josefa [8D]

åsulv er jo også ett litt merkelig navn [8D]

ORIGINAL: BellaTullball

ORIGINAL: Kløpulver

Er det ikke Blomma? eller tar jeg feil?

Skriveleif hehe Det er Blomma hun heter ja[:)]

ORIGINAL: Bleiemos

ÅH, må jo ikke glemme TV2s-sportens Fin Gnatt!!!

Eller hun som stadig vekk tekster programmer på tv, Lin A. Læret [:D]

ORIGINAL: TheGoodWife

Jeg syns Olefine er relativt stygt. Så det i avisen her om dagen. Det er altså et jentenavn. 

Olefine heter oldemora til lillegutt [:D]
Da jeg jobbet i barnehage var det ei som het Ulla.. Syntes det var rart først, men ble fort vandt

Oldemora mi het Berta (vi uttaler det Barta som gjør navnet bare enda verre) Onkelen til mamma hette Dick og de har 2 barn som heter Dick Robert og Benny (dame) Utenom det så har vi bare vanlige gamlenavn som harald, carina osv

Da jeg jobbet i barnehage var det ei som het Ulla.. Syntes det var rart først, men ble fort vandt [:)]

Mari Maurstad sin gutt heter Stinius, det er litt rart [:D]

Mensine er litt merkelig[:)]

Ottmar Haflor [:o]

Hallgeir og Gjert

Back
Topp