Hva baker dere til jul?

Nei, ikke påvist via tester. Men lille i magen har hatt hurtig vekst (1 kg på 3 uker kunne ul fortelle) og det begynner å bli for mye fostervann ift hva det skal være, så fikk anbefalt sukkerforbud frem til termin for at det ikke skulle fortsette, for da blir han SVÆR! Heldigvis tre uker igjen bare :)
Usj, det høres ikke bra ut. Og så grusomt med sukkerforbud nå i denne tiden. Håper du finner noen gode erstatninger! :O
 
Er vist ikke åpent for noen julekaker i kostplanen min ;)

Altså jo det er, men ikke så mye plass at jeg kan lage selv.
 
Hadde tenkt spekulasi, pepperkaker, marispankonfekt og g muligens serinakaker. Men ingen krise om jeg ikke rekker alt:) Tar det som det kommer:)
 
Pepperkaker
Sarah Bernard
Sjakkruter
Serinakaker
+ et par andre sorter som jeg ikke har funnet ut ennå.
 
As we speak, så lager jeg noen himmelske kjeks! Har modifisert litt på mamma sin oppskrift, og bytta ut kokesjokoladen med melkesjokolade... I fjor bakte jeg disse fire ganger før jul, for vi spiser de jo opp med en gang... Nå lager jeg årets første forsyning :p
 
Vi er ferdig med pepperkaker og kakemenn. Har pepperkakehus og sandkaker igjen også. Også blir det å prøve på litt konfekt i tillegg :)
 
Det som er fast er berlinerkranser, hjemmelaget marsipan, negerboller, krumkaker, serina kaker, pikekyss og sjokolade kjeks :)
I år dropper jeg pepperkakene, men skal lage "sjokoladekjekshus" :D Må ihvertfall prøve.

Har lyst til å prøve vepsebol, gul bombe og andre div jeg adri har prøvd før, smultering også.

Blir ihvertfall sjokoladekjeks og hus til helga :D
 
Til nå har jeg bakt:

-sirupssnipper
-krumkaker
-berlinerkrans
-peppernøtter
-serinakaker
-bordstabler
-kokosmakroner
-risboller
-kakemenn
 
Må vel bake pepperkaker med mini, ellers blir det ingen kaker ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Pleier å lage pepperkaker, troika, bounty og fløtekarameller. Spiser ikke typiske julekaker, og vi er sjeldent hjemme i jula :)
 
Back
Topp