Husarbeid?

• Trådstarter Trådstarter Bkno9961672
  • Opprettet Opprettet
Han gjør litt ;) Skryter ikke av han, jeg får ikke skryt når jeg gjør noe..

Her deler vi 50/50 :) han får vel heller skryt hvis han har fiksa noe som lenge har vært ødelagt ;)

Han smårydder litt her og der, og tar klærne jeg har vasket, sortert og bretta og legger inn i skapet fra senga, ellers lite.. Gjør han mer enn det, får han skryt :)

Her lager han mat, bretter tøy, tar ut av oppvaskmaskinen, just vasket vinduene inne og ute, rydder +++

Takker for det, men tenker egentlig jeg burde slutte med det :P får ikke takk for det jeg gjør :P

Fikk ikke takk når han hadde vaska tøy her om dagen.... Sa det bare var hans tøy, men når jeg skulle hive i tørketrommelen fant jeg lillemors ulldress.... Vaska på 60gr..... Tror det gikk tålig greit......

Jeg gjør mest, men jeg er også mest hjemme. Han jobber mest, og da blir det naturlig sånn. Men, han bidrar og ja, jeg skryter. Får forøvrig mer skryt tilbake, han er veldig flink til å fortelle at han ser alt jeg gjør og at han setter pris på det. Senest i dag fortalte han at han hadde skrytt av meg på et kurs han har vært på i jobbsammenheng, fordi jeg "styrer hus og hjem" så bra, og sa til meg (og de han var på kurs med), at hadde det ikke vært for det så hadde ikke han kunnet jobbe så mye. Vi har også helt felles økonomi og han er god på å presisere at det er ikke han som tjener på å jobbe overtid, det er vi ;) Hehe!

Hvorfor skal han få skryt for å støvsuge, vaske og rydde i sitt eget hus? Her gjør jeg 99% av husarbeidet uansett om begge går på jobb. Han skryter ikke av at jeg har laget middag i dag og, som vanlig. Ikke gjør han mer ute enn meg heller! Vitner mer om at likestillingen ikke har kommet lenger enn for 50 år siden, det er fremdeles damene som har ansvar for hus og hjem, selv om begge eier og jobber like mye. Dårlig humør i dag, så dette ble nok krassere enn jeg hadde tenkt...

Mannen min har støv på hjernen :p Så han gjør mye, men han må be meg om å brette tøy, for det kan han virkelig ikke, uansett hvor mange ganger jeg har vist han hvordan han kan gjøre det :p ellers er det ganske likt. Han får ikke skryt i den forstand men han får et stort kyss og en stor takk og kanskje litt ekstra kos ;)

Får skryt innimellom:p men kunne nok vært flinkere. Men som jeg sier til samboer; en elev får ikke skryt for å ha gjort halve leksen:p

Vasker og bretter klær, tar kjøkkenet etter middagen.
Nå når jeg har bekkenløsning støvsuger han en gang i blandt (jeg tar det ofte før han får somlet seg til det :P ) han får masse skryt når han gjør noe ekstra men ikke hver gang han setter på en maskin klær siden det alltid er han som gjør det :P

Flink med støvsuging og klesvask :) Skryter av han ofte, men forventer jo også at han skal gjøre litt ;)

Back
Topp