HulderBabyer (Født)

Ja de er helt grusomme faktisk, rene torturen for man er så redd hele tiden, glad men allikevel ikke tør å være glad og frykter det værste hver dag. Nei, godt vi er ferdige med det ❤️ ojojoj såååå spennendeez så masse tegn da!! :eek: :love017 :Heartred gøy at du noterer det!! Haha fødefjes aner jeg ikke hvordan ser ut :hilarious: masse lykke til med innspurten nå og fødsel hvis den plutselig skulle sette i gang. You got this :joyful::love7:hug013
Ja helt sant, veldig godt å være ferdig med det!❤️
Synes det er så artig å se tilbake på seinere, derfor jeg skriver det ned:joyful: Fant ut at magen droppet en uke tidligere denne gangen, kan jo håpe på at det betyr at jeg ligger en uke lenger fram i løypa:angelic:
Aner ikke hvordan fødefjes ser ut jeg heller, men har hørt det nevnt en del i det siste:laughing002

Tusen takk❤️❤️❤️

Har vært inne og lest i dagboka di, men ikke fått skrevet noe svar ennå. Men gratulerer med leiligheten:love7 Det hjelper gjerne litt på å bare vite at dere har den ihvertfall, selv om det manglet litt:joyful:
 
Hvordan går det? ❤️❤️
Tusen takk som spør❤️
Det går stadig framover, men ingen tydeligere tegn til fødsel ennå:bag:

Lille snur seg stadig fra side til side og det er skikkelig vondt når han holder på og flytter seg nedi bekkenet igjen. 12 dager igjen til termin:woot:
 
38+6

I går kveld opplevde jeg de første regelmessige takene i dette svangerskapet :woot: Det skjedde etter Lille snudde seg og la seg i samme stilling som storebroren lå i da hodet hans var festet. Dette brukte Lille omtrent en dag på; snu seg og deretter finne seg godt til rette nede i bekkenet. Synes det har blitt mer nedpress, mer nerver i klem og flere kynnere med smerter nå, og i går kom altså fire av disse relativt regelmessig.
 
38+6

I går kveld opplevde jeg de første regelmessige takene i dette svangerskapet :woot: Det skjedde etter Lille snudde seg og la seg i samme stilling som storebroren lå i da hodet hans var festet. Dette brukte Lille omtrent en dag på; snu seg og deretter finne seg godt til rette nede i bekkenet. Synes det har blitt mer nedpress, mer nerver i klem og flere kynnere med smerter nå, og i går kom altså fire av disse relativt regelmessig.
Spennende , nå kan det jo bli fødsel når som helst ❤️
 
39+1

Hentet sykt barn i barnehagen i går og i dag har stakkars EM over 40 i feber. Sov på sofaen i hele går, sov mesteparten av natta og bragden blir sikkert gjentatt i dag. Stakkars liten! Dette med sykt barn er like hjerterått hver gang. Vil bare ta bort alt som er vondt, men det går jo ikke. Kan bare lette symptomene, gi masse kos og vente til det går over.
Til dags dato har vi ikke klart å unngå at alle får hva det nå enn er forslags sjuke som kommer i hus, så dette blir gøy så tett opptil termin:meh:

Murringer og tak har ikke dukket opp igjen, og nok en gang kjennes det ut som om Lille sikkert kunne blitt i magen i ukevis. Håper det endrer seg snart for nå er mamma lei:hilarious: Men de nervene som kommer i klem og gjør så beina svikter gjør det stadig oftere og i går måtte jeg foreta et delvis kontrollert fall ned på kjøkkengulvet da det skjedde. Heldigvis var Gubben der, eller uheldigvis kanskje, for man kunne omtrent se hjertet hoppe ut av brystet på ham stakkars❤️
Eneste andre som kjennes er nedpress og kynnere. Ser jo at jeg noterte mindre enn jeg trodde av opptakt til fødsel sist. Jeg nevner "velkjente tak" som tyder på at ihvertfall siste uka før fødsel så må det jo ha vært noe som dukket opp relativt ofte...
 
Last edited:
Hadde knapt trykket 'send' på forrige innlegg før jeg gikk kontrollert i gulvet igjen og måtte bli stående på alle fire mens det stakk heftig i livmorhalsen...:eek:
 
Hadde knapt trykket 'send' på forrige innlegg før jeg gikk kontrollert i gulvet igjen og måtte bli stående på alle fire mens det stakk heftig i livmorhalsen...:eek:
Hvordan går det med deg nå? ❤️

Ja helt sant, veldig godt å være ferdig med det!❤️
Synes det er så artig å se tilbake på seinere, derfor jeg skriver det ned:joyful: Fant ut at magen droppet en uke tidligere denne gangen, kan jo håpe på at det betyr at jeg ligger en uke lenger fram i løypa:angelic:
Aner ikke hvordan fødefjes ser ut jeg heller, men har hørt det nevnt en del i det siste:laughing002

Tusen takk❤️❤️❤️

Har vært inne og lest i dagboka di, men ikke fått skrevet noe svar ennå. Men gratulerer med leiligheten:love7 Det hjelper gjerne litt på å bare vite at dere har den ihvertfall, selv om det manglet litt:joyful:
Veldig kjekt å kunne se tilbake på ja, og nå i dette tilfellet sammenligne. Så gøy at den har droppet en uke tidligere, blir spennende å se om det har noen innvirkning på resultatet hihi ❤️☺️☺️ hahaha ja da er det kanskje noe i det, men snodig uttrykk :hilarious: :laughing002

Tusen takk!! Ja det hjelper å vite at vi har den og få kommet i gang ihvertfall med alt som må gjøres. Typisk at vi fikk den så seint, merker at formen er betydelig preget av at jeg nå er høygravid så koster meg utrolig mye å gjøre enhver lille ting. Blir nok ikke til at vi er ferdig innflyttet før fødsel begynner jeg å innse, men det blir ihvertfall etterhvert, og heldigvis kan vi bli her vi er så lenge vi trenger. Har begynt å gjøre klart alt her til babyens ankomst da, gått i skikkelig nesting-modus :laughing002:love017:love7

Håper lille hjemme hos dere snart blir bedre, stakkars ❤️ og håper at du slipper en runde med det nå redd før fødsel, det var jo innmari typisk da :inpain:
 
Hvordan går det med deg nå? ❤️


Veldig kjekt å kunne se tilbake på ja, og nå i dette tilfellet sammenligne. Så gøy at den har droppet en uke tidligere, blir spennende å se om det har noen innvirkning på resultatet hihi ❤️☺️☺️ hahaha ja da er det kanskje noe i det, men snodig uttrykk :hilarious: :laughing002

Tusen takk!! Ja det hjelper å vite at vi har den og få kommet i gang ihvertfall med alt som må gjøres. Typisk at vi fikk den så seint, merker at formen er betydelig preget av at jeg nå er høygravid så koster meg utrolig mye å gjøre enhver lille ting. Blir nok ikke til at vi er ferdig innflyttet før fødsel begynner jeg å innse, men det blir ihvertfall etterhvert, og heldigvis kan vi bli her vi er så lenge vi trenger. Har begynt å gjøre klart alt her til babyens ankomst da, gått i skikkelig nesting-modus :laughing002:love017:love7

Håper lille hjemme hos dere snart blir bedre, stakkars ❤️ og håper at du slipper en runde med det nå redd før fødsel, det var jo innmari typisk da :inpain:
Går fint, takk som spør❤️ Har kjent mye mer aktivitet nedover og er selvfølgelig veldig obs på livmorhalsen og hvordan den kjennes ut. Må bevege meg forsiktig rundt for å ikke irritere nervene for mye, er så syyykt ubehagelig! Ellers er det ikke noen videre tegn til fødsel, heldigvis egentlig for skulle gjerne ha fått gjort ferdig litt mer på barnerommet:smiley-angelic001
Nestingmodus er herlig da:love017 Har vært der selv hele uka og ryddet, organisert og vasket flere rom i huset. Men er nå "naptrapped" av EM som trengte et fang å sove i og arm å holde rundt❤️ Herregud så koselig selv om jeg heller skulle ønske han var frisk såklart. Tusen takk for ønsker om snarlig bedring❤️ De er satt stor pris på! Ja håper jeg unngår det, Gubben mener han brygger på det, så vi får se:facepalm:

Den formen altså! Det blir litt lite med oss nå mot slutten:laughing002 Alt tar lang tid, krever masse hvile etterpå eller utgår totalt. God øvelse til noen uker (dager) fram i tid da:hilarious:
 
Sitter her ved senga til kommende storebror mens han sovner til igjen etter en liten oppvåkning og så synes jeg at jeg hører babygråt fra Lillerommet rett over gangen:oops:
 
39+4

I går var en smertefull dag kan en vel si. Fant ut at nerven jeg har trodd kommer i klem innimellom muligens er en muskel og at det som skjer er at den kramper seg og irriter nerven. Dette var omtrent konstant truende i går sammen med tette kynnere, litt kramper, nedpress og stikninger i livmorhalsen:dead:
I tillegg endte det opp med omtrent konstant nattevåk pga. EMs feber. Han sleit sånn med å sove og jeg endte med å sitte ved senga hans omtrent hele natta. Var så sliten i 06.00 tida at jeg grein. Heldigvis fikk både EM og jeg sove ca to timer etter det og det hjalp! Gubben passet på oss❤️
Kjente jeg tidvis var veldig ferdig med å gå gravid i går:hilarious: Samtidig prøver jeg å nyte disse siste dagene. Suge til meg minner og forevige dette så godt jeg kan. Hvor mye angst, sjelepine, plager og vondter det enn har vært så er jeg så utrolig takknemlig hver dag for at jeg har fått oppleve dette en gang til! Smerten ved å stadig miste er grusom og noe jeg ikke unner noen så det at jeg ser ut til å få bære fram ikke mindre enn to friske barn, bank-i-bordet, er helt ufattelig❤️
Rommet til Lille er nesten klart nå, Gubben og EM malte siste strøket på gulvet her om dagen. Mangler noen lister og bittelitt annet smått, ellers er det bare møblering som ikke er på plass.

Synes jeg har langt mer væske i kroppen denne runden forresten. Merker det spesielt i hendene og leggene. Jordmor synes det er veldig beskjedent, men det kjennes godt.

20240907_081725.jpg
 
Last edited:
40+0

Da har de nattlige oppdateringene begynt.
Begynte med at EM fikk krampe i beina og trengte trøst, så fikk jeg halsbrann og rastløse bein og bestemte meg for at jeg måtte ned og roe kroppen litt.
Det var dessuten vært en litt heftig dag i går 39+6.
Var hos jordmor hvor vi fikk vite at hodet til Lille er festet og at alt står veldig bra til. Litt økt blodtrykk, vekstkurve på streken, fin urinprøve og ros for vekta. Fikk også bestilt overtidskontroll, men ble sendt hjem med lykkeønskninger og "beskjed" om å ikke trenge kontrollen om 10 dager:joyful:

Gubben og jeg handlet og kikket litt i butikker og koste oss. Merket at det var tett med kynnere hele dagen, måtte gå skikkelig sakte for å ikke trigge den muskelen/nerven. Dette fortsatte hele resten av dagen også.
Det heftige med dagen var nyheten om at Gubben mest sannsynlig ikke kan være med på fødselen:sad010:arghh: Svigermor har fått prolaps og mannen hennes jobber borte de neste 14 dagene så det ser mørkt ut for både barne, hunde og hønepass. Mine foreldre skulle jo komme oppover og ta den rollen, men min mor datt og brakk skulderen på tre steder i sommer og min far er dårlig til beins så derfor utgår de også. Huff, om vi bare kunne fått noen til å passe sirkuset de timene fødselen varer. Men det kan jo ikke være hvem som helst, både EM og hundene bør helst kjenne de det gjelder litt. Kommer det "fremmede" inn her så blir ihvertfall den ene av hundene litt skummel.
Jeg lever i håpet om et mirakel enn så lenge!

Klokken er blitt 03:16 og Lille vrir på seg og presser seg nedover så det av og til stikker skikkelig i livmorhalsen. Kynnerne har ikke vært vonde, men de vedvarer fortsatt her jeg sitter. Har tatt tida på dem den siste timen, men de er uregelmessige og milde så appen ber meg bare om å fortsette å time. Tror ikke noe skjer noe i natt, men kynnerne trigget i det minste en ekstra dotur så skal jo ikke bare klage:hilarious:

Med det sier jeg god natt og tenker jeg skal prøve å sove litt mer, har bursdag, teknisk sett i dag, og hadde håpet å være litt opplagt:joyful:

20240911_213736.jpg
 
Last edited:
HURRA for deg! Gratulerer så mye med dagen :talk017:hello2:happy093:D
Håper du får en rolig og fin dag, uten vondter ❤️
Så frustrerende situasjon du står i, vil jo ha med pappaen på fødselen!! Håper dere plutselig finne en løsning ❤️

Masse lykke til med aller siste innspurt :love017
 
HURRA for deg! Gratulerer så mye med dagen :talk017:hello2:happy093:D
Håper du får en rolig og fin dag, uten vondter ❤️
Så frustrerende situasjon du står i, vil jo ha med pappaen på fødselen!! Håper dere plutselig finne en løsning ❤️

Masse lykke til med aller siste innspurt :love017
Tusen takk❤️ :love017
Så langt lite vondter, fikk sove de siste timene av natta og på toppen av det hele får vi sol deler av dagen i stedet for regnet vi var lovet:smiley-bounce022 Ser fram til å bare pusle litt her hjemme i dag:joyful:

Tusen takk for omtanken, lite kjekt ja. Hadde jo nesten ikke sett for meg at dette skulle være et alternativ en gang. Var plan C liksom. Vi håper jo vi finner på et eller annet før fødsel.

Ser du er i dpo-land og håper for deg! Er ikke flink til å kommentere, men tenker på deg❤️
 
Tusen takk❤️ :love017
Så langt lite vondter, fikk sove de siste timene av natta og på toppen av det hele får vi sol deler av dagen i stedet for regnet vi var lovet:smiley-bounce022 Ser fram til å bare pusle litt her hjemme i dag:joyful:

Tusen takk for omtanken, lite kjekt ja. Hadde jo nesten ikke sett for meg at dette skulle være et alternativ en gang. Var plan C liksom. Vi håper jo vi finner på et eller annet før fødsel.

Ser du er i dpo-land og håper for deg! Er ikke flink til å kommentere, men tenker på deg❤️
Så bra du har fått en god start på dagen, håper du blir gjort ekstra stas på av familie og venner i dag :D

Det er liksom aller siste utvei og dere har vært max uheldige nå. Det er ikke noen barnehage-tanter som kunne vært med EM de timene under fødsel? Hundene klarer seg jo litt alene :angelic:

Tusen takk, setter pris på det ❤️ spiser ananas til den store gullmedalje etter jeg leste at det hjelper med implantasjon. Det er jo tydeligvis problemet her :bored: krysser alt jeg kan!!
 
40+0

Da har de nattlige oppdateringene begynt.
Begynte med at EM fikk krampe i beina og trengte trøst, så fikk jeg halsbrann og rastløse bein og bestemte meg for at jeg måtte ned og roe kroppen litt.
Det var dessuten vært en litt heftig dag i går 39+6.
Var hos jordmor hvor vi fikk vite at hodet til Lille er festet og at alt står veldig bra til. Litt økt blodtrykk, vekstkurve på streken, fin urinprøve og ros for vekta. Fikk også bestilt overtidskontroll, men ble sendt hjem med lykkeønskninger og "beskjed" om å ikke trenge kontrollen om 10 dager:joyful:

Gubben og jeg handlet og kikket litt i butikker og koste oss. Merket at det var tett med kynnere hele dagen, måtte gå skikkelig sakte for å ikke trigge den muskelen/nerven. Dette fortsatte hele resten av dagen også.
Det heftige med dagen var nyheten om at Gubben mest sannsynlig ikke kan være med på fødselen:sad010:arghh: Svigermor har fått prolaps og mannen hennes jobber borte de neste 14 dagene så det ser mørkt ut for både barne, hunde og hønepass. Mine foreldre skulle jo komme oppover og ta den rollen, men min mor datt og brakk skulderen på tre steder i sommer og min far er dårlig til beins så derfor utgår de også. Huff, om vi bare kunne fått noen til å passe sirkuset de timene fødselen varer. Men det kan jo ikke være hvem som helst, både EM og hundene bør helst kjenne de det gjelder litt. Kommer det "fremmede" inn her så blir ihvertfall den ene av hundene litt skummel.
Jeg lever i håpet om et mirakel enn så lenge!

Klokken er blitt 03:16 og Lille vrir på seg og presser seg nedover så det av og til stikker skikkelig i livmorhalsen. Kynnerne har ikke vært vonde, men de vedvarer fortsatt her jeg sitter. Har tatt tida på dem den siste timen, men de er uregelmessige og milde så appen ber meg bare om å fortsette å time. Tror ikke noe skjer noe i natt, men kynnerne trigget i det minste en ekstra dotur så skal jo ikke bare klage:hilarious:

Med det sier jeg god natt og tenker jeg skal prøve å sove litt mer, har bursdag, teknisk sett i dag, og hadde håpet å være litt opplagt:joyful:
Gratulerer SÅ mye med dagen!! Blir litt svaring i rykk og napp her fra min side, men jeg følger med på deg ❤️ ❤️ ☺️ men sååå uflaks dere skulle ha nå før fødsel da :nailbiting: håper dere finner en løsning på det, og at EM også er i bedre form ❤️
 
Gratulerer så mye med dagen :wav :hug007 :dance008 :gen014❤️ Masse lykke til i den aller siste innspurten❤️ Spennende, kan skje når som helst nå:smiley-bounce012
 
Back
Topp