Hudpleietråden

Tenkte det var greit med en slik tråd, da det for en del må gjøres endringer under graviditeten… :) Jeg har kuttet retinalen, og prøver å finne andre måter å holde huden smooth og fin nå fremover. Har økt fokus på eksfoliering, men er livredd for å gjøre skade på hudbarrieren. Prøver å tenke skånsom, daglig eksfoliering, fremfor faste syredager som jeg har hatt frem til nå. Merker jeg er mer rød og oftere varm i ansiktet nå. Flere som kjenner på det samme? Huden er jo mer sensitiv under graviditeten… Men, har kanskje med økt kroppstemperatur og blodvolum å gjøre også? Usikker på hvor mye blodvolumet har økti uke 5-6….?
Jeg dobbeltrenser kun kveld, kun vannbasert om morgenen, evt. powderwash for mild eksfoliering. Bruker tonerpads morgen og kveld, Anua Heartleaf pads. Vurderer å teste ByWishtrend 5% mandelic acid skin prep water.
Ellers er rutinen min kort forklart slik:
Rens, toner, essens, serum, krem, evt.solkrem.

Tenkte det var greit med en slik tråd, da det for en del må gjøres endringer under graviditeten… :) Jeg har kuttet retinalen, og prøver å finne andre måter å holde huden smooth og fin nå fremover. Har økt fokus på eksfoliering, men er livredd for å gjøre skade på hudbarrieren. Prøver å tenke skånsom, daglig eksfoliering, fremfor faste syredager som jeg har hatt frem til nå. Merker jeg er mer rød og oftere varm i ansiktet nå. Flere som kjenner på det samme? Huden er jo mer sensitiv under graviditeten… Men, har kanskje med økt kroppstemperatur og blodvolum å gjøre også? Usikker på hvor mye blodvolumet har økti uke 5-6….?
Jeg dobbeltrenser kun kveld, kun vannbasert om morgenen, evt. powderwash for mild eksfoliering. Bruker tonerpads morgen og kveld, Anua Heartleaf pads. Vurderer å teste ByWishtrend 5% mandelic acid skin prep water.
Ellers er rutinen min kort forklart slik:
Rens, toner, essens, serum, krem, evt.solkrem.
Leste 10-15 % økning i uke 6-7 i alle fall

Leste 10-15 % økning i uke 6-7 i alle fall
Oi, det er jo ganske mye vil jeg si..! Men sikkert lurt å være forsiktig med syrer uansett. Kjenner på hormoner ift urenheter.. Kviser som har poppet opp på skulder og arm(!j i tillegg til noen urenheter på haka… Har brukt bommulspad med glycolic acid på de, punkt-behandling… Har Cosrx whitehead power liquid. Har The Ordinary sin glycolic acid også, den har samme prosent som Cosrx sin men har ikke turt å prøve den enda. Har hørt den er kraftig… Vil IKKE ha Acid burn nå :)

Her går det i det samme som ellers - jojobaolje til fjerning av sminke og tørr ansiktshud (eller kokosolje om jeg er tom). Evt. Weleda ansiktskrem (gul ikke-fet om sommeren, lysegrønn halvfet eller mørkegrønn fet om vinteren). Ikke noe annet, har fin hud (hjelper med godt kosthold). Weleda anbefales, selges bl.a. på Life. Bruker også Weleda sine babyprodukter. De fleste andre andre hudkremer (fra butikker, sminkesjapper og Vita) svir på min hud, og inneholder mye dritt. Prøvde mye rart i ungdommen of tidlig 20-årene før jef fant veien til mer naturlige produkter.

Eneste endringene for min del er nok at det blir mer bruk av trygg solkrem i år (elsker Badger, som ungene også bruker). Av sminke bruker bare litt concealer og eyeliner, maskara maks 1 gang i uka. Mer sminke blir nok sjeldent nå når det ikke blir turer på byen.

Bytter dere ut shampo og balsam under graviditeten, eller kjører dere samme produkter som før?

Jeg har til nå droppet detox-shampo. Men bruker ellers samme shampo og balsam. Evt. tips til gode og skånsomme produkter tas i mot med takk :Heartred

Bruker så lite som mulig mtp. spirens helse :Heartred Bruker bare parfymefri rens og krem med så lite ingredienser som mulig :)
Det er klokt, og parfyme i produkter for fjeset er en uting. Jeg skjønner ikke at de har parfyme i det, man blir jo bare rød og irritert. Unngår det så lenge det ikke er naturlig duft fra oljer. Ceramider, antioksidanter, peptider og slike hydrerende ingredienser er en god venn i hudpleie :) De har en fin pakke for gravide på SkinSecret

Ser den er utsolgt, men man kan jo kjøpe produktene individuelt andre steder. Skin1004 sine serier er så trygge, skånsomme og bra, både datteren og jeg bruker disse. Oljerensen derfra er også super! Kan fint kjøpe hele rutinen fra seriene av dem, de har flere serier for ulike hudtyper, og ja maskene deres er mine favorittmasker, en nytelse å bruke :)

Cosrx har også mye fint. Bruker snegleproduktene deres hver dag. Og den ultralette solkremen deres, som ikke føles som solkrem, faktor 50 er min favoritt solkrem for ansiktet. Hater solkremfølelse :) Viktig med solkrem nå fremover spesielt. Husker med min første datter var jeg høygravid på vår/sommer og fikk ekstremt mye pigmentflekker av sola, huff, jeg var ikke klar over at man kunne få det under graviditeten.. så ut som en panda, ikke søt en for å si d sånn, hehe. <3

Ja, og glemte å nevne Roundlab sin 1025 Dokto toner… fantastisk toner. Skjønner at den er den mest populære toneren i Sør-Korea år etter år! Så hydrerende men samtidig skånsomt eksfolierende over tid. Rimelig er den også!

Er bare 6 DPO, men vil følge med her bare fordi jeg også er interessert i K-beauty :hilarious:
Jeg bruker bl.a. en del Round Lab (må prøve Dokdo toneren snart, bruker rensevannet og vanncleanseren nå) og Skin1004 nå, elsker også Cosrx ultra light solkrem.
Sluttet med retinoider da jeg gikk tom for ikke så lenge siden, får heller begynne med det igjen senere, er bare 30 :p Mye viktigere å bruke solkrem uansett!

Jeg jobber med hud hver dag. Salisylsyre opp mot 2% kan fint brukes til dere som opplever økt urenheter. En helt magisk solkrem som har litt farge (kan brukes som foundation), fysisk filter og mineralbasert (tetter ikke porer) er Colorescience sin flex spf 50 :happy:

Bytter dere ut shampo og balsam under graviditeten, eller kjører dere samme produkter som før?

Jeg har til nå droppet detox-shampo. Men bruker ellers samme shampo og balsam. Evt. tips til gode og skånsomme produkter tas i mot med takk :Heartred
Jeg bruker bare Weleda babysjampo engang ibland, ellers bare vann (hodebunnen er avvent såpe) :p

Ser det er folk med helt andre meninger/anbefalinger av kosmetikk enn meg, så vi får bare være enige om å være uenige for å holde tonen hyggelig:Heartred Jeg handler sånt på Life, beeorganic.no og tilsvarende nettsider, og ser etter korte og trygge ingredienslister. Er kjemiker så det er mange ingredienser jeg vet for mye om til å ikke unngå av hensyn til helse og miljø:bookworm:

Jeg jobber med hud hver dag. Salisylsyre opp mot 2% kan fint brukes til dere som opplever økt urenheter. En helt magisk solkrem som har litt farge (kan brukes som foundation), fysisk filter og mineralbasert (tetter ikke porer) er Colorescience sin flex spf 50 :happy:
Ja, det stemmer. Mange tror ar man må unngå saliisylic acid helt, og det er jo ikke rart, det står jo flere steder på nett. Jeg er veldig forsiktig nå, huden er så rød. Sikkert en kombo av økt temperatur/blodvolum og litt for hard på syrene. Testet mandelic acid 5% prep water i dag, og hadde ingen reaksjon, tror den er fin for sensitiv hud :) Vurderer å bestille fullsize 120 ml.
Den solkremen med farge har jeg ikke testet. Hvordan er den på huden? Min favoritt er Missha sin BB krem, fantastisk fin på, helt anderledes enn alt annet jeg har prøvd. Det er en bb krem som kombinerer hudpleie og sminke, og gir meg d nærmeste jeg kan komme glass skin :) Koreansk.

Mye spennende innen koreansk hudpleie:) Colorescience flex smelter fint inn i huden, legger seg ikke i porer og fine linjer. Hydrerer, og man kan velge hvor godt dekke man vil ha utifra hvor mange lag.
Mandelsyre er et godt alternativ hvis man opplever å være litt sensitivisert i huden. Ville også ha testet azelainsyre!

Jeg bruker bare Weleda babysjampo engang ibland, ellers bare vann (hodebunnen er avvent såpe) :p

Ser det er folk med helt andre meninger/anbefalinger av kosmetikk enn meg, så vi får bare være enige om å være uenige for å holde tonen hyggelig:Heartred Jeg handler sånt på Life, beeorganic.no og tilsvarende nettsider, og ser etter korte og trygge ingredienslister. Er kjemiker så det er mange ingredienser jeg vet for mye om til å ikke unngå av hensyn til helse og miljø:bookworm:
Kan jeg spørre hva slags foundation/concealer du bruker om du bruker det? :happy:

Kan jeg spørre hva slags foundation/concealer du bruker om du bruker det? :happy:
Ikke funnet noen skikkelig gode som har flotte ingredienslister dessverre (har testet mange naturlige men de har ikke nok pigment eller ser forferdelige ut på huden). Så bruker fortsatt Isadora concealer stick under øynene (en tvilsom ingrediens, så ikke den verste). Alltid hudkrem eller olje under da. Foundation har jeg ikke, men bruker The body shop concealer (som er veldig flytende) som concealer et par ganger i måneden. Litt mer dritt i den, men fins også verre.

Ikke funnet noen skikkelig gode som har flotte ingredienslister dessverre (har testet mange naturlige men de har ikke nok pigment eller ser forferdelige ut på huden). Så bruker fortsatt Isadora concealer stick under øynene (en tvilsom ingrediens, så ikke den verste). Alltid hudkrem eller olje under da. Foundation har jeg ikke, men bruker The body shop concealer (som er veldig flytende) som concealer et par ganger i måneden. Litt mer dritt i den, men fins også verre.
Bruker Isadora i concealer og foundation selv. Hvis jeg skulle sluttet med hudsminke i denne tilstanden så tror jeg folk hadde trodd jeg var døende :hilarious: Prøver som sagt å ligge unna så mye som mulig, så blir i hvert fall ikke den verste cocktail-effekten håper jeg.

Bruker Isadora i concealer og foundation selv. Hvis jeg skulle sluttet med hudsminke i denne tilstanden så tror jeg folk hadde trodd jeg var døende :hilarious: Prøver som sagt å ligge unna så mye som mulig, så blir i hvert fall ikke den verste cocktail-effekten håper jeg.
Ja jeg har medfødte mørke felt under øynene, så concealer der må til på jobb/blandt folk :bag: Ja man kan ikke slippe unna alt. Kommer langt med en så mye øko mat (og norsk) som mulig, siden mat er hovedkilden til miljøgifter. Og å være bevisst på hva man kjøper av produkter til hus og hjem:)

Last edited:
Er det noen som har tips til solkrem uten hormonforstyrrende stoffer? Gjerne en som føles lett på huden. :)

Back
Topp