Homofile og adopsjon *inspirert*

ORIGINAL: Piamsk

Jeg antyder da ingenting[8|] Men som du skrev selv "Jeg kommer aldri til og endre syn", så da skrev jeg at jeg håper du endrer mening hvis det skulle vise seg at sønnen din blir homofil, for hvis ikke vil han nok føle seg meget utstøtt av sin egen mor... Jeg må få si min mening, akkurat som du får si din!

JO, du antydet at du syntes synd i sønnen min som har meg som mor, pga mitt syn. Jonas skal få velge hva han vil, han. Dette er MITT syn, og andre skal få mene hva i guds navn de vil.
Teit.

Syntes det er egoistisk av de homofile å ville adoptere. De fleste land Norge adopterer fra har kulturer der det strider i mot deres religion og vurderer faktisk å ikke adoptere bort barn til Norge hvis homofile får adoptere. Dermed får ikke noen adoptere, og flere barn vil vokse opp foreldreløse. Bare fordi at enkelte mennnesker ser på det som en "rett" til å få barn. Det er et privilegium. Har ingenting i mot homofile og de må gjerne gifte seg, men syntes ikke de bør få barn.

ORIGINAL: Dollysmurfen

Jeg synes helt ærlig veldig synd i homfile barn som har trangsynte, homfobiske foreldre. Herregud for en skjebne! Stakkars barn. Tenk dere hvordan det må føles at de som skal elske en høyest, hater den man er!

Og Tyttebæra, om du skal være med i denne diskusjonen, kan du ikke være så snill og komme med noen konstruktive innlegg? De er jo kun fylt med usaklige kommentarer. Ditt syn, som du kaller det, må du da kunne snakke litt bedre for??
Ingen tar deg seriøst i denne diskusjonen om du ikke klarer å grunngi meningene dine.

Mirakelbarn kommer ihvertfall med grunner og argumenter, selv om jeg overhodet ikke er enig i noen av de.

Jeg har sagt hva jeg mener. Hvorfor skal jeg måtte utdype det? Sånn at du kan finne på noe enda eklere og komme med? Nei, det gidder jeg ikke. Du er syk som kan sitte og si at jeg er en dårlig mor!!!! Det er rett og slett trasig at du kan sitte og si sånn.

ORIGINAL: Tyttebæra

Jeg synes helt ærlig veldig synd i homfile barn som har trangsynte, homfobiske foreldre. Herregud for en skjebne! Stakkars barn. Tenk dere hvordan det må føles at de som skal elske en høyest, hater den man er!

Og Tyttebæra, om du skal være med i denne diskusjonen, kan du ikke være så snill og komme med noen konstruktive innlegg? De er jo kun fylt med usaklige kommentarer. Ditt syn, som du kaller det, må du da kunne snakke litt bedre for??
Ingen tar deg seriøst i denne diskusjonen om du ikke klarer å grunngi meningene dine.

Mirakelbarn kommer ihvertfall med grunner og argumenter, selv om jeg overhodet ikke er enig i noen av de.

Jeg har sagt hva jeg mener. Hvorfor skal jeg måtte utdype det? Sånn at du kan finne på noe enda eklere og komme med? Nei, det gidder jeg ikke. Du er syk som kan sitte og si at jeg er en dårlig mor!!!! Det er rett og slett trasig at du kan sitte og si sånn.

Jeg sier ikke det.
Men er du uenig? Synes ikke du synd på de barna som vokser opp med å være et mislykka menneske ifølge mor og far?
Jeg synes du virker som en fantastisk mor, men akkurat synet ditt på homofile synes jeg er trist. Og jeg tror ikke jeg er den eneste som synes det.

Nei, jeg er enig med deg Dolly.

ORIGINAL: togra

ORIGINAL: mirakelbarn

Hårsår i dag, frøken??
Visst du leser inlegget som står over mitt der står det " at noen liker oppmerksomhet for godt"
Jeg rettferdiggjør det inlegget med at det gjelder ikke bare homofile, me også hetrofile ytrer sekualiteten sin litt for mye for min smak av og til. og ja, jeg synes det er ekkelt med mennesker som er ti sekunder fra å ha sex på dansegulvet, homo eller hetro, potato-poteito!

Jeg kaller heller ikke alle homofile ekle, jeg sier at jeg ikke dømmer homofile i det hele tatt, men at jeg at jeg har problemer med å forsone med med legningen deres.å sååå sier jeg faktisk at jeg har venner som er homofile, ikke at alle homofile skulle blitt sendt vekk og blitt teppebomba.
Foreslår at du leser inlegget neste gang, og ikke svartmaler alt med en gang.
jaja, ikke rart det er krig i verden[8|]

Nei, ikke akkurat hårsår, syns bare det er trist at enkelte er så fordømmende og trangsynt, når vi har kommet til 2011, og skal ha ett såkalt moderne samfunn. Har lest innlegget ditt, og leste også ett av de første innleggene dine, hvor du sier deg enig med Tyttebæra, at du er imot homofili. Regner med at du fremdeles står for det utsagnet, og at dette innlegget bygger videre på det?
Ihvertfal sånn jeg har tolket det.

Og ang krig, det er jo dere som er imot homofili, som er mest "fiendtlige" i denne diskusjonen såvidt jeg ser?
[;)]

Jeg er forresten både mindre intelligent og en dårlig mor pga min holdning, etter hva dere har og si. Er det ikke fiendtlig kanskje?
Jeg er èn av flere millioner der ute som deler samme mening som meg. Jeg er imot homofili, jeg liker det ikke. Men jeg sitter ikke og ser ekkelt på de, syntes at de er fæle. Jeg bare ikke bryr meg, tenker ikke på det, nettopp fordi det ikke er noe JEG vil ha med og gjøre. Jeg har flere bekjente som er homofile, de vet også om mine meninger, derfor står de ikke og kliner meg oppi trynet.
Men selvfølgelig, jeg kan jo også sitte her og lyge. Det hadde vel kanskje vært bedre.

ORIGINAL: specialized

anyone???

mmmm, påppcååårn!

anyone???

yes please [:D]

Naturen har finurlige måter å hindre at jorden blir overbefolket på, og dette er vi begynt å tukle alt for mye med. Jeg liker ikke at vi mennesker er blitt så smarte at vi kan leke Gud. Det kommer til å slå så jævlig hardt tilbake på oss etterhvert!

Samtidig syns jeg jo at det må være bedre for foreldreløse unger å få bo med et homofilt par som tar vare på det, enn at det skal vokse opp på barnehjem eller enda verre.....
Men jeg syns det er lettere å akseptere to mammaer enn to pappaer. [8|]

ORIGINAL: Delirious

Naturen har finurlige måter å hindre at jorden blir overbefolket på, og dette er vi begynt å tukle alt for mye med. Jeg liker ikke at vi mennesker er blitt så smarte at vi kan leke Gud. Det kommer til å slå så jævlig hardt tilbake på oss etterhvert!

jeg er så utrolig enig!

!

jeg er så utrolig enig!

ergo er kunstig befruktning også dumt

ORIGINAL: fru_vann123

jeg er så utrolig enig!

Er det av naturmessige grunner dere er imot kunstig befruktning? Fordi kloden ikke skal bli overbefolket?

Jeg er for kunstig befruktning. Vi har mulighetene til å skaffe "foreldre uten barn" et nydelig lite sjarmtroll som vil gjøre både de og barnet verdens lykkeligste. Jeg ser virkelig ikke problemet, og har aldri helt skjønt det der med overbefolkning. PLASS ER DET MER ENN NOK AV!

Synes surrogatmødre og alt slikt er supert. Synes det er fantastiske muligheter. Nei, det er ikke en menneskerett å få barn, men det er sabla urettferdig å være en av de som ikke får det til!
Lett for mødre å rakke ned på kunstige metoder fordi de vil selv aldri skjønne hvordan det er å være barnløs.

Nei, det er det ikke!

Jeg syntes uansett at kunstig befruktning er et utrolig bra tilbud! Jeg hadde vært glad for at det fantes om jeg ikke kunne få barn.

er et utrolig bra tilbud, og unner det til de som ikke kan få barn, virkelig!
men at utviklingen nå er kommet så utrolig langt at man kan lage barn i et laboratorie, synes jeg er litt skremmende.
Enda mere skremmende synes jeg det er at man snart sikkert kan bestemme kjønn, øyenfarge, hårfarge, ol på barnet sitt.
Jeg sa ikke at jeg synes det er feil, bare skremmende[:)]

Adopsjon! Hadde jeg ikke kunnet få barn (som jeg har trodd siden jeg var 12 og ble fortalt), så var jeg fast bestemt på og adoptere en gang i fremtiden. Veldig sårt tema for mange, men jeg syntes man burde gå innom den tanken før man går til neste steg.

Jeg syntes uansett at kunstig befruktning er et utrolig bra tilbud! Jeg hadde vært glad for at det fantes om jeg ikke kunne få barn.

men at utviklingen nå er kommet så utrolig langt at man kan lage barn i et laboratorie, synes jeg er litt skremmende.
Enda mere skremmende synes jeg det er at man snart sikkert kan bestemme kjønn, øyenfarge, hårfarge, ol på barnet sitt.

Det kan man! Nye trenden i USA, vettu!

jeg er så utrolig enig!

Sign!!

men det har jo ikke noe med homofile, og adopsjon da [:)] blir jo ikke flere unger ved at homofile får adoptere[8D]

ORIGINAL: Tyttebæra

Det kan man! Nye trenden i USA, vettu!

off, det syns jeg både er skremmende og blir helt feil[&:]

jeg er så utrolig enig!

Er det av naturmessige grunner dere er imot kunstig befruktning? Fordi kloden ikke skal bli overbefolket?

Jeg er for kunstig befruktning. Vi har mulighetene til å skaffe "foreldre uten barn" et nydelig lite sjarmtroll som vil gjøre både de og barnet verdens lykkeligste. Jeg ser virkelig ikke problemet, og har aldri helt skjønt det der med overbefolkning. PLASS ER DET MER ENN NOK AV!

Synes surrogatmødre og alt slikt er supert. Synes det er fantastiske muligheter. Nei, det er ikke en menneskerett å få barn, men det er sabla urettferdig å være en av de som ikke får det til!
Lett for mødre å rakke ned på kunstige metoder fordi de vil selv aldri skjønne hvordan det er å være barnløs.

Det er faktisk ikke mer enn nok plass. Og det er flere barn som ikke har foreldre, hvorfor ikke redde disse?

jeg er så utrolig enig!

For min del er jeg mot all form for tukling med naturen. Ikke på grunn av overbefølkning, men fordi det er tukling med naturen. Det er faktisk ikke naturlig at en mann og en dame som ikke klarer å få barn på naturlig vis får hormoner og greier for å få det til. Like lite som det er naturlig at en mann og en mann bruker en surrogatmor for å få barn, eller at en dame og en dame blir inseminert for å bli gravide. For min del så kan man ikke bruke hva som er naturlig og ikke som argument uten å være konsekvente - da kan man heller ikke være for kunstig befruktning eller annen form for assistanse ved barnløshet.

Adopsjon er noe helt annet. Det er naturlig. Slik har det vært fra tidenes morgen, at barn som mister foreldrene sine får lov å bo hos noen andre som tar seg av dem. Det handler om menneskenes omsorgsinstinkt, om at vi bryr oss om andre. Det er jo en del andre dyr også som adopterer andres avkom når foreldrene av ulike grunner ikke kan ta seg av eget avkom.

Det betyr at jeg også er mot abort. Og jeg er mot prevensjonsmidler som hindrer befruktede egg å feste seg. Jeg er ikke mot prevensjonsmidler som hindrer befruktning. Ingen befruktning - intet liv. Befruktning = liv. Slik tenker jeg.

Når det er sagt, så fungerer jeg slik at disse tingene som jeg tenker og lager mine egne regler for hvordan jeg mener at er riktig - de forlanger jeg kun at jeg selv lever etter. Jeg har ingenting imot at andre velger annerledes. Jeg har full forståelse for at man lengter etter barn og tar imot den hjelpen som finnes hvis man ikke får til å bli gravide sånn helt uten videre. Jeg er klar over at jeg er ufattelig heldig som blir gravid så lett som jeg blir.

Jeg mener også at når det først finnes hjelpemidler som ikke er naturlige - for å få barn - så må disse være tilgjengelig for alle. Det betyr at man ikke kan skille på legning eller for den del på sivilstatus. Det er like unaturlig å inseminere en kvinne som planlegger å bli alenemor som å inseminere en kvinne som lever i et stabilt parforhold med en mann. Og for å blande inn den andre debatten litt - så mener jeg også at det er irrelevant for barn hvorvidt de oppdras av to menn, to kvinner eller en mann og en kvinne, eller bare en mann eller bare en kvinne, eller for den del av en hel skokk med menn og kvinner. Det handler om kultur. Det er veldig mange forskjellige kulturer for hvordan man oppdrar barn og det har faktisk ikke noe med hva som er naturlig å gjøre - for naturen setter bare begrensninger i forhold til akkurat produksjonen av barnet. Etter at barnet er født er det sosiale konvensjonene i samfunnet som tar over for hvordan man velger å oppdra det. Det betyr at for meg er adopsjon for homofile like naturlig som adopsjon for heterofile. Og det betyr at jeg er like mye mot at homofile bruker surrogatmor for å få barn som at heterofile bruker hormoner og egghøsting og inseminasjoner og innsetting av egg for å få barn.

Og som et apropos er jeg HELT imot at man kan bruke surrogatmødre feks i India for å få barn. DET er menneskehandel. Tenk å bruke et annet menneskes kropp som produksjonslokale for å produsere sitt eget avkom? Det er skrekkelig. Da bør man heller adoptere og gi et barn som allerede finnes et godt liv. Mener jeg.

fru_vann123; 

jeg er så utrolig enig!

For min del er jeg mot all form for tukling med naturen. Ikke på grunn av overbefølkning, men fordi det er tukling med naturen. Det er faktisk ikke naturlig at en mann og en dame som ikke klarer å få barn på naturlig vis får hormoner og greier for å få det til. Like lite som det er naturlig at en mann og en mann bruker en surrogatmor for å få barn, eller at en dame og en dame blir inseminert for å bli gravide. For min del så kan man ikke bruke hva som er naturlig og ikke som argument uten å være konsekvente - da kan man heller ikke være for kunstig befruktning eller annen form for assistanse ved barnløshet.

Adopsjon er noe helt annet. Det er naturlig. Slik har det vært fra tidenes morgen, at barn som mister foreldrene sine får lov å bo hos noen andre som tar seg av dem. Det handler om menneskenes omsorgsinstinkt, om at vi bryr oss om andre. Det er jo en del andre dyr også som adopterer andres avkom når foreldrene av ulike grunner ikke kan ta seg av eget avkom.

Det betyr at jeg også er mot abort. Og jeg er mot prevensjonsmidler som hindrer befruktede egg å feste seg. Jeg er ikke mot prevensjonsmidler som hindrer befruktning. Ingen befruktning - intet liv. Befruktning = liv. Slik tenker jeg.

Når det er sagt, så fungerer jeg slik at disse tingene som jeg tenker og lager mine egne regler for hvordan jeg mener at er riktig - de forlanger jeg kun at jeg selv lever etter. Jeg har ingenting imot at andre velger annerledes. Jeg har full forståelse for at man lengter etter barn og tar imot den hjelpen som finnes hvis man ikke får til å bli gravide sånn helt uten videre. Jeg er klar over at jeg er ufattelig heldig som blir gravid så lett som jeg blir.

Jeg mener også at når det først finnes hjelpemidler som ikke er naturlige - for å få barn - så må disse være tilgjengelig for alle. Det betyr at man ikke kan skille på legning eller for den del på sivilstatus. Det er like unaturlig å inseminere en kvinne som planlegger å bli alenemor som å inseminere en kvinne som lever i et stabilt parforhold med en mann. Og for å blande inn den andre debatten litt - så mener jeg også at det er irrelevant for barn hvorvidt de oppdras av to menn, to kvinner eller en mann og en kvinne, eller bare en mann eller bare en kvinne, eller for den del av en hel skokk med menn og kvinner. Det handler om kultur. Det er veldig mange forskjellige kulturer for hvordan man oppdrar barn og det har faktisk ikke noe med hva som er naturlig å gjøre - for naturen setter bare begrensninger i forhold til akkurat produksjonen av barnet. Etter at barnet er født er det sosiale konvensjonene i samfunnet som tar over for hvordan man velger å oppdra det. Det betyr at for meg er adopsjon for homofile like naturlig som adopsjon for heterofile. Og det betyr at jeg er like mye mot at homofile bruker surrogatmor for å få barn som at heterofile bruker hormoner og egghøsting og inseminasjoner og innsetting av egg for å få barn.

Og som et apropos er jeg HELT imot at man kan bruke surrogatmødre feks i India for å få barn. DET er menneskehandel. Tenk å bruke et annet menneskes kropp som produksjonslokale for å produsere sitt eget avkom? Det er skrekkelig. Da bør man heller adoptere og gi et barn som allerede finnes et godt liv. Mener jeg.

Du får det sagt på en skremmende bra måte!

ORIGINAL: ibsensripsbusker

Puh!! kom til side 3 før jeg fant ut at jeg ikke orka lese mer[8D]

Her er iallefall min mening om saken..
Jeg er FOR FOR FOR at homofile skal få lov til å adoptere.. Sånn jeg ser det, trenger man ikke engang være ekstremt for homofili som legning for å kunne se at to kvinner eller to menn kan skape et minst like godt hjem for et barn som en kvinne og en mann.. Slik systemet er i dag, er det så mange "tester" disse menneskene må igjennom før de i det hele tatt blir vurdert som "fit to adopt", så det er jo ikke akkurat sånn at de kommer i armene på syke mennesker slik som barn av heterofile i mange tilfeller gjør..

Og se nå på barna oppi det hele og da... Mange kommer fra dårlige kår, fra barnehjem, fra hjem med fysisk og psykisk misbruk, misbruk av alkohol og andre rusmidler. De vil (nesten) uansett få et bedre liv hos homofile!

Ser det er enkelte som trekker frem at de kan få det tøft i oppveksten... Men hvis man skal se på denne tråden som en generell fremstilling av hvordan samfunnet ser på homofili, er det et stort flertall som viser aksept for dette!! Sjansen for å bli mobbet for homofile foreldre er nesten like stor som å bli mobbet for å være overvektig!

Jeg syns også at det er ganske gammeldags syn å være imot homofile og strever med å respektere de som er det. Jah, GREIT!!! Adam og Eva og alt det der, men det er jo en del år siden!!!
Kirken fornyer seg da, hvorfor skal ikke menneskers syn på hverandre kunne gjøre det?

Puh.. Det var sånn from the top of my head... ikke for ingenting jeg fikk tittelen miss engasjert kanskje[8D]

Også.. ehhh.... Dolly.... AI LÅV JU!!!!!

Man kan ikke bare knipse med en finger så endrer du hele ditt syn. Jeg følger ikke kirken heller.
Hvorfor elske noen for og ha samme mening? Vil det si at du skal hate noen når de ikke har det?
Jeg liker dolly jeg og, når hun er ærlig. Men jeg liker ikke når folk skal få andre til og føle seg helt for jævlig for at de har et annet syn enn andre.

Back
Topp