Husarbeid?

• Trådstarter Trådstarter Bkno9961672
  • Opprettet Opprettet
Skjønner ikke helt hvorfor mannen min skal få skryt for å gjøre husarbeid:rolleyes:

Jeg er går hjemme, så akkurat nå tar jeg det meste. Men han gjør daglig husarbeid for det. Kan sikkert si "deilig å komme hjem til et nyvasket bad", men sier ikke at han har vært flink.
Jeg syns man skal gi hverandre ros, men trenger ikke påpeke hver lille ting man gjør hjemme. Det er litt som når man har vært sammen i 10 år + og slutter å kysse og si at man elsker hverandre fordi det er en selvfølge. Slike forhold er så triste! Alle burde være flinkere til å gi hverandre ros. :D

Jeg skryter ikke for hver minste ting, men passer på å si at han er flink med jevne mellomrom, for det er han! :-) Han gjør det samme for meg. :-)

Hvorfor skal ham få skryt? ?
Vi har begge faste oppgaver. Vi forventer at den andre gjør sin del. Null skryt her.

Vi deler ganske likt. Pleier å vaske sammen :) Han får verken skryt eller kjeft. Syns ikke han trenger noen av delene. Er en selvfølge at han hjelper til, og jeg kan jo ikke kjefte (selv om han selvfølgelig vasker mye dårligere enn meg :p )

Vi skryter av hverandre når vi har gjort ting :) Før gjorde vi husvasken sammen, men det er ikke så lett etter at vi fikk barn. Ser at det blir mer inneting på meg og uteting på ham nå enn før, siden jeg gjerne gjør ting med lillemor som tilskuer :) Gleder meg til hun blir stor nok til å være mer ute!

Sjelden han gjør noe her, å når han først gjør det så synes han det ser ut som er bomba h***hus her :P Hehe! I kveld har han støvsugd P vaska gulv, å rensa sofaen, faktisk! Skal sies at jeg vaska gulvet i stua og kjøkkenet, han gangen og badet :)
Han glimter til iblant ;)

Han er veldig flink :)
Bretter alt av klær så og si, og rydder etter alle måltid og har stort sett ansvar for oppvaskmaskina :p Jeg hater den! :p

Dusjvask er også hans arbeid :p

Ellers gjør han det jeg sier han skal gjøre :p for han ser ikke hybelkaniner og støv like godt som meg :p men når jeg ber han støvsuge 2.etj, skifte sengetøy, vaske osv så gjør han det uten protest! :)

Ellers tar han alt ute, snømåking, snekkering, bilene osv .

Matlaging tar han også en del av. :)

Jeg skryter mer av han, enn han av meg :P

Han tar søpla og rydder stort sett ut av oppvaskmaskinen, dersom jeg spør han nok ganger. Han tar det meste ute, slik som snøbrøyting og plenklipping.

Jeg sier sjelden takk, han sier jo aldri takk for alt jeg gjør.

Vi deler på det meste av husarbeidet. Det varierer hvem som gjør mest, det avhenger av dagsform og hvor mye kveldsarbeid vi har. Vi pleier ikke takke hverandre for utført jobb, vi feirer heller med en tekopp :-) Ungene har etterhvert blitt mer med på husarbeidet , og de får ros og litt penger.

Jeg syns man skal gi hverandre ros, men trenger ikke påpeke hver lille ting man gjør hjemme. Det er litt som når man har vært sammen i 10 år + og slutter å kysse og si at man elsker hverandre fordi det er en selvfølge. Slike forhold er så triste! Alle burde være flinkere til å gi hverandre ros. :D

Helt enig! Selv om ting er en selvfølge kan en likevel vise at en setter pris på det. Det handler jo om å vise takknemlighet, noe barna også skal lære, og de lærer jo det når de ser foreldrene gjøre det i praksis. ;)

Og tenk for en motivasjon en får til å ta det husarbeidet når partneren viser at det betyr noe!

Han gjør minst like mye som jeg, og han vet godt hvor mye det blir satt pris på ja :)

Som sagt jeg kan godt si at det var deilig å komme hjem til et nyvasket hjem, men får meg ikke til å si flink. Det sier jeg til vesla.
Ellers så kysser jeg mannen min hver eneste dag og forteller han hvor glad jeg er for å at han er min;) Over 10 år sammen og jeg har lyst til å dra buksa av han når han kommer hjem fra jobb:D

Som sagt jeg kan godt si at det var deilig å komme hjem til et nyvasket hjem, men får meg ikke til å si flink. Det sier jeg til vesla.
Ellers så kysser jeg mannen min hver eneste dag og forteller han hvor glad jeg er for å at han er min;) Over 10 år sammen og jeg har lyst til å dra buksa av han når han kommer hjem fra jobb:D
Hehe :D Så bra! Nei, altså trenger ikke si flink og klappe på skulderen. Jeg syns bare det er viktig at BEGGE viser at man setter pris på hverandre og rollene man har i hjemmet. Mannen min sier ikke takk for at du er mest med ungene, men han sier til meg at han er så sinnsykt glad for ungene har en mor som meg, og det setter jeg stor pris på. Det er alltid hyggelig å høre positive ting. Sånn generelt tror jeg de fleste er flinkere til å påpeke det negative, så her i heimen fokuserer vi på det positive :D

Han gjør veldig lite.. Det blir omtrent applaus og norske flagg om han drar frem en vaskebøtte.

Han gjør ikke så mye:p for jeg slipper han ikke til;)
Men det han gjør får han stort sett skryt for!

Hehe :D Så bra! Nei, altså trenger ikke si flink og klappe på skulderen. Jeg syns bare det er viktig at BEGGE viser at man setter pris på hverandre og rollene man har i hjemmet. Mannen min sier ikke takk for at du er mest med ungene, men han sier til meg at han er så sinnsykt glad for ungene har en mor som meg, og det setter jeg stor pris på. Det er alltid hyggelig å høre positive ting. Sånn generelt tror jeg de fleste er flinkere til å påpeke det negative, så her i heimen fokuserer vi på det positive :D
Nå er vi ganske enige :) Vi setter veldig stor pris på hverandre, og det vises veldig godt.

Men har vennepar, som sier "takk for at du vasket", "Flink du har vært" "Kan du være så snill og passe barna".Det blir rart for meg.

Å skryte betyr ikke nødvendigvis å kun bruke ordet "flink". ;) Det kan bare være å kommentere "så fint det var her" når du kommer hjem til ryddet hus, eller si "flott at du xxxx". Osv osv. ;)

Selv kan jeg komme inn på kjøkkenet mens han feks tar inn og ut av oppvaskmaskina og stryke/kose/kysse han samtidig som jeg sier "flink du er". Det kan han finne på å gjøre også. Av og til hender det at vi ikke sier noe og lar bare kosen være belønningen. :)

Han gjør minimalt, støvsuger litt ved behov, og han får ikke skryt :) :)

Back
Topp