Hovne ben

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Er det vanlig at man er hoven fra der tærne slutter til godt opp på låret? Er værst i fot og oppover legg (det som engang var legg)
Kjenner det når jeg bøyer kneet at jeg er hoven der å og kjenner at låra er små hovne.

Skal ikke te lege før i slutten av august :( regner med at det er hoven pga vann, men er ikke godt gjør faktisk litt vondt.

Skal ikke te lege før i slutten av august :( regner med at det er hoven pga vann, men er ikke godt gjør faktisk litt vondt.
Det gjør vondt når det blir litt mye :( på noen pipler til og med vannet ut :(

Prøv å unngå salt mat, drikk masse vann å ha beina høyt

Er nok helt vanlig ja. Jeg pleier å bli hoven i hendene også. Ligg med beina høyt, drikk vann og unngå salt! :)

Får alltid spørsmålet av legen om jeg er hoven i armer eller bein, så regner med at det er noenlunde normalt - og fulgt tipsene fra de over ^-^

Skal greie to av rådene, holde bena høyt er værre pga bekkenløsning får infarisk vondt da.

Skal greie to av rådene, holde bena høyt er værre pga bekkenløsning får infarisk vondt da.
Er det lettere for deg å lene overkroppen bakover enn å heve bena? Ligge når du lese eller ser på tv?

Støttestrømper hjelper også, eller kanskje en strømpebukse er best hvis det går helt opp på lårene.

Ikke drikk for mye vann, forresten. Opp til et par liter hjelper, mer kan forverre.

Og bare for å være sikker: Har bena hovnet opp gradvis, eller kom det plutselig? Hvis det kom plutselig skal du vurderer om det kan være svangerskapsforgiftning og om du trenger en tidligere legetime.

Er det lettere for deg å lene overkroppen bakover enn å heve bena? Ligge når du lese eller ser på tv?

Støttestrømper hjelper også, eller kanskje en strømpebukse er best hvis det går helt opp på lårene.

Ikke drikk for mye vann, forresten. Opp til et par liter hjelper, mer kan forverre.

Og bare for å være sikker: Har bena hovnet opp gradvis, eller kom det plutselig? Hvis det kom plutselig skal du vurderer om det kan være svangerskapsforgiftning og om du trenger en tidligere legetime.

Har hatt hovne ben I litt over en mnd, å urinprøvene er fine, så tror ikke det er det, de har bare blitt værre I det siste.
Greier ikke ligge på rygg heller :p men min søster mente det ville hjelpe om jeg bare hadde bena opp I sofan når jeg satt, det kan jeg kanskje få til.
Hvis de blir værre enn de er nå, får jeg bare dra på legevakta så tar de urinprøve og slikt der regner jeg med, ellers har jordmor jeg prater med på kvinneklinikken sagt at jeg bare skal ringe føden hvis det skulle være noe :)

...min søster mente det ville hjelpe om jeg bare hadde bena opp I sofan når jeg satt, det kan jeg kanskje få til.

Det har hun nok rett i. Poenget er å gjøre motbakken fra føttene til hjertet mindre bratt.

Godt at du har god kontakt med KK.

Back
Topp