Hva er det rareste navnet du har hørt ?

Toaletta er jo litt sært[:D] 

ORIGINAL: _Snepsi_

Arinbjørn
Torje
TorgrimVet av en mann som heter Fjerte[8D]

Datteren min er alene i landet om navnet sitt, men skriver det ikke her[:D].
Samme gjelder mamma, har også et navn som ingen andre nordmenn har[:)].

heter tanteungen min... :)

Pontus og hampus, ja jeg vet faktisk om noen som heter det, 2 brødre faktisk[8D]

ORIGINAL: Arianne SmartASS

ORIGINAL: ^Milla^

Sjur...(mannenavn)
syns det er veldig merkelig..klarer ikke få det ut av hodet [:-]

Hehe.. ja det er litt sært, selv om jeg er "vant" det.. est fordi det er dét vi sier om skjære (fuglen)[:-]

Akkurat, er jo en fugl liksom.. Ikke en mann..[8D]

ORIGINAL: Potetmel

Tom Skalle..hehe..[8D]

Og jeg lurer fortsatt på hva som får Amerikanere til å kalle barna sine Dick!!![8|]

Dick er klengenavn for Richard. Som Bill blir for William, Peggy for Margareth, Hank for Henry osv. [:)]

ORIGINAL: inamaria

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

Gorm....
Lanjelin...
Hans-Hugo
Odd-Even (si det du som er nordlenning....[8|])
Poppey Honney.....

altså, over halve slekta mi er fra tromsø, jeg har en bror der som heter even, men skjønner ikke heeelt hva du vil fram til.. skjønner at du mener det blir "å dæven".. men mi slekt sier da ikke Æven til broren min? de sier da vel even oppi nord som alle andre?

Slekta mi uttaler Even for Æven og odd for åd. De er nordlenninger fra Harstad/skånland og tromsø... Så de sier Åd æven...(eller å dæven om du vil)[8D][8D][8D]

ORIGINAL: wonderly

ORIGINAL: wonderly

Gorm....
Lanjelin...
Hans-Hugo
Odd-Even (si det du som er nordlenning....[8|])
Poppey Honney.....

Vi kjenner tydligvis samme folk..[:D]

Hvilket navn tenkte du på??[8D][8D]
[/quote

De var ganske kjente de øverste [:D]

Ja da er det en viss mulighet for at vi kjenner de samme folka[;)][;)]

Harry Johnny
Per Tønnes
Jørulf
Margarina
Gulli
[8D]

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Ja, rareste, morsomste, styggeste.. Kom med det [:D]

(Selv synes jeg det er fantastisk morsomt med utenlandske navn som får en heeelt annen betyning her) 

Nå har jeg ikke lest hele tråden.. men navn her som får en litt annen betydning i utlandet er også litt morsomt..!
Vet om en som heter Odd som ikke hadde det så lett i USA... Odd er jo rar.. underlig.. etc på engelsk...

Men det tok kaka da jeg hilse på en for mange år siden som heter : Odd Simen... lurer på hvordan engelsktalene tenker når de får dette navnet presentert ;) (Odd Semen...rar/underlig sæd.. hyggelig å hilse på!)

Jeg hater navnet Eugene eller hvordan det staves[:D] Uttales Eusjeeen..

Ellers var jeg å skulle nappe øyenbryna mine en gang.. Da het hudpleieren Tulla.. Spesielt[8D]

Enok syns jeg er litt rart navn[:D]

Patricia topper lista mi over navn et norsk barn burde slippe å hete. Egentlig elsker jeg sære, norrøne navn, men Gyrd kan jeg spare meg for... Og Bothild!

Kan også spare meg for Hildegunn, Birthe og Kit. En jeg kjenner heter Kai-Jack (ikke stygt, men gjenstand for myyye latter...). Faren min er slektsforsker, og han ramla over en familie med tolv barn, der de siste 6 var gutter. De het Syver, Otto, Nimann, Timann, Ellef og Tollef [8D].

Lurer litt på hvor dere var i norsktimene da damer, Tarjei er jo et kjempekjent forfatternavn [8D]. Og fiiiint synes jeg, tihi [;)].

Rasmus, oppkallt etter både far og mor...
Arnljot
Ananias
Kanutta

Oooh, det er så mange..!

Og etternavnet Avløyp kommer jeg nok aldri til å bli helt fortrolig med..[8D]

Tøri - jentenavn

Min farmor het Olinda til mellom navn, litt spessielt, men er vant til det[:)]

Rullegardine

min grandonkel het Edvin-Hermandius.... syns det er litt spesielt:P

og vet om to brødre som heter Arnbjørn og Vebjørn. hehe... og syns Iselilja er rart... liksom to navn som ikke passer sammen satt sammen....

og leste en bok en gang med en lærer som hette Mr. Onanije[:D]

og ingen kan hate dobbeltnavnet Maud-Rita [;)]

vet om en liten gutt som heter Torvind....syns det er litt merkelig. og Eliah (mener ikke å støte noen altså) er litt merkelig fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal uttale det på norsk...hehe er fint med engelsk uttale men det passer ikke her liksom.

Back
Topp