Husmortips - tråden

Boblefrua

Forumet er livet
Sleng ut dine beste husmortips eller kjerringråd, og du kan hjelpe en annen husmor :D

Altså, jeg vet dere har flere på lur;)

Denne er jo ikke et direkte husmortips da, men slenger med likevel. Mot forkjølelse så skal det hjelpe å skjære opp sitroner i tynne skiver som du legger lagvis med tynne skiver ingefær. Legg dette i en stor boks/stort glass og hell over flytende honning. La stå på benken i ett døgn, så i kjøleskap (evig lenge nesten). Ta en skje eller to når halsen er guffen.

Et mini husmortips da, er hvis det kommer smuler i ovnen etter matlaging, så kan man støvsuge det opp.

Denne er jo ikke et direkte husmortips da, men slenger med likevel. Mot forkjølelse så skal det hjelpe å skjære opp sitroner i tynne skiver som du legger lagvis med tynne skiver ingefær. Legg dette i en stor boks/stort glass og hell over flytende honning. La stå på benken i ett døgn, så i kjøleskap (evig lenge nesten). Ta en skje eller to når halsen er guffen.

Et mini husmortips da, er hvis det kommer smuler i ovnen etter matlaging, så kan man støvsuge det opp.
Jeg skrev kjerringråd også ;)

Så ikke det jeg :p Eller kanskje ubevisst siden jeg faktisk skrev det ned :)

Den honning-ingefær-sitron-blandingen er uansett dødsgod enten halsen blir bedre eller ikke hehe :D
Den blandingen sverger flere til. Jeg har ikke prøvd den da.

Når det gjelder kjerringråd sverget min morfar til en shot Jäger ved halsvondt, han mente det tok knekken på baseluskene :p

Når det gjelder kjerringråd sverget min morfar til en shot Jäger ved halsvondt, han mente det tok knekken på baseluskene :p
Mine besteforeldre også:cool:

Skurekrem og en våt kult vinner alltid over en skitten stekeovn :)

Bruk avispapir til å pusse vinduer med så unngår du sholler og vinduene blir ekstra blanke. Skitten fester seg heller ikke så godt igjen:)

Bruk våtservietter for å tørke over ting når du har dårlig tid :P

Sitron, eddik og bakepulver er genialt til mye vask.

Vask hvite laken, snegetøy, tepper osv med klor en runde i vaskemaskinen dersom de er gulnet litt.

Dersom du ikke har strykejern eller har et litt ambivalent forhold til det slik jeg har - skylleprogram på plagget i maskinen og heng det pent på en kleshenger kvelden i forveien.

En oppvaskhanske med litt vann på er genialt å stryke over stoff som har mye støv eller hår på seg.

Litt bakepulver oppi kaffikanna og fyll opp med glovarmt vann. La det stå i 5 min. Skyll.
Resultatet er ei skinnende ren kaffikanne :)

Når du lager mye kraft, hell det over i isterningsposer og frys ned.

Jeg er sikker på at det finnes mange flere gode tips;)

Back
Topp