Hva er det på menyen i år? 24.Des

skulle hatt flere alternativ valg...
Stemte på pinnekjøtt, men vi har både pinnekjøtt og ribbe på julaften!

Pinnekjøtt og lutefisk..

Men tenker pinnekjøttmåltidet blir en smule kjedelig uten kålstappa..
Gidder IKKE prøve kål på selveste juleaften, i tilfelle Lille's mage slår seg vrang...

Meeen, jeg overlever nok uten [;)][:D]

Skulle hatt flere valg ja.
Hos oss har vi både kalkun og ribbe med tilbehør [:)]

ORIGINAL: Kougra

Blir ikke jul uten pinnekjøtt da [8D]

Jeg vet faktisk ikke jeg.. I år skal jeg for første gang feire jul uten min egen familie! Regner med at julematen blir grei nok hos svigers også, men ødelegger litt når jeg ikke får spist pinnekjøtt som julemiddag...

blir ikke jul uten ribbe [:D]

ORIGINAL: Kougra

Blir ikke jul uten pinnekjøtt da [8D]

Såå enig[:D]

Men i år kommer svigers også, så hun tar med seg ribba mens mamma lager pinnekjøtt[:D]

her blir det pinnekjøtt, stek, medisterkaker og pølser, ribbe... ikke lett når alle vil ha forskjellig.. godt det ikke er jeg som lager mat[:)]

jeg liker IKKE pinnekjøtt, men må ha det for første gang siden vi feirer hos svigers..
egentlig ville jeg steike min egen ribbe lillejulaften og bare varmet den opp på julaften,
men typen sa jeg ikke kunne det, for da ble foreldrene hans lei seg, sorry men WTF..
de veit alle at jeg ikke liker noe med sau:(
da jeg ikke liker det synes jeg at jeg kunne fått lov til og kjøpe min egen ribbe og lage den dagen før[:@]
så jeg må sitte på julaften og late som jeg liker noe jeg misliker sterkt..
mamma lagde ribbe,pinnkjøtt og svinesteik i fjord.. fordi svigersønnene hennes hadde andre tradisjoner.

Her er det mangen hovudretter på julafta

ribbe (Samboaren må ha)
pinnekjøtt (mor mi, og eldste sonen min må ha)
hjortekjøttkaker (eg må ha)
svinekoteletter (eg må ha)
barnas julepølser (yngste gutungen må ha)
go `mager julepølse (eldste jentungen kan eta dei pga at dei er utan mjølk. )

og div tilbehør [:)]

Pinnekjøtt, som alltid. Ribbe første og kveite andre juledag [:)]

Mest sannsynlig pinnekjøtt. Det er fantastisk godt! For det første, spiser vi ikke svinekjøtt mest av helsemessige årsaker, og for det andre, så syns vi ikke ribbe er noe godt. Ihvertfall ikke i forhold til pinnekjøtt. [:D] Har hatt kalkun en gang før, og det var helt greit, og kunne godt tenkt meg lutefisk, men julaften skal være kos for alle, og ungene spiser ikke lutefisk, så da blir det ikke det. [:)]

Vet ikke hva "? et eller annet stek" er for noe.. hehe....

Men endte opp med å svare "annet"
Vi kommer nok til å ha gluten, antagelig glutenrull, men poteter, rødkål og surkål til [:)]

Skal lage vegetarisk middag til jul[:)]

Siden det er svigers vi skal til så blir det PINNEKJØTT [:)]
Men svigerfar pleier alltid å lage bayonneskinke til meg siden eg ikkje liker pinnekjøtt[:D][:D]

Er kun ribbe som duger på julaften!!![:D]

Back
Topp