Hva er deres samlede nettoinntekt pr måned?

Duni92

Blir kjent med forumet
Hva har dere utbetalt pr måned? Enten du er enslig eller har samboer? Litt usikker på hva som er normalt, så spennende å høre.

Hvor mange barn og hvor høye faste utgifter har dere?

Føler du at dere har romslig eller trang økonomi?

Vil ikke si sum, men kan si det er godt under gjennomsnittet.
Vi har det litt trangt, men vi klarer oss. Vi har lært oss å begrense forbruk. Vi har ett barn.
Så bra at dere får det til å gå rundt! Det har jeg så stor respekt for. Kjenner noen som til sammen har utbetalt 19000 i måneden, og de klarer seg faktisk overraskende bra med det, de eier til og med rekkehuset de bor i og har to barn! Det synes jeg er sinnsykt imponerende!:cat:

Så bra at dere får det til å gå rundt! Det har jeg så stor respekt for. Kjenner noen som til sammen har utbetalt 19000 i måneden, og de klarer seg faktisk overraskende bra med det, de eier til og med rekkehuset de bor i og har to barn! Det synes jeg er sinnsykt imponerende!:cat:
Vi har nettopp kjøpt leilighet. Flytter inn i slutten av november om ingen benytter seg av forkjøpsretten :)

Under gjennomsnittet og utgifter på lik linje med andre familier. Har 2 barn og er enslig.

Akkurat nå får vi utbetalt ca 70 000 i mnd. Vi er to voksne, to barn. Vi har det helt greit, men skjønner ikke helt at vi får utbetalt så mye. Vi føler oss ikke rike. Jeg sparer 7-10% av min inntekt pr mnd, vi har fått kontroll på matutgifter etter korona, ellers blir pengene brukt på hus, bil, mat, fritid. Før siste kom var vi på spa av og til, kino, resturant.

Da jeg fikk første hadde jeg og faren hennes utbetalt sånn type 15000 i måneden så jeg vet hvordan det er å ha det trangt. Den største forskjellen mellom da og nå er at følelsen av å være fanget og ha store begrensninger og føringer for hvordan livet skal leves er borte.

Vi er nok over gjennomsnittet. Har spart mye det siste året, da vi har vært i full jobb etter studier begge to, men leid leilighet og fortsatt å leve ‘studentlivet’. Nå har vi kjøpt hus og bil, og med det kommer det jo mye utgifter vi ikke hadde før. Og venter vår første :) Så vet ikke helt hvor mye vi sitter igjen med i mnd nå når økonomien får en stor endring, men forventer at vi klarer oss godt!

Bor ikke i Norge så lønna kan ikke sammenlignes. Men har ikke god råd. Kun en som jobber for øyeblikket og går omtrent akkurat i null hver mnd

Ligger nok godt under snittet her, og spesielt nå som jeg har sluttet jobben min. Håper jeg får litt oppdrag som tilkallingsvikar.
Klarer oss helt greit, men har lite faste utgifter.

Har to barn

Vi tjener variert alt fra 50.000 til 90.000, pga det er så variert er noen måneder trange pga vi har høye utgifter :) Månedsutgiftene våre ligger på sånn jevnt på 55 tusen, vi har tre barn. Vi er ingen gode sparere vi lever livet litt mye til tider synes jeg så prøver nå å stramme inn og målet er å få spart mellom 10-15 tusen i måneden. Utgifter må da kuttes :)
Jeg er åpen om økonomi, mener det er viktig for økonomi er så tabu og det skal liksom ikke snakkes om.

Godt under gjennomsnittet, men eier leilighet og klarer oss :) Ingen sulter, regninger betales og vi har det vi trenger.

Vi har ca. 23’ hver måned, klarer oss fint med det, venter første barn :)
Blir bra med mer jobb etter perm da.. men god læring i å bruke penger fornuftig når man ikke har all verdens :D

Vi tjener variert alt fra 50.000 til 90.000, pga det er så variert er noen måneder trange pga vi har høye utgifter :) Månedsutgiftene våre ligger på sånn jevnt på 55 tusen, vi har tre barn. Vi er ingen gode sparere vi lever livet litt mye til tider synes jeg så prøver nå å stramme inn og målet er å få spart mellom 10-15 tusen i måneden. Utgifter må da kuttes :)
Jeg er åpen om økonomi, mener det er viktig for økonomi er så tabu og det skal liksom ikke snakkes om.
Kan jeg spørre hvorfor det er så variert? Er det ifht evnt overtid og slike ting? :)
Jeg selv har utbetalt ca 21tusen i mnd (75% stilling), samboer har egentlig samme type lønn, men med et par vakter overtid så stiger han kjapt.

Kan jeg spørre hvorfor det er så variert? Er det ifht evnt overtid og slike ting? :)
Jeg selv har utbetalt ca 21tusen i mnd (75% stilling), samboer har egentlig samme type lønn, men med et par vakter overtid så stiger han kjapt.
Tilleggene våre er varierte fra måned til måned og de utgjør omtrent 40-50% av inntekten. Så det spørs hvor mange netter og kvelder vi jobber. Vi jobber lite overtid, men iblant blir det jo noen vakter da :)

Ca 50000kr tror jeg. Pengene får bein å gå på, hus, to biler, to ponnier, to barn og en samboer som garantert hadde havna på luksusfellen om han skulle bestemt alt.

Litt varierende ettersom samboer er selvstendig og tar ut ekstra lønn om det skulle være noe.
Men han tar ut 50 mens jeg har 30, så da ligger vi på 80.
Har et barn og har ca 30 i faste utgifter ink alt. Både mat, felles sparing og klær er inkludert i det.
Vi har solgt leiligheten og ser etter hus nå da, så utgiftene vil øke noe pga høyere lån.
Vi har mye å gå på, men har mulighet til det. Vi har muligheter for å spare inn mye, men samtidig ønsker vi heller ikke det. Men sparer fast både felles og hver for oss og til guttungen.

Totalt ca 70-80000,- i netto lønnsinntekter (reelt noe høyere, har ikke regnet inn feriepenger) pluss 9000,- i skattefri inntekt fra utleie.

ca 75 000 i mnd ut i lønn tilsammen. Plus barnetygd.

Vi eier hus, en bil og har ett barn i barnehage. Ett til på vei. vi har i gjennomsnitt 30 000 i faste utgifter til lån og alle regninger som settes over på egen konto hver mnd. Lånet utgjør 16 000 av dette. I tillegg kommer mat og alt annet.

Huset vi kjøpte skulle vi kjapt pusse opp og leie ut sokkelen på, men det viste seg å være ei rønne som måtte totalrenoveres, så nå er det snart ingenting igjen av det opprinnelige huset. Bytta grunnmur, tak, vinduer, etterisolert, drenert. Ikke helt ferdig ute, og mye arbeid gjenstår inne. Et pengesluk altså! Låner det vi kan, men det begrenses av husverdien for tiden, så vi må bruke de midlene vi har for å komme videre. Holdt på i 6 år....

Vi er ikke så flinke til å holde matbudsjettet nede, selv om vi ukeshandler. Har litt å gå på der. Før corona spiste vi også en del ute. Har ellers ingen særlig dyre vaner, ingen spesielle fritidsaktiviteter for tiden. Vi har familie i utlandet, så det går vanligvis en del til reising. Hadde vi ikke hatt husprosjektet hadde vi hatt det romslig nå.

Etter studiene bodde jeg alene, hadde 18 000 utbetalt og 10 500 bare i lån og husleie på leiligheten. I tillegg kom strøm, internett, TV, mobil, alt... Det var ganske trange tider, så jeg er glad for det vi har nå.

Enig i at økonomi bør snakkes om! Jeg sa heller at jeg ikke hadde penger til å være med på ting enn å finne på en annen unskyldning i dårlige tider.

Vi er 2 med baby på vei og har ca 35.000 totalt utbetalt i mnd. Eier leilighet og har bil. Trangt men klarer oss greit :)

Back
Topp