Hus og hage tråden

Nydelig!!! Jeg liker også Hosta! Spesielt svak for en variant jeg har som heter Bulletproof og en annen som heter Guacamole :Heartred Har veldig lyst på en av de skikkelig store også, Big Daddy eller T-Rex. Må bare ordne til i rotehagen først så jeg har plass:smiley-ashamed004

:laughing002 Nydelig!!! Jeg liker også Hosta! Spesielt svak for en variant jeg har som heter Bulletproof og en annen som heter Guacamole :Heartred Har veldig lyst på en av de skikkelig store også, Big Daddy eller T-Rex. Må bare ordne til i rotehagen først så jeg har plass:smiley-ashamed004
Jeg husker ikke hva noen av de jeg har plantet heter. Meg jeg har også veldig lyst på neon store. Flere av disse blir hvertfall med videre. Vil ikke synes at de er borte. Kanskje den store hvite. Men samme det. De tåler jo så godt å flyttes også. Elsker enkle planterIMG_1524.jpegIMG_1526.jpegIMG_1525.jpegIMG_1518.jpeg

Telles dette som hage og hus? Vi har høner i hagen :hilarious: de to første er to av de 25kyllingene som kom i vår/sommer og siste bildet er av favoritthøna mi "lille pip"❤️

Vedlegg

• PXL_20250702_134700557.jpg
    PXL_20250702_134700557.jpg
    2 MB · Visninger: 6
  • PXL_20250702_134652652.jpg
    PXL_20250702_134652652.jpg
    1,9 MB · Visninger: 6
  • PXL_20250702_134500470.jpg
    PXL_20250702_134500470.jpg
    2 MB · Visninger: 6
Telles dette som hage og hus? Vi har høner i hagen :hilarious: de to første er to av de 25kyllingene som kom i vår/sommer og siste bildet er av favoritthøna mi "lille pip"❤️
Ja, dette må være tråden for disse søtingene også! Så nydelige da :Heartred Får dere mye egg?

Ja, dette er definitivt tråden for disse også. Herregud så søte :love7

Ja, dette må være tråden for disse søtingene også! Så nydelige da :Heartred Får dere mye egg?
Vi har 10 voksne høner, får 6-8egg hver dag (idag er det foreløpig 5, regner med kanskje et par til). Veldig koselig med disse dyrene ❤️ foreløpig er det mange haner, vi skal slakte etterhvert :shy:

Vedlegg

• PXL_20250702_140206577.jpg
    PXL_20250702_140206577.jpg
    2 MB · Visninger: 7
Vi har 10 voksne høner, får 6-8egg hver dag (idag er det foreløpig 5, regner med kanskje et par til). Veldig koselig med disse dyrene ❤️ foreløpig er det mange haner, vi skal slakte etterhvert :shy:
Så utrolig spennende! Har dere hatt de lenge? Må innrømme at det er en liten drøm her og :Heartred Er det mye stell med de eller greier de seg stort sett selv?

Så utrolig spennende! Har dere hatt de lenge? Må innrømme at det er en liten drøm her og :Heartred Er det mye stell med de eller greier de seg stort sett selv?
Det er sånn sett ikke mye stell med de ❤️ tilsyn to ganger om dagen (ungene er oppe hos dem sikkert 5ganger utenom), påfyll av mat og vann, ellers går de rundt på eget område bak huset ved hønsehuset deres som er gjerdet inne :)
Vi begynte med tre høner for nesten 7år siden, dessverre ble den siste av dem tatt av hønsehauken i vår :smiley-angry017 det var samme rase som lille pip, den grå bustete ❤️
Vi har opplevd et tilfelle av skadedyr (blodmidd) og det var forferdelig ekkelt, men var overraskende enkelt å ta knekken på :)

Åh, jeg har skikkelig lyst på høner selv. Sånne skikkelig «fluffy». Og egentlig, mini geiter. Men, vi har kjøpt hus på boligfelt, så får holde oss til katt og hund. Foreløpig:angelic: livet er bedre med dyr!!

Alle kan ikke være flink på alt :laughing002

Her er det mannen som er mest interessert i hagen, og det er han som hovedsakelig steller og planlegger hva vi skal ha. Men mine interesse har også skutt fart etter vi kjøpte hus for 2 år siden. Synes det er så deilig å holde på i hagen, får sånn ro over det :Heartred

Det er mye oppussingsplaner på dere da! Skal dere gjøre alt dette i sommer? Eller bare sånn generelt sett/så fort man har ledig tid? :smiley-ashamed004
Du, jeg er fornøyd om vi får ferdig taket; noe mer er bonus. :hilarious: men skulle også prøvd å få toalettrommet ferdig. Vi er 6 stk,med ETT toalett. Hvor ene har cøliaki.
Det går ikke an. :bag:

Du, jeg er fornøyd om vi får ferdig taket; noe mer er bonus. :hilarious: men skulle også prøvd å få toalettrommet ferdig. Vi er 6 stk,med ETT toalett. Hvor ene har cøliaki.
Tak er jo ordentlig stort prosjekt, så er jo knallbra om dere får fullført det ja :nailbiting: Oooff også skjønner jeg godt behovet for et toalett til ja!

Åh, jeg har skikkelig lyst på høner selv. Sånne skikkelig «fluffy». Og egentlig, mini geiter. Men, vi har kjøpt hus på boligfelt, så får holde oss til katt og hund. Foreløpig:angelic: livet er bedre med dyr!!
Veldig koselig med dyr ❤️ vi har katt også som har fått tre kattunger, og nå skal hun snart steriliseres :)

Jeg syns det er ille nok med fire på et bad... Skal sies at jeg strever litt med magen etter jeg fjernet galleblæra, så får akutt behov for toalett på morgenen/formiddagen, og har en gutt med overaktiv blære og treg mage :arghh:
Edit: vedlegger bilder av det som skal bli et bad i kjelleren en gang i tiden :hilarious:

Vedlegg

• PXL_20250702_150114301.jpg
    PXL_20250702_150114301.jpg
    1,5 MB · Visninger: 7
  • PXL_20250702_150106298.jpg
    PXL_20250702_150106298.jpg
    1,8 MB · Visninger: 7
Jeg syns det er ille nok med fire på et bad... Skal sies at jeg strever litt med magen etter jeg fjernet galleblæra, så får akutt behov for toalett på morgenen/formiddagen, og har en gutt med overaktiv blære og treg mage :arghh:
Edit: vedlegger bilder av det som skal bli et bad i kjelleren en gang i tiden :hilarious:
En ting er jo på plass ihvertfall, og det er vinduet :hilarious: Ser det er god størrelse på rommet da, så blir sikkert veldig bra!

Litt jobb med det der for å bli bad, ja :hilarious:

Men ja, alle bør ha to bad, om de er mer enn 2 stk i huset :bag: egentlig. Vi skal ha tre etterhvert, men to hjelper masse!

En ting er jo på plass ihvertfall, og det er vinduet :hilarious: Ser det er god størrelse på rommet da, så blir sikkert veldig bra!
Litt jobb med det der for å bli bad, ja :hilarious:

Men ja, alle bør ha to bad, om de er mer enn 2 stk i huset :bag: egentlig. Vi skal ha tre etterhvert, men to hjelper masse!
Ja, han har hamret opp gulvet da vi skal ha varmekabler, og takhøyde er ikke så høy :p men nå ble det fullføring av belegningsstein rundt huset, og så vasker vi utleiehuset utvendig og skal begynne å male i sommer. Nok å gjøre! :shy:
Det var to små rom (det ene hadde vasken, det andre hadde doen :hilarious:), så vi fjernet veggen.

Ja, han har hamret opp gulvet da vi skal ha varmekabler, og takhøyde er ikke så høy :p men nå ble det fullføring av belegningsstein rundt huset, og så vasker vi utleiehuset utvendig og skal begynne å male i sommer. Nok å gjøre! :shy:
Det var to små rom (det ene hadde vasken, det andre hadde doen :hilarious:), så vi fjernet veggen.
For en merkelig løsning :hilarious: :hilarious: blir nok bedre å få det i ett!

Vi forer fugler hele året, men det går selvsagt mest mat på vinteren. Vi forer med skrellede solsikkefrø. Så hender meteren på stolpen over fuglebadet…. Fuglene har «sådd» enorme mengder solsikker i løpet av vinteren :laughing002 IMG_1536.jpeg

Back
Topp