Hva baker dere til jul?

pepperkaker/hus,krumkaker,smultringer,julekake,risboller,lefser,karameller/pudding,fylte horn,kanelboller og noen kaker :)
 
Wow så flink du har vart :)

"Juksa" litt i år da ;p
Hadde alternativt julebord med jobben. Vi "leide" et bakeri og bakte 6 sorter der, hadde en baker til stede som hjalp oss. Lagde stasjoner, så rullerte vi slik at alle fikk prøve å lage alle sortene :)
 
"Juksa" litt i år da ;p
Hadde alternativt julebord med jobben. Vi "leide" et bakeri og bakte 6 sorter der, hadde en baker til stede som hjalp oss. Lagde stasjoner, så rullerte vi slik at alle fikk prøve å lage alle sortene :)
Hahahah ja ja Inget vet att du har gjort det :p
 
Pepperkaker, serinakaker og colakaker. Vi får kransekake og smultringer av bestemoren til mannen hvert år.
 
I år blir det kakemenn, pepperkakehus, krumkaker og risboller. Vi spiser ikke så mye av julekaker og ender med å kaste en del
 
Pepperkaker (med hjemmelaget deig, det smaker jo ti ganger så godt som ferdigkjøpt deig). Enkelt og greit. Jeg spiser ikke kaker og gutten min er absolutt heller ingen kakespiser. Lager kransekakeringer annethvert år. Lager ikke hel kransekake, bare ringer i samme størrelse. Fryser ned det som ikke brukes med én gang. Kjekt å ha noe mer å sette frem om vi får besøk. Det er noe de fleste liker og det kan brukes til is også :).
 
Troika?? De læt spennades vad e det før noet?? Tenker på sjokoladen troika eg.
Ja det er sjokoladen troika jeg lager;) Deler de opp i biter og pakkes inn, en del av konfekt bakingen;) Delfa kakaen er ikke helt inn i vår familie;)
 
Baker ikke så mye julekaker, blir pepperkaker og pepperkakehus, også skal jeg lage brente mandler og rulle marsipankuler i sjokolade :D Har prøvd med på kakemenn, serinakaker og brune pinner før, men syns ikke den type julekaker er så veldig godt, så dropper det i år :)
 
Tror jeg skal prøve å få laget noen sukkerfrie julekaker i år, ellers bruker jeg å lage en del konfekt med mye nøtter og mørk sjokolade ;)
 
Vi tenkte å ha kokosmakroner, pepperkaker, peppekakehus, havreflarn, suksessterte og mulig en konfekt. Og kanskje sjakkruter.
 
Back
Topp