Husmortips - tråden

Vaske vinduene? Bland sammen nylonvask og eddik. Blir rent og fettflekkene fra småbarna slipper mye lettere :-)

Nylonvask er forøvrig din venn i krigen (les: hverdagen). Flekker på klær? Gni på nylonvask og la virke før det får en tur i vaskemaskinen!

Noen som har tips til å få ren en grisete stekeovn innvendig? Syns det er så mye ekle kjemikalier i de sprayene fra butikken, men har en ovn full av fett :(

Noen som har tips til å få ren en grisete stekeovn innvendig? Syns det er så mye ekle kjemikalier i de sprayene fra butikken, men har en ovn full av fett :(
Meget skitten stekeovn, råd mot det da? :)
Mitt beste tips mot det, er å si til mannen at enten får han vaske den, ellers kjøper du ny. Og så reiser du på kaffebesøk til ei venninne. 8)

Vaske vinduene? Bland sammen nylonvask og eddik. Blir rent og fettflekkene fra småbarna slipper mye lettere :)

Nylonvask er forøvrig din venn i krigen (les: hverdagen). Flekker på klær? Gni på nylonvask og la virke før det får en tur i vaskemaskinen!
Nylonvask skal settes på handlelisten:)

Mitt beste tips mot det, er å si til mannen at enten får han vaske den, ellers kjøper du ny. Og så reiser du på kaffebesøk til ei venninne. 8)
Funker det altså? Skal definitivt testes ut!

Alltid rent når jeg kommer hjem igjen iallefall. :rolleyes:
Men en forutsetning er at man har en økonomisk mann. :p
han er rene onkel skrue så er ikke det men vi bor på bygda så tror ikke han ser faren med det altså :p

Og bananfluer går i døden [emoji14] det er glass med eddik på benken og de flyr ned og drukner.
Funker det med vanlig klar eddik? Vi har brukt eplecidereddik til det, men har det ikke i hus akkurat nå.

Litt bakepulver oppi kaffikanna og fyll opp med glovarmt vann. La det stå i 5 min. Skyll.
Resultatet er ei skinnende ren kaffikanne :)
Har lest om det, men "kaffeekspertene" mener at bakepulveret kan klumpe seg og ødelegge maskinen. De anbefalte eddik eller cola :)

Denne er jo ikke et direkte husmortips da, men slenger med likevel. Mot forkjølelse så skal det hjelpe å skjære opp sitroner i tynne skiver som du legger lagvis med tynne skiver ingefær. Legg dette i en stor boks/stort glass og hell over flytende honning. La stå på benken i ett døgn, så i kjøleskap (evig lenge nesten). Ta en skje eller to når halsen er guffen.

Et mini husmortips da, er hvis det kommer smuler i ovnen etter matlaging, så kan man støvsuge det opp.
Takk! Nå blir det å handle litt her, dette høres godt ut. :joyful:

Haha, den skal jeg ta til han i ettermiddag ;) hater å vaske ovnen innvendig :S

Back
Topp