Huff

Angelicka

Forumet er livet
Nå er jeg virkelig bekymret her. Var på do i dag og plutselig var det en del friskt blod der. Har hatt noen smådrypp om morgenen etter at jeg har satt inn medisinen (Cyclogest), men ikke sånn som dette. Da har det bare vært "gammelt blod".
Har vært på sykehuset og målt hcg (ble sendt dit av Hausken), og den var på 2566 (er på dag 22 etter egginnsett). Skal ta en ny prøve på mandag for å sjekke for stigning. Er det noen som kan fortelle litt om hvordan en SA er? Har man som oftest alltid veldig vondt da? Har ikke hatt noen særlige smerter sånn sett, bare litt murringer til tider. Huff... Håper virkelig ikke jeg mister spiren/e nå etter så lang tids prøving[:(] Orker ikke dette her...

ORIGINAL: Ivara

Å nei snuppa [:(]
Blør du enda eller var det bare til morgenen i dag?

Håper dette bare er en uskyldig blødning, noe annet ville vært totalt meningsløst. Sender over en good klem til deg vennen.

Det var litt brunt på morningen i dag, og etter at jeg hadde hatt meg ett bad i dag, så kom det en del friskt blod. Etterpå de to tørkene der så har det helst vært brunt blod. Ikke mye da, men nok til at jeg er bekymret for det[&o]

prøv å ikke bekymr deg ennå.....

det kan være det ene egget som ikke fester seg, da kan slikt skje, det gjorde det med meg no siste gang....

prøv å slapp av selv om det er langt i fra lett.

ønsker deg masse lykke til

Forstår godt bekymringen din. Er aldri kjekt med blod. Heldigvis er det jo mange som opplever dette og at alt går bra. Godt at du får tatt hcg-prøvar så veit du meir om utviklinga.

Håpa blødningen går fort over, så du slepp å bekymra deg.

Sende ein stor klem din vei[:)]

Tusen takk jenter. Jeg håper virkelig blødningen stopper opp slik at jeg kan klare å slappe mer av. Om det ikke kommer mer enn de smådryppene på morgenen, så vil jeg nok ikke være så bekymret lenger. Er skikkelig redd for at jeg skal begynne å blø for fullt bare[&o]

Jeg krysser fingre for deg...
Dette går bra vennen :)

ORIGINAL: Mspower

Jeg krysser fingre for deg...
Dette går bra vennen :)

Tusen takk!

Håper ikke det kommer mer enn det de dråpene på morningen.
Krysser fingre og tær. Sender også en stor klem.

Det er vanlig å blø litt i svangerskapet også, men jeg skal skrive ned min historie må kladde litt i word først før jeg kopierer inn her. Har så lett for å miuste inlegg her inne.

Men husk :
a. flere har blødd i svangeskapet og noen av de holder på å føder i januarforumet nå eller snart.
b. SA kan være ganske ulikt fra person til person. Så ikke legg for mye vekt på min historie.

Huff vennen..[&:] forstår du er bekymra, er sjøl livredd for å få blødninger..[&o]
eineste eg kan sei er prøv å slapp av, så skal eg håpa på da besta i sammen med deg..
Det må jo berre gå bra! Tenker nok at neste hcg-blodprøve viser eit høgare nivå eg!
Krysser fingrane for da!!

Klem sendes over!!

Tusen takk jenter. Dette er bare så sykt fortvilende, og spesielt nå som mannen er i Nordsjøen. Sitter og googler litt på hva som er normalt HCG-nivå når man er 5 uker på vei, men ser at det varierer veldig mye. Var en del brunt når jeg var på do igjen nå. Kunne ønske at det bare sluttet, så hadde jeg klart å slappe mer av..

Min SA høsten 2007

Det var i det jeg stod på venteliste i 2007 at jeg ble gravid med tvillinger – noen dager før jeg skulle på forsamtale høsten 2007, det var 2 i livmoren på ul.
Dette var syklusen etter en inseminasjon som var en kjemisk graviditet.

Jeg merket at ikke alt var som det skulle, ble sjekket opp fra starten av og HCG nivået økte ikke i så fort som jeg hadde håpet, og husk det var to der også.
Men etter hvert så begynte det å se bedre ut, men slet med å se hjerte slå i uke 6, dette var litt rart, men da hadde HCG hatt en fin økning, så det ble en ny blodprøve og sjekk igjen neste uke. Fikk svar på den nye blodprøven, jeg ringte legen på sykehuset ut på dagen etter, og da hadde den sunket drastisk, da skjønte jeg hva som kom til å hende, og det viste eksperten på sykehuset også. Nå var det over og ut. Det var bare å roe ned, og dette gikk fort.
På kvelden etter jobb den dagen jeg fikk beskjeden så begynte jeg først med noen dråper brunt, ringte ikke mannen på jobb, hva kunne han gjøre – han fikk beskjeden da han kom hjem.

Dagen etter hadde jeg store smerter og det var en torsdag, prøvde å ringe sjefen min på jobb, men han var ikke der….de andre fikk beskjed at jeg hadde fått mageproblemer og var hjemme fra jobb…. Min sjef ble tipset så han ringte meg på kvelden da han ikke hadde noen rundt seg og lurte på hva som skjedde, det er eneste han som viste at jeg var gravid. Han spurte om jeg var sikker for han sa det også at det er vanlig å blø i svangerskapet.
Fikk beskjed å holde meg i ro av ham også, og trengte ikke å komme på jobb før tirsdag.

Den kvelden så blødde jeg mer og mer, natt til lørdag kl. 0400 omtrent så kom den første ut, da jeg var på do…jeg var temmelig fortvilla og tekte ikke klart, var usikker på hva jeg skulle gjøre med den lille klumpen, så jeg ringte føden. Det var ikke så mye hjelp å få i mannen han sov veldig hardt, han tok seg noen konjakk før han la seg, helt sjokkert som han var dette var tøft for ham også…..
Og det var vel ikke akkurat det lureste jeg har gjort i mitt liv nei, de sjekket meg grundig om jeg var i sjokk eller hva slags psyke jeg var i. Jeg skulle bare ringe og stille et enkelt spørsmål, om jeg skulle levere denne ene lille spiren til sjekk på labben, hadde nok vært i kontakt med litt mange Amerikanske damer, litt annet system der (temelig flaut)
Etter mye om og men, og fra sykesøster til jordmor og enda en jordmor så ble ikke det sendt noen ambulanse over til meg allikevel, de fant endelig tilslutt ut at jeg ikke var i sjokk.
Og de ble ganske beroliget når jeg sa at jeg skulle på sykehuset til sjekk tirsdagen
Etter den telefonsamtalen så brøt jeg sammen i gråt, det ble litt i tøffeste laget når det ble så mye styr rundt det hele, den lille gikk i do, etter at min mann hadde tatt en titt på den lille spiren.

Så var det fortsatt store smerter, og tok paracet for det……jeg dro på jobb på mandagen og var ganske blek om nebbet neddopet av paracet, fikk høre av sjefen at jeg var bleik som et lik, de andre kollegaene trodde jeg var bleik pga fortsatt mageproblemer.
Neste dag var det fortsatt ikke over på tirsdagen, dro på jobb før jeg sulle på sykehuset, så verre ut den dagen, særlig etter at nr. to gikk i do på jobb, da så jeg ut som et lik, men da begynte smertene å avta noe…..fortsatt en del paracet innabords.
Og en sjef med agurkøyne på meg hele den dagen også, han fikk ikke hvite at den siste gikk i do der…..

På sykehuset så viste jeg jo at nå var det tomt. Etter all denne blødningen jeg hadde hatt og jeg hadde sett at begge klumpene kom ut, de var som sagt i uke 7. Det er han legen jeg har i svangerskapet på sykehuset nå, verdens greieste lege, han stod klar til å trøste meg dersom jeg trengte det, men jeg spilte nok tøff, og ville fortsette i utredningen der det slapp før jeg ble gravid. Så telefon til Porsgrunn og time til Hysteroskopi for å blokke ut der nede og ellers sjekke livmorhulen min om det var noe å finne der. Denne lille operasjonen med lett narkose skulle jeg hatt da jeg var på sykehuset sist og sa at jeg hadde testet positivt – slik kan det gå.

Så du kan tolke dette slik:
brunt ettermiddagen og første kveld, begynte å blø kraftig natt til torsdag, blødde masse under SA, Torsdag-mandag, begynte å avta etter at den siste kom ut tirsdag, og det var bare en liten damm igjen i livmoren da legen sjekket opp med innvendig ul tirsdagen. Det var store magesmerter, det sies at dette kan sammenlignes med fødsel, det var rett og slett rier på gang.

Oj, dette var ikke noe gøy å lese. Skjønner du har det ganske så nervepirrendes nå...
Men som de andre jentene skriver så er det jo helt normalt å blø litt uten at det betyt at du mister. Dessuten har du vel også satt inn to egg hvis jeg husker riktig.
Det blir spennede å høre om det er stigning eller ikke. Men jeg tror og håper på at alt er som det skal.
Nå krysser jeg alt jeg har her for deg! Dette må og skal gå bra.

hei.skjønner hvordan du har det[:(]men jeg har en god følelse på at dette går bra[;)]masse lykke til...

Tusen takk jenter! Fremdeles litt brunt når jeg går på do her. Takk for at dere delte historiene dine twinanne og Nesing! Ekstra fortvilende dette her når mannen ikke er hjemme, og heller ikke vet noenting. Har fått sovet litt på sofaen nå, og føler meg virkelig ikke helt i form. Skal nok slappe av hele helga. Tror kanskje jeg ringer sjefen min i kveld, og spør om hun kan ta bort de vaktene jeg har satt meg opp på i helga.
Føler meg totalt utslitt akkurat nå. Nå som ting endelig så så lyst ut og så skjer dette.

Angelicka så lenge det bare er brunt har du ingen ting å frykte, glemte å skrive dette lenger oppe[:)]

ORIGINAL: twinanne

Angelicka så lenge det bare er brunt har du ingen ting å frykte, glemte å skrive dette lenger oppe[:)]

Ja, det har bare vært brunt etter det røde tidligere i dag. Så håper dette går veien!

Tror det er lurt av deg Angelicka24 å slappe av i helgen. Lytt til kroppen. Håper så inderlig at prøvene dine viser at alt er i orden. Skjønner godt frustrasjonen din over at mannen ikke er hjemme. Håper du har andre du kan støtte deg til i løpet av helgen da. Komme på kaffe eller ta deg med på kino eller noe, slik at du får tankene over på noe annet. Krysser fingre og tær jeg også for at alt er i skjønneste orden med spira. Store klemmer.

Innom for å si jeg tenker på deg, så utrolig vondt å bekymre seg sånn... Krysser alt jeg har for deg og spiren!!

Back
Topp