HulderBabyer (Gravid)

Tusen takk for tips om magebelte! Det er noe jeg har lurt litt på, men har hørt litt variert. Så bra det funka for deg! Begynte du å bruke det med en gang?
Tok ikke med på sykehuset, skal det denne gangen. Så det gikk tre dager etter fødsel før det kom på, og kunne godt fått det på med en gang
 
Tusen takk for tips om magebelte! Det er noe jeg har lurt litt på, men har hørt litt variert. Så bra det funka for deg! Begynte du å bruke det med en gang?


Det tenkte jeg og :joyful: Blir litt mer personlig, har jo hatt lyst til hjemmefødsel begge gangene uten at det har/vil bli en realitet desverre. Tenker at en egen fødekjole kanskje hjelper litt på. Må sjekke seraphine sin, tusen takk for tips:love017
Hihi da er det ett skritt nærmere hjemmefødsel ihvertfall, tenker at det ikke er så dumt hvis man kan gjøre det så koselig en kan rundt seg og ta bort den "sykdoms-følelsen" ved en innleggelse, man er jo ikke syk hehe, og det er veldig viktig å føle seg vel under fødselen. :love017 Kunne gjerne tenkt meg hjemmefødsel selv, men desverre ikke aktuelt her heller. Bare hyggelig ☺️ tror de har en kort og en lang versjon hvis ikke de har endret det i det siste ❤️
 
Tok ikke med på sykehuset, skal det denne gangen. Så det gikk tre dager etter fødsel før det kom på, og kunne godt fått det på med en gang
Får se om jeg investerer i et sånt kanskje. Har et skikkelig korsett med snøring og stål, men det tror jeg blir for heftig:hilarious:

Hihi da er det ett skritt nærmere hjemmefødsel ihvertfall, tenker at det ikke er så dumt hvis man kan gjøre det så koselig en kan rundt seg og ta bort den "sykdoms-følelsen" ved en innleggelse, man er jo ikke syk hehe, og det er veldig viktig å føle seg vel under fødselen. :love017 Kunne gjerne tenkt meg hjemmefødsel selv, men desverre ikke aktuelt her heller. Bare hyggelig ☺️ tror de har en kort og en lang versjon hvis ikke de har endret det i det siste ❤️
Ja kjente jeg savnet kosen litt sist, men jeg turde ikke dukke opp med stearinlys musikk og røkelse liksom:hilarious: denne gangen skal jeg ha musikk ihvertfall:singing:❤️
Var inne og kikket på den fødekjolen, de hadde den i både lang og kort ja. Så greit med knapping helt ned både framme og bak. Også lommer, absolutt et alternativ!
 
27+1

3. trimester allerede, whaaat? Tida går så fort fortsatt. Det er vel naturlig nå som jeg slapper mer av, men nå vil jeg jo at dette skal vare en liten stund. I stedet føles det som om det er rett før september siden vi omtrent er halvveis i juni allerede. Bare juli og august igjen før vi begynner på den virkelige ventefasen:hilarious: Vet det er tidlig allerede i uke 38, men det var jordmora jeg hadde sist gang som mente at det var like før rundt de tider og jeg var jo klar som vare det til å møte EM❤️

Denne uka har vært hard sånn hormonmessig, lurer foresten på om jeg er sliten... Har vært fullt program siden sist fredag. Jeg er ihvertfall helt på tur; irritert og sur og griner for alt. Da jeg leverte i barnehagen i dag hadde en av foreldrene med en liten sommeravsluttningsgave til alle ansatte. Da jeg fikk min ble jeg så glad og takknemlig, men da jeg satt i bilen fikk jeg dårlig samvittighet og omtrent hylgrein hele veien hjem. Herlighet liksom:rolleyes::bag: Skjønner ikke hva som foregår, men håper det gir seg.

Lille har begynt å få et tydelig søvnmønster; der er fest på morgenkvisten, før lunsj, før middag, før kveldsmat og rett før jeg legger meg. I tillegg er det litt etter måltider og innimellom. Er kjempekoselig og begynner å merke at det har blitt litt størrelse på babyen, men er fortsatt god plass siden Lille skifter masse stilling der inne:laughing002 I går kveld registrerte jeg hikke for andre gang❤️ Så søtt vettu:love017 Kjente det nedforbi høyre hoftekam og ble ikke helt klok på hvordan Lille lå, men det er nå bare morsomt å fundere på.

Gleder meg masse til siste uka i juni siden den tirsdsgen reiser EM og jeg til mine foreldre, men samtidig er dagen før siste arbeidsdagen min. Kjenner det er bittersøtt.
Heldigvis var sjefen litt på fisketur på koseturen forrige fredag og lurte på hvordan formen utenom graviditeten var og om ikke det var litt givende å ha en jobb å gå til. Hint hint liksom:hilarious: Sa selvfølgelig at jeg gjerne ville komme tilbake når det ble aktuelt:joyful:

Nå driver jeg å planlegger noen fine gaver til de to andre som går gravide samtidig med meg. Har så lyst til å lage noen fine gavepakker med litt av hvert til både før og etter fødsel. Litt til baby, men også litt til de nybakte mødrene. Bleiekaka vi fikk til EM var jo en helt fantastisk gave som vi fikk kjempegod nytte av. Henter nok litt inspirasjon derfra så får se hva jeg finner på:joyful::love017
 
28+0

Kikhostevaksine i dag, masse liv i magen og et SF mål som ser flott ut:cool05 Sånn gikk timen hos jordmor i dag og det gjorde godt. Var smått bekymret for at første SF måling lå helt nederst på 'normal' feltet, men det følger fint sin egen kurve denne gangen også:hilarious: Gubben kunne ikke være med på jm kontrollen i dag så vi fant fram hjemmedopleren og lette rundt her hjemme. Gu' så vanskelig den lille krabaten er å få fatt på! Brukte sikkert over 5 min før vi endelig fant hjertelyden, det på tross av at jeg kjente omtrent hvor hodet og armer eller bein var. Lille luringen:love017

Ellers er ukene fortsatt fullbooket for det meste, men må nermer det seg ferie og familiebesøk, så det gleder vi oss til❤️
Og så blir det bleieslutt på storebror, det blir spennende! Nå nermer det seg at de største bleiene sliter med å holde tett:hilarious:
 
Hurra for alle gode ting!! :love017 :hug003Hvordan var kikhostevaksina? Var den vond?

Det blir stas med ferie og besøk!! ☺️
Og så kjekt å få til bleieslutt på storebror før lille kommer, så han slipper å få to store endringer oppå hverandre. ❤️ Vurderer det samme her, om vi skal begynne før eller etter ankomst av lillebror. Hun virker fortsatt ikke klar så spørs om det blir etter, selvom sommeren er en fin tid å gjøre det på
 
Hurra for alle gode ting!! :love017 :hug003Hvordan var kikhostevaksina? Var den vond?

Det blir stas med ferie og besøk!! ☺️
Og så kjekt å få til bleieslutt på storebror før lille kommer, så han slipper å få to store endringer oppå hverandre. ❤️ Vurderer det samme her, om vi skal begynne før eller etter ankomst av lillebror. Hun virker fortsatt ikke klar så spørs om det blir etter, selvom sommeren er en fin tid å gjøre det på
Vaksina gikk over all forventning:cool05 Bare litt vondt i armen dagen jeg fikk den og neste, ellers bare et blåmerke som er der ennå. Det var ikke vondt å ta den.

Huff, jeg gruer sånn for den bleieslutten selv om jeg vet at det egentlig ikke er noe å grue for:bag: Tror det er litt frykt for tilbakefall ved ankomst av Lille også. Så langt vil EM bare bruke doen på kvelden etter at han har badet, bortsett fra en dag i barnehagen hvor han satte avgårde mot badet etter at alle hadde fått beskjed om å gå og vaske hendene før vi skulle bake. Da han brukte unormalt lang tid sjekket jeg på ham og fant ham stolt som en hane med bleia på knærne i ferd med å få den og buksa på igjen:hilarious::woot: Gjett om jeg også var stolt da:woot:

Har du noen triks du vil bruke når dere skal i gang? Her er planen mye utetid og tissing i det fri til å begynne med:hilarious:
 
29+0

Føler meg som en motorbåt som har gått tom for drivstoff og er i ferd med å stoppe midt utpå fjorden. Kjenner at det hadde vært greit å bare flyte noen dager:p Heldigvis er tempoet de neste dagene litt roligere enn det har vært. Bryllupet til yngste svigersøster og mannen er vel overstått og var aldeles nydelig. Fantastisk rørende seremoni, vakkert brudepar, flott vær, god mat, (Gubben hadde brygget bryllupsølet og velkomstdrinken), snopebord til de minste og herlig underholdning. De hadde dessuten sørget for heliumbalonger og små gaveposer med tegnesaker og dyremasker til småbarna.
Bryllupet var helt top med andre ord:gen053

Egentlig skulle vi jo reist på ferie i dag, men jeg ble spurt om å jobbe en dag ekstra neste mandag, og det hadde jeg egentlig litt lyst til, så da blir reisen utsatt en uke. Det er jo ganske kjekt å føle seg nyttig. Men gleder oss såklart masse til neste uke:love017

Det ble desverre ikke noe positiv fødselskurs på oss, det lå rett og slett ikke i budsjettet med det plutselige behovet for ny bil samt alt som må kjøpes inn til Lille. Men jeg har kikket masse på videoer på nettet som tar for seg samme tema, positive affirmasjoner, pusteteknikker osv. Og jeg skal investere i en yogaball for det tror jeg vil komme til nytte. Hadde tilbud om en på fødestua sist, men den fristet virkelig ikke så den ble stående ubrukt den gangen. Kjenner det har våknet et behov i meg om litt mer kontroll enn sist gang, nå som jeg vet litt mer hva en fødsel går i. Kjenner jeg vil prøve å lede mer selv, lytte til egen kropp og ikke minst jobbe med pusten som smertelindring. Ikke minst har jeg stor tro på å ikke holde pusten mens man skal presse baby ut. Det føltes litt sånn, 'sier du at jeg skal holde pusten? Når pusting er alt dere har mast om til nå?' Det høres veldig fint ut ned de som forteller å ha pustet baby ut. Etter å ha prøvd disse teknikkene så smått gir det så god mening så skal ihvertfall prøves:joyful:

Føler meg diger for tida, vanskelig å gjøre alt jeg er vandt til og kjenner jeg ikke liker at vekta stadig kryper oppover. +5kg siden start på toppen av alt jeg aldri ble kvitt etter sist graviditet:dead: Det er en nermest angstfremkallende følelse, eller realitet heller. Jeg liker virkelig ikke å være så tung og jeg liker virkelig ikke at det må mer til før det er over. Føles som et stup hvor jeg aldri kommer meg vekk fra kanten. Går ut ifra at jeg kan jobbe meg gjennom dette og gå ned etter fødsel, men det er ikke noe gøy nå mens det står på:sorry:

Men på den annen side så spreller Lille i magen og jeg koser meg voldsomt med det og har øyeblikk hvor jeg bare driter i vekta og viser fram magen for alt den er verdt. I dag var en sånn dag❤️ Sola varmet og jeg spradet stolt på tur med hundene og magen struttende i tettsittende klær:love017 Men det merkes at den virkelig har begynt å bli stor:hilarious: På den annen side er det så merkelig hvor liten Lille kjennes inne i magen, syns liksom EM føltes større på samme tid. Men det er der jeg blir usikker. Husker jeg gjerne uke 30++ bedre med ham nettopp fordi han da var større og sterkere? Tida vil vise antar jeg.

20240625_114001.jpg
 
29+3
Føler meg så overveldet i dag.
EM har fått øyebetennelse og har vondt pga det og jeg har plutselig dårlig samvittighet for at vi venter en liten til. Han er jo liten selv ennå, men i forhold til Lille vil han jo være stor. Er redd for å "glemme" det oppi den travle nyfødttida. Samtidig er han jo stor, jobber med bleieslutt på eget initiativ, snakker bedre enn jevnaldrende i barnehagen, er fryktløs, sterk, snill, omtenksom... Lista fortsetter og jeg vil ham bare godt, er bare så redd for å svikte ham❤️ Vi har kost ekstra masse se siste månedene nettopp fordi sånne tanker dukker opp hos meg. Men så blir jeg redd for at han da skal føle seg tilsidesatt når Lille må ha mye tid på fanget. Det er ikke lett dette altså...
 
Back
Topp