Hund på fly

ORIGINAL: *Høna*

ORIGINAL: haley

Ingen problem å ha med begge våre på fly [:D]
Kan ver farligt å gi beroligende til hunder under flytur!

Hvorfor kan det være farlig? Og hvorfor skriver dyrleger ut resept/anbefaller beroligende?

Det gjør at kroppen ikke fungerer, men hodet fungerer, så hunden ligger der og får med seg alt som skjer, men den kan ikke vise at den reagerer.... DET må være mer skremmende for en hund!
Det er ikke så mange veterinærer som anbefaler beroligende.

ORIGINAL: Kranglefanten

ORIGINAL: *lykkeligst*

ORIGINAL: Kranglefanten

ORIGINAL: *lykkeligst*

ORIGINAL: metalmom

ORIGINAL: Citerza

Er det virkelig lov å ha med dyr inn på flyet[&:]

Ja, dessverre er det nok det. [&:]

Hvorfor dessverre? Jeg har hatt meg hund under opplæring flere ganger, og jeg vet at de blinde/svaksynte som har fått hundene i etterkant ikke hadde klart seg uten hunden sin på flyet.
Skulle man ta mere hensyn til allergikere enn blinde/svaksynte?

Sist jeg sjekket kunne man ikke kveles av å være hverken blind eller svaksynt, men allergisk derimot, der kan man faktisk å bli så ille angrepet at man kveles.

Men er man så allergisk, burde man kanskje si ifra når man bestiller billett?

Er ikke alltid man tenker på å si det. Min tante har måtte gå av et fly pga allergi, og hun ble mildt sagt forbannet. Man sier liksom ikke "Hei, jeg heter gudrun, jeg vil bestille billett fra der til der, og forresten er jeg jævlig allergisk ovenfor katt og hund"

Jeg syns det bør bli obligatorisk å spørre kunder som bestiller billetter om det er noe sånt.

De burde helt klart bli bedre på å spørre om slikt. Iallefall dersom det allerede er bestillt en plass med hund. Men jeg syns iallefall det burde være like naturlig å si ifra om at man er allergisk som at man har med hund...

ORIGINAL: Venus83

ORIGINAL: *Høna*

ORIGINAL: haley

Ingen problem å ha med begge våre på fly [:D]
Kan ver farligt å gi beroligende til hunder under flytur!

Hvorfor kan det være farlig? Og hvorfor skriver dyrleger ut resept/anbefaller beroligende?

Det gjør at kroppen ikke fungerer, men hodet fungerer, så hunden ligger der og får med seg alt som skjer, men den kan ikke vise at den reagerer.... DET må være mer skremmende for en hund!
Det er ikke så mange veterinærer som anbefaler beroligende.

Ja skjønner at det må være veldig skremmende for hunden :/ Men hvordan er det farlig? Da kan de hvertfall ikke skade seg i et panikkanfall tenker jeg da...

Back
Topp