* Hund og katt inntil 8 kg kan medbringes i kabinen, men da i godkjent bur eller veske. Man må ringe kundeservie og bestille bilett med dyr, og får beskjed noen timer/et døgn seinere om det er OK.
*Samme gjelder for sending av hund som baggasje, men må sendes i godkjent flybur, (variocage feks), og der er strenge regler på hvor stort buret må være. ( skal kunne stå oppreist, snu seg og ligge uten ubehag). Hunden må betales for når man ankommer flyplassen, og sjekkes inn som spesialbaggasje 45-60 minutter før avgang.
Hunden blir også utlevert av en securitas/stuer på flyplassen ved siden av baggasjebåndet, den kommer IKKE på båndet, dette er ikke lov!
Har flydd Bergen- Tromsø 4 ganger med hunden min, 2 av gangene med flybytte på Gardermoen. Flydde dessuten når jeg hentet henne, men da var hun så liten at hun ble med i kabinen. Det har gått kjempefint alle gangene, selv om jeg har vært relativt hysterisk og bekymret på forhånd.. De første 2 gangene gav vi henne en 'lykkepille', husker ikke hva de heter, men dyrlegen sa at de ble brukt feks på nyttårsaften. Det er rett å slett en skikkelig gi-faen pille. Hunden blir ikke trøtt eller ustødig av den, men bare en dose likegyldig. Er brukt som lykkepille på mennesker,
Nå sist i jula flydde vi uten tablett, da hun er blitt ett år, og jeg vet at hun takler det. En lykkelig skapning som møtte oss når vi kom frem, uten tegn på stress som sikling,sleving etc. Er min erfaring med å fly med hund iallefall. Tror nok det er jeg som har det verst av oss..[:-]