Homofile og adopsjon *inspirert*

a82

Glad i forumet
Inspirert av tråden til lillemam.

Syns dere homofile skal få lov å adoptere barn?

Ja, det synes jeg absolutt :-)

JA! Absolutt. Hvorfor skulle de ikke det? Det er jo ingenting som sier at de er verre foreldre enn heterofile. Det eneste er at det er viktig at de er i et stabilt forhold, noe de blir vurdert på uansett, ettersom det i lesbiske og homofile forhold er større grad av partnerbytte/seriemonogami enn i den heterofile delen av befolkningen. Men det finnes jo alle typer mennesker blant disse også...

Helt klart. Heldigvis har lovverket blitt endret så de har rettigheter til det nå, men dessverre er det mange adopsjonsland som har restriksjoner på hvem de adopterer barna bort til, så det er vanskelig å adoptere selv om Norge sier ja, så sier feks Kina nei (tror Kina sier nei til det, er ikke sikker, men mener å huske det). Tror egentlig alle som ønsker å adoptere har veldig gode forutsetninger for å bli gode foreldre, det er en prosess som tar lang tid, som krever godkjenning av barnevern og som koster mye penger - man gjør ikke det uten at man virkelig virkelig virkelig ønsker å bli foreldre... 

Jeg syns homofile skal få adoptere!
Kriteriene er uansett relativt strenge, så om de tilfredsstiller de så skal de jo være skikket til å være foreldre. Sålenge de gir barnet omsorg, kjærlighet og trygghet er det fint at de kan gi et barn dette, som kanskje ikke hadde hatt noe godt liv hvis det ikke ble adoptert.

ORIGINAL: lillemam

ORIGINAL: SookieStackhouse

Det skal du ikke gjøre, og det er derfor jeg svarer så kort og "uvillig" også. Jeg ser liksom at jeg har en mening som kan støte noen jeg ikke mener å støte..

Men i ditt tilfelle finnes det en pappa. Selv om han kanskje ikke er tilstede akkurat nå, kan det jo hende det endrer seg senere. Barnet ditt har en far! Og en farmor, og onkler eller tanter..

Det er så stor forskjell på å med viten og vilje velge å gå gjennom det å sette et barn til verden alene, og det å bli forlatt av kjæresten eller eventuelt å bli gravid uten å ønske det med en som ikke kommer til å være tilstede...

Det kan diskuteres, haha! [&:][8D]
Jeg tror det finnes mange sterke, villige og 100 % kapable kvinner som fint kan klare å oppdra og gi et barn et fint liv, uten en pappa i bildet. Og jeg forstår godt de som har kommet til et punkt hvor de må rett og slett skaffe seg barn før de finner mannen i sitt liv. Ikke alle er like "heldige" vet du [;)]Men selvfølgelig er en pappa i nærheten det optimale. Så tror nok ikke det er for hvem som helst..

Jeg er enig med du lillemam.

ORIGINAL: fru_vann123

Det skal du ikke gjøre, og det er derfor jeg svarer så kort og "uvillig" også. Jeg ser liksom at jeg har en mening som kan støte noen jeg ikke mener å støte..

Men i ditt tilfelle finnes det en pappa. Selv om han kanskje ikke er tilstede akkurat nå, kan det jo hende det endrer seg senere. Barnet ditt har en far! Og en farmor, og onkler eller tanter..

Det er så stor forskjell på å med viten og vilje velge å gå gjennom det å sette et barn til verden alene, og det å bli forlatt av kjæresten eller eventuelt å bli gravid uten å ønske det med en som ikke kommer til å være tilstede...

Jeg tror det finnes mange sterke, villige og 100 % kapable kvinner som fint kan klare å oppdra og gi et barn et fint liv, uten en pappa i bildet. Og jeg forstår godt de som har kommet til et punkt hvor de må rett og slett skaffe seg barn før de finner mannen i sitt liv. Ikke alle er like "heldige" vet du [;)]Men selvfølgelig er en pappa i nærheten det optimale. Så tror nok ikke det er for hvem som helst..

Selvfølgelig er du det! Jeg har jo RETT og alle andre har FEIL [8D]

Haha!

Jeg har også rett! Alltid!!!

Ja jeg syns de skal få adoptere![:)] De kan være like gode foreldre som et hvert annet par.

ORIGINAL: a82

ORIGINAL: fru_vann123

Selvfølgelig er du det! Jeg har jo RETT og alle andre har FEIL [8D]

Haha!

Jeg har også rett! Alltid!!!

Næhei! Bare meg! [8D]

Pffff!!!
Sambo kaller meg ikke "mrs. Know-it-all" for ingenting!!!

Burde vært bilde av meg i leksikon [:D]

Jeg er definitivt MOT homofili. Hva andre mener om den saken bryr meg midt i ræva! Jeg takler det ikke, og det er min ærlige mening.

JA, definitivt! Homofile er mennesker akkurat som meg og mannen min, så hvorfor skulle de ikke få det?

ORIGINAL: Jeaa

Ikke helt sikker jeg..tror jeg sitter litt igjen i gamledagene der det skal være mann, dame og baby..
tror det blir lettere i oppveksten også å ikke ha homofile foreldre.

men tror du ikke at oppveksten er litt annerledes nå i dag enn når vi var små? at det er lettere for aksept nå enn tidligere? Nå er det jo så mye dine, mine og våre barn i tillegg uten at man blir mobbet av den grunn [;)]

hva med de som giftet seg som heterofile, fikk barn, skiltes etter 15 år og sto frem som homofil? Jeg kjenner en sånn, snart den kuleste pappaen jeg vet om tror jeg [:D] og barna har en skokk med kamerater og alt er helt likt som hjemme hos ola nordmann [;)]

ORIGINAL: Jeaa

Ikke helt sikker jeg..tror jeg sitter litt igjen i gamledagene der det skal være mann, dame og baby..

Ja i mitt hue er det mamma, pappa og barnet.
Men nå kjenner jeg ingen i en slik situasjon å jeg vil ikke rope nei heller, selvom for meg blir det litt galt.

ORIGINAL: mirakelbarn

ORIGINAL: Tyttebæra

Jeg er definitivt MOT homofili. Hva andre mener om den saken bryr meg midt i ræva! Jeg takler det ikke, og det er min ærlige mening.

Har mye til felles vi[8D]

Ja det er svært lite dere er uenige om dere to [8D]

ja, er for d ja... selv om de har annen leging synes de får kunne adoptere.. 

Nei absolutt ikke. Er en grunn til det er skapt menn OG kvinner.

Hvorfor??

ORIGINAL: NoahSmom

Hvorfor??

Fordi derfor. Jeg gidder ikke denne diskusjonen igjen. Jeg liker det ikke. Sånn er det med den saken! [:)]

Back
Topp