Altså hvorfor er syden så populært? Jeg virkelig hater å reise til syden, det er varmt, klamt, vond mat, ekkelt med alle rare insekter på hotellrommet, du møter gale svensker og nordmenn og det koster mer enn det smaker.
Eneste positive må vel være at man får badetSyden er oppskrytt!
Norge, Sverige, Danmark har så mye å se og en natt i telt i Danmark koster det 200 kroner![]()
Lag mat hjemme, pakk ned i kjølebag og på sommeren holder det med dyne og puter ute. Ferie for meg er også å ta en kveld ved vannet, tenne bål, grille og bare koble av.
Lurer på hvorfor ferie nå forbindes med stress mas og kjas etter å reise langt når vi har ett så flott land.
Mine barn har vært i syden, men jeg lover meg selv hver gang at det blir lenge til neste gang![]()
Jeg har en helt annen opplevelse av å dra til syden. Jeg har reist mye til eksotiske steder i verden, og aldri opplevd vond mat, ekle dyr eller gale nordmenn og svensker. Dette er også ting du finner like godt hjemme. Jeg sitter ved bassengkanten i Tyrkia nå, og rundt meg ser jeg glade og avslappende barnefamilier som koser seg. Eneste sure og stressede mennesker, er de som i utgangspunktet legger opp til det selv. Vi spiser god, varierende og sunn mat, tilpasset for allergikere. Og enste insektene som er her som jeg har sett, er maur, fluer og fugler. Det har vi hjemme også
Ferien blir hva du selv legger i det. Er du negativ til å en ting, så blir det ofte en negativ opplevelse også. Det er 3 år siden vi var i karibien, og totalt har vi 7 ferier hvor vi har vært på eksotiske steder. Ikke en gang har vi hatt en negativ opplevelse, selv med barn.
Vi har mange fine steder i Norge også, og når vi kommer hjem i fra Tyrkia så venter hytta langt inn på fjellet uten TV og Internett. Vi skal ligge i telt og eldste gleder seg til å gå opp Bitihorn sammen med besteforeldre og onkler. Men de koser her også.
Opplever ikke ferien som stress og mas, hverken hjemme eller i utlandet. Og stress og mas kan det bli hjemme også.Det er også fantastisk mange flotte steder ute i verden. En må ikke dra på chartertur. Det har noe med holdningene til ferie å gjøre også.