Hva er deres BT på kontroll?

Det er vanlig at blodtrykket stiger litt i de ukene vi er inne i nå, og det du har er et helt normalt blodtrykk :) Farelampene blinker ikke før undertrykket når 90,og da er gjerne overtrykket på nærmere 140. Hva hadde du på første måling i svangerskapet?

Sist 125/80

Mitt har ligget på rundt 120/70 hele veien.

123 / 82 :) første gang var det 133 / 80 !

For 2 uker siden (i uke 24) var det 95/50, da jeg var i uke 10 var det 115/70. Tror det er vanlig at det går litt opp og ned nå.

120/60, overasket over at det fortsatt er like lavt som ved starten av svangerskapet, det stiger som regel litt.

Jeg vet det ikke er høyt! Langt i fra! Er sykepleier og måler BT dagen lang. :D ha ha.. Men jeg pleier å få lavt BT i svangerskapene mine, rundt 100/60, så ble litt overrasket bare. ;) Takk for mange svar jenter! Litt spennende å se deres BT :)

Trekker opp snittet her med mine 135/95 :P

Last edited:
Jeg vet det ikke er høyt! Langt i fra! Er sykepleier og måler BT dagen lang. :D ha ha.. Men jeg pleier å få lavt BT i svangerskapene mine, rundt 100/60, så ble litt overrasket bare. ;) Takk for mange svar jenter! Litt spennende å se deres BT :)
Hehe, morsomt! Kjenner meg igjen :p er sykepleier selv og bekymrer meg over ting som gjelder meg selv, men vet at hadde det vært en pasient så hadde jeg sagt at det var heelt normalt!

Første kontroll i uke 14, 110/70, andre kontroll uke 20, 120/80 - det er her bt ligger til vanlig hos meg.

hehe ;) jeg hadde alltid rundt 110-120/60 forgie gang for 3 år siden .. så når jeg målte blodtrykket denne ganga så trodde jo jeg dette her var himla høyt... men regnte med det var siden jeg har blitt eldre (og mer stressa) og sånn :p haha .. legen sa det var fint så da regner jeg med han snakker sant :p også får jeg litt ''lege blodtrykk'' i blandt så han må alltid måle massevis med ganger hehe..

Last edited:
Back
Topp