Noen tok fullstendig sommerferie visst
Nå har jeg nytt en herlig ferie, nesten tre uker hos mine foreldre og nydelig familietid her hjemme.
EM har omtrent sluttet med bleie, tok initiativet selv mens vi var hos besteforeldrene og jeg innså at det var egentlig bare å la ham lede. Betalte seg gjorde det og for selv om han hadde bleie på hele den 10-12 timer lange bilturen hjem, så kom det ikke en dråpe i den
Vi er så stolte av ham og det har vært så nydelig å se selvtilliten hans skyte i været samtidig.
Det ble ikke noen ammeprat hos jordmor pga ferievikarer og vikar for vikaren. Men totalt sett en grei samtale ble det jo. Eneste er at jeg ble litt nervøs av fire ting jordmora jeg var hos kommenterte på.
1- Hun syntes magen min var så liten og søt.
2- Etter å ha kjent på magen for å kjenne hvordan baby lå mente hun Lille var liten, ikke unormalt eller veksthemmet bare liten.
3- SF målet ligger fortsatt helt nederst på normalfeltet.
4- Jeg har bare gått opp 7kg totalt og når man trekker fra vekt på baby, lovmor+fostervann, brystvev, økt blodmengde og eventuelt litt vann i kroppen så har hun jo rett
Dette er jo forhåpentligvis bare noe jeg surrer med. Alle prøver er fine, det er masse liv i magen og hjertelyden til Lille er fin, jevn og sterk. Likevel har jeg klart å pådra meg ubehagelige drømmer pga dette
Har ny time hos min vanlige jordmor om 13 dager og lurer på å be spørre om det er mulig å få en vekstkontroll eller noe.
Formen er ellers fin, men har lyst til mer enn jeg orker
Revurderte heldigvis en 5 km gåtur til butikken i dag sammen med EM da jeg vanligvis får kynnere av å lufte hundene i 20 min med meget rolig tempo. Men været var så fint og guttungen liker så godt å sykle på trehjulssykkelen sin
Og så går det sakte men sikkert framover på barnerommet, kanskje det blir ferdig i tide
Helt til slutt blir det en trist oppdatering; min mor datt og nermest knuste den høyre skulderen for rundt to uker siden. Brudd i fire deler og i går ble det bestemt at det blir operasjon med innsetting av protese med påfølgende fatle i 6 uker og fysioterapi. Mine foreldre skulle egentlig vært på standby og reist oppover til oss så snart fødsel var i gang for å passe EM og gården mens vi var på barsel. De skulle og ha hentet oss på sykehuset og vært hos oss noen dager etterpå.
Kjenner jeg er like skuffet som min mor over at dette ikke blir noe av. Snille svigerfamilien stilte opp sist og gjør det igjen så alt skal jo gå fint, kjenner bare at jeg hadde gledet meg til å ha min familie rundt meg denne gangen
Men men, sånn er livet og det er lite å gjøre med. Operasjonen er satt til i morgen og jeg håper alt går som det skal og at det blir lite smerter for min mor etterpå
Kjøpte meg nytt skjørt som er så behagelig at det blir brukt ofte, lover at jeg skifter innimellom altså
31+2
32+0
33+0
34+2