Hodepine

HemmeligG

Forumet er livet
Flere som plages av mye hodepine? Har det hver dag nå, gjerne hele dagen også.. Hva gjør dere for å forebygge?

Drikke mye vann, gå ut i 5min å trekke trisl luft gjevnlig. Synes og det hjelper å spise noe salt når den først er kommet

Kom på lørdag og har hatt hodepine hver dag siden. Jeg drikker mye vann. For meg er det eneste som hjelper å slappe av.

Jeg har det på samme måte. Prøver å slappe av mest mulig og drikke vann :)

"Godt" det ikke er bare meg.. Syns det er litt urovekkende at jeg er så plaga denne uka, når jeg har ferie.. Tørr ikke tenke på hvordan jeg skal overleve på jobb hvis dette vedvarer neste uke.

Jeg har ikke så mye hodepine (men har fått massage noen ganger da) men har vondt i nakken. Kan der være det er flere som har skiftet sovestilling? Fra å sove på magen til å sove på rygg/side? Da kan det være en idé å tenke på valg av hodepute.

Litt om puter hentet fra IKEA's sider:

Høye puter til dem som sover på siden.
Mellomhøye puter til dem som sover på ryggen.
Lave puter til dem som sover på magen.

Det er ihvertfall verdt et forsøk å skifte pute ;)

Jeg har ikke så mye hodepine (men har fått massage noen ganger da) men har vondt i nakken. Kan der være det er flere som har skiftet sovestilling? Fra å sove på magen til å sove på rygg/side? Da kan det være en idé å tenke på valg av hodepute.

Litt om puter hentet fra IKEA's sider:

Høye puter til dem som sover på siden.
Mellomhøye puter til dem som sover på ryggen.
Lave puter til dem som sover på magen.

Det er ihvertfall verdt et forsøk å skifte pute ;)
Sover i grunn fortsatt halveis på magen :o

Snakket med jordmor om dette. Hun sa det at det er viktig å slappe av. Det kan være et tegn på at vi holder på litt for mye!

Snakket med jordmor om dette. Hun sa det at det er viktig å slappe av. Det kan være et tegn på at vi holder på litt for mye!
Ja, dette tror jeg gjelder meg. Kroppen gir tydelig beskjed om at jeg må ta det mer med ro og når jeg gjør det, går hodepinen vekk og :)
Men det er ikke lett når man er mor til to, har et hus å holde og full jobb.

Ja, dette tror jeg gjelder meg. Kroppen gir tydelig beskjed om at jeg må ta det mer med ro og når jeg gjør det, går hodepinen vekk og :)
Men det er ikke lett når man er mor til to, har et hus å holde og full jobb.

Vurdert sykemelding? Da får du slappet av når de er ute av huset. Merker det har hjulpet. Viktig da å ikke bare gjøre i huset

Våkner med hodepine hver dag!!! og utover dagen de dagene jeg er på jobb så blir det ille.. Men biter bare tenna sammen, sånn at jeg holder meg i jobb :) så klarer jeg holde d i sjakk de dagene jeg er hjemme..

Vurdert sykemelding? Da får du slappet av når de er ute av huset. Merker det har hjulpet. Viktig da å ikke bare gjøre i huset
Ja, jeg har tenkt mye på det. Har lyst på sykemelding. Men situasjonen på arbeidsplassen min er litt spesiell. De er midt i en prosess med å si opp ansatte og da er de jo ekstra avhengig av oss som får bli, pluss at det ikke er så ille hodepine jeg har. Jeg får se det an til neste legetime.

Hodepine og stiv nakke er typiske symptomer på stress. Ein bør lytte til kroppen og ta det med ro. Ignorere man symptomene vil dei tilslutt berre slå ut kraftigere. Snakker av erfaring der...er no 70% sjukmeldt for å gradvis komme meg til hektene igjen, og eg er omtrent kvitt hodepinen.

Har vært veldig plaget med hodepine denne gangen, og begynner å bli veldig lei nå :-/ Er sykmeldt, så jeg hviler mye, men virker ikke som det hjelper så mye...Få nok ikke i meg nok drikke da, så det er vel der problemet ligger :-(

Back
Topp