Husarbeid?

• Trådstarter Trådstarter Bkno9961672
  • Opprettet Opprettet
Han gjør ikke så veldig mye. Han rydder inn og ut av oppvaskmaskinen(like mye som meg), vasker induksjonstoppen, og vasker doen. Hender han henger opp klær også, hvis jeg spør om det. Men han jobber fullt, jeg jobber halvt. Så jeg vasker alltid når han er på jobb. Jeg sier alltid takk når han gjør ting :)

Her deles det :) nå som jeg er gravid må han ta all gulvask men jeg tar det andre :) han er kjempe flink å hjelpe å får skryt ja :) men det gjør jammen jeg å :D

Han gjør mye. Tar mest av oppvasken, søppla, henger opp klær etc. Han får en del skryt, ja. Sendte en melding i går da jeg kom hjem fra jobb og så han hadde tatt oppvasken og shinet kjøkkenet før han dro. Ble så glad :) Syns også det er hyggelig at man er flinke til å se det positive man gjør, ikke bare gå rundt å kjefte og smelle. Takler ikke damer som bare leter etter feil :p

Skjønner ikke helt hvorfor mannen min skal få skryt for å gjøre husarbeid:rolleyes:

Jeg er går hjemme, så akkurat nå tar jeg det meste. Men han gjør daglig husarbeid for det. Kan sikkert si "deilig å komme hjem til et nyvasket bad", men sier ikke at han har vært flink.

Hvis jeg legger unger så tar han oppvasken og rydder etter middag. Hender han tar ut søpla.
Og nei, han får ikke skryt for det.

Vi gjør det meste sammen, lager mat og tar oppvasken sammen, drar nesten alltid å handler på butikken sammen :) skal han vaske og brette klær kan jeg ta søpla osv. Så slapper vi av begge to når alt er gjort :) funker for oss!

Han rydder kjøkkenet, vasker klær og støvsuger. Men vi har ingen faste plikter, så den som gidder tar det. Han legger aldri klær på plass, da, pluss andre ting, men så gjør han også ting som jeg aldri tar ansvar for heller, så det jevner seg nok ut. ;)
Og ja, vi skryter av hverandre innimellom. For eksempel kan vi si "så fint at du rydda kjøkkenet". :)

Har ingen ting å utsette på han. Vi deler fint på det. Får skryt om gjør noe ekstra:)

Han tar litt innimellom, men siden jeg går hjemme på svangerskapspenger blir det mitt hovedansvar.
Jeg kjefter ikke på ham om han ikke gjør noe, men han får heller ikke ekstra skryt om han gjør noe. Det er begge sitt ansvar å holde det rent, så jeg skryter ikke av at han bærer ut middagstallerken sin:p hehe

Han lager middag når han er hjemme og gjør det meste av utearbeid. Skryter sjelden av han..... Vi tar nok hverandre litt for gitt:(

Selvfølgelig skryter jeg av han når han gjør noe. Det er viktig å ikke bare ta alt for gitt, å la være å skryte bare fordi det er noe man selvfølgelig skal gjøre. Jeg skryter ikke hele tiden, men av og til. Fordi jeg blir glad for at han gjør husarbeid. Han gjør det samme mot meg. Det er godt å føle at partneren ser en tenker jeg.

Her gjør mannen en del, men sjeldent uten at jeg må mase først. Det gjør meg sprø! Men jjeg ser at han jobber med det :)

Det er ikke bare mitt hus! Jeg gjør nok mer enn han inne, ute gjør vi nok likt, men han jobber mer...
Syns det er litt rart at man takker mannen for at han støvsuger f.eks!? Han takker da ikke meg for det... Hvis ikke jeg har sølt noe og han tar det for meg da, da sier jeg jo selvfølgelig takk:) Og han sier takk når jeg vasker arbeidstøyet hans, men ikke for at jeg vasker alle de andre klæra samme mitt og ungenes! Hender jo vi sier "så flink du har vært her idag a"! Tar hverandre absolutt ikke forgitt for det...
Jeg vet jo at han setter pris på at jeg gjør det jeg gjør og omvendt:)

Vi prøver å være gode på å skryte av hverandre generelt sett, men han får ikke ekstra klapp på ryggen dersom han tar oppvasken eller vasker badet. Jeg vil si det er ganske likt fordelt hos oss, men noen dager gjør han mer enn meg og omvendt.

Her skrytes det begge veier, viktig å vise at man setter pris på hva den andre gjør :) mannen min gjør ikke all verdens, men han gjør så mye annet at jeg ikke bryr meg om det :)

Han hjelper meg mye.. Vi setter på litt musikk og starter med vasking og rydding 1-2 ganger i uken. Syns det er bra å gjøre det om til noe gøy da.. Vi begge setter pris på hverandres hjelp! :D

Han gjør veldig mye i perioder og er veldig flink til å skryte av seg selv :-P jeg samtykker da når han gjør det :-P

Back
Topp