Hull i ørene

Fordi hun syns det var fint når jeg hadde øredobber? Jeg er tross alt hennes største forbilde. Når jeg har neglelakk - vil hun ha neglelakk, når jeg sminker meg - vil hun sminke seg, når jeg har fine øredobber - vil hun ha fine øredobber. Ganske vanlig..
Lærer av mamma ja ;)
 
Ja.. viktig å tenke på det. Jeg har hull i ørene, men bruker ikke pynt.

Jeg tenker at jeg ikke trenger å slutte å stelle meg selv om jeg får barn. Og jeg har alltid hatt øredobber i og kommer til å fortsette med det :) Så snakker jeg heller med barna om forskjellen på barn og voksne. Eldste er nå 8, og vet veldig godt at hun ikke får sminke seg før hun er eldre osv :)
 
Jeg tenker at jeg ikke trenger å slutte å stelle meg selv om jeg får barn. Og jeg har alltid hatt øredobber i og kommer til å fortsette med det :) Så snakker jeg heller med barna om forskjellen på barn og voksne. Eldste er nå 8, og vet veldig godt at hun ikke får sminke seg før hun er eldre osv :)
Ja? Har jeg sagt noe annet? Øredobber er forresten ikke å stelle seg. Jeg kan ikke bruke øredobber for får allergisk reaksjon (verk!). Jeg skrev at jeg ikke bruker det, fordi jeg ikke gjør det. Ikke noe mer enn det i det ;) !
 
Når de er gamle nok til å forstå hva det innebærer. Så minst skolealder. Babyer syns jeg det er stygt og unødvendig på. Joda, det finnes verre ting å gjøre mot barna, men det er et dårlig argument :p
 
Har en på 3 og hun vet ikke hva øredobber er engang :p

Da bruker kanskje ikke øredobber eller ingen barn rundt dere har det?
Min 3 åring har mast en stund, jeg bruker øredobber hver dag og barn i barnehagen har. Jeg har kjøpt klistremerker til henne så lenge, inntil videre har det vært bra :)
 
Det der er veldig kulturelt. I mange land får jenter hull i ørene som babyer. I Norge regnes det som unødvendig smerte å påføre dem. Slik tenker jeg også. Pluss at å ha øredobber på et barn som putter alt i munnen og herjer i barnehagen er litt risikabelt. De kan dra den løs og putte i munnen, eller den kan henge seg fast i noe.

Jenta mi på 4 er fortsatt en villbass og får ikke en gang lov å gå med halskjeder og sånt som hun har fått i gave. Ville revet dem opp eller de hadde festet seg til noe.

Hun synes mine øredobber er spennende og jeg har sagt at man må stikke hull med en nål i ørene for å få dem, og at hun kan få når hun føler seg klar for det. Men hun synes det høres så vondt ut at hun ikke vil det med det første :p :)
 
Ja? Har jeg sagt noe annet? Øredobber er forresten ikke å stelle seg. Jeg kan ikke bruke øredobber for får allergisk reaksjon (verk!). Jeg skrev at jeg ikke bruker det, fordi jeg ikke gjør det. Ikke noe mer enn det i det ;) !
Jeg får også allergi for alt av øredobber unntatt ekte gull. Sølv osv. kan jeg ikke bruke, eller øredobber kjøpt på noe annet enn gullsmed. Men de i ekte gull får jeg ingen reaksjon av :)
 
Da bruker kanskje ikke øredobber eller ingen barn rundt dere har det?
Min 3 åring har mast en stund, jeg bruker øredobber hver dag og barn i barnehagen har. Jeg har kjøpt klistremerker til henne så lenge, inntil videre har det vært bra :)
Nei, takk og lov! Ingen barn i barnehagen de går i har øredobber (tror jeg?).
Mange rundt dem bruker øredobber, begge bestemødrene, tanter etc. Jeg har også brukt det foran dem, men pleier det ikke.
 
Jeg får også allergi for alt av øredobber unntatt ekte gull. Sølv osv. kan jeg ikke bruke, eller øredobber kjøpt på noe annet enn gullsmed. Men de i ekte gull får jeg ingen reaksjon av :)
Nei, er vel best med ekte gull :) ! De jeg reagerer på er sånne billige...
 
Haha, de lærer det fra eldre barn:p dattera til venninna mi er 5 og bruker klistremerker som øredobber. De liker gjerne å herme etter de eldre forbildene:joyful:
Ja, ser den, hvis de har eldre søsken osv. Men mine "vet om øredobber", de kjenner jo mange som har det. De viser bare null interesse for det - på den andre siden ønsker de seg store prinsessekjoler og alt som er rosa og glitter er stas. Men jeg tror de er veldig flinke til å skille mellom hva som er for voksne, og hva som er for barn. De vil f.eks. aldri sminke seg (annet enn når de skal være utkledd som spøkelse til halloween :p )
 
Men hvorfor?...
Jeg tenker at de ser mammaen har det, og blir nysgjerrige (tenker da i 2-3års alder):) kanskje de ser mange voksne som har det, barn er jo veldig forskjellig og henger seg opp i forskjellige ting :)
 
Hvor får de de idéene fra? Har en på 5,5 og hun har aldri sagt at hun vil ha det, eller mast om noe sånt i lang tid.
Fra seg selv? Venninner? Ser meg som har mange hull? Min er veldig jentene og legger vel bare til slikt antar jeg. Alle er jo forskjellige.

Hun visste at det kom til å gjøre vondt, men taklet det fint. Vi snakket masse om det.
 
Fra seg selv? Venninner? Ser meg som har mange hull? Min er veldig jentene og legger vel bare til slikt antar jeg. Alle er jo forskjellige.

Hun visste at det kom til å gjøre vondt, men taklet det fint. Vi snakket masse om det.
Mine er også jentete og legger ikke merke til slikt. Jeg tok som 6-åring og har egentlig ikke hatt nytte av det. Jeg ser ut som en gammal kjerring hvis jeg tar i dobber :p :p Men om datteren min av seg selv plutselig skulle finne på å mase i skolealder skal jeg vurdere det
 
Er egentlig motstander av hull i ørene på små selv. Men flere rundt meg mener at det er helt ok å ta det når de er små, og det er flere som mener at de tåler mer når de er små. Jeg tenker, smerte er smerte uansett, så det er ikke det at jeg har tenkt til å gjøre det, men ville høre andres mening om det.


Der må jeg si meg uenig. Tok hull i ørene rund ni år, var helt sykt vondt. Igjen i tenåra fordi de grodde sammen. Det gikk helt greit, men var vondt. Igjen som voksen, både i flippen og lengre opp i brusken og det var nesten ikke vondt. Små barn syns det er vondt å klemme fingrene og skalle hodet i stuebordet. Piercing er sikkert tusen ganger værre for dem..
 
Har ennå ikke barn selv, men synes at ta hull i ørene er noe barnet selv skal få spør etter. Men rundt skolealder er greit :happy: venter jente nå i begynnelsen av desember.
 
Der må jeg si meg uenig. Tok hull i ørene rund ni år, var helt sykt vondt. Igjen i tenåra fordi de grodde sammen. Det gikk helt greit, men var vondt. Igjen som voksen, både i flippen og lengre opp i brusken og det var nesten ikke vondt. Små barn syns det er vondt å klemme fingrene og skalle hodet i stuebordet. Piercing er sikkert tusen ganger værre for dem..


Synes ikke du det er vondt å klemme fingrene og skalle hode i bordet?
Å klemme fingeren i døra er forferdelig vondt, det dunker og fingeren hovner opp i lang tid vil man slite med smerter i den fingeren.
Å klemme fingeren er verre en fødsel synes jeg da.
Jeg syntes derimot ikke det var vondt å ta hull i ørene når jeg var 5 :)
Barn og voksene er forskjellige og ofte tåler barn mer en voksene :)
 
Skolealder er greit. Hull i ørene på babyer er en uting.

Kommer og til å gjøre det på piercering studio og ikke hos frisøren.
 
Back
Topp