Mange klager over de stakkars barna som aldri får dra på ferie. Men ferie trenger ikke være noe man drar på, ferie er noe man har.
Alle barn har ferie fra skolen og barnehagen i løpet av sommeren! Det er jo opp til hver enkel familie hva man ønsker å gjøre i den ferien.
Noen ønsker å reise langt og lenge, bruke mye penger og dra på mange forskjellige attraksjoner.
Andre bruker ferien sin med turer i nærmiljøet, korte og lange, med og uten friluftsutstyr.
For noen er det et fantastisk ferieminne hver gang de tilbragte sommeren hos besteforeldrene og hjalp til med hverdagslige sysler, og andre minnes den beste ferien som da de fikk sykle rundt i nabolaget med alle vennene sine hele sommeren, uten noe reisestress.
Så flott at alle er forskjellige tenker jeg! Så må vi bare lære barna våre å sette pris på det vi har, og gjøre det beste ut av det man har tilgjengelig! Det viktigste mener jeg er å bruke tid sammen, og gjøre små opplevelser store

Det klarer absolutt alle
Jeg har gitt mitt barn mange forskjellige typer ferie, ifjor var det hjemmeferie, vi rakk såvidt en overnatting i telt 10 minutter hjemmefra, men han klaget ikke på det. Faktisk så var han storfornøyd, og har spurt om vi ikke skal gjøre det igjen snart

I år har vi tid og råd til mer reising og dyrere attraksjoner, men det tviler jeg blir en mulighet hvert år. Man må nesten prioritere det man syns er viktig, ferie er dyrt, og det er mye annet vi må bruke pengene på før ferien planlegges.