Hjemmelaget Voksi?

Hei!

Ble vi enige om at den tynne dyna fra Ikea (den som koster rundt 50 kr) kunne brukes til vinterpose? Den blir jo dobbel oppå, og under har vi jo saueskinn..

Får sommerbaby, så kjekt å vite [:D]

hvor får man tak i slike ""lukkinger"" å hvordan sy de på??
ORIGINAL: LiseAnne

Her er min voksi pose som jeg har sydd til Linnea:

ORIGINAL: bambii86

Dem har jeg kjøpt på stoff og stil, men jeg tok å limte dem på med superlim for jeg var usikker på hvordan det var å sy i dem

ORIGINAL: bambii86

Dem har jeg kjøpt på stoff og stil, men jeg tok å limte dem på med superlim for jeg var usikker på hvordan det var å sy i dem

Jeg sydde på mine.. Det gikk fint det.. Da holder de mye lengre..

Stinius, den glidelåsen du har brukt ser så blank ut, er det sånn som tåler vann eller en helt vanlig? Hvor har du kjøpt den? :)

ORIGINAL: Melliott

Hei!

Ble vi enige om at den tynne dyna fra Ikea (den som koster rundt 50 kr) kunne brukes til vinterpose? Den blir jo dobbel oppå, og under har vi jo saueskinn..

Får sommerbaby, så kjekt å vite [:D]

Jeg bruker den fra jysk til 40,- men la to lag for å være sikker jeg...

Har sydd min aller første vognpose, å er veldig stolt av meg selv, at jeg må skryte t hele verden ..[:D][:D]
Svart poplin med Lilla Fleece inni [:D]
Sydd etter egne mål til City Baggen [:)]

da vart da vist bestilling på meg og hos stoff og stil!! No er da berre å finne tida til litt sying!! gleder meg til å prøve!!

ORIGINAL: Alvilde_86

Stinius, den glidelåsen du har brukt ser så blank ut, er det sånn som tåler vann eller en helt vanlig? Hvor har du kjøpt den? :)

Ikke så ofte jeg er inne i denne tråden gitt... Men glidelåsen er kjøpt på lokal systue. Tror bare det er en vanlig glidelås... Har jo regntrekk over så ser ikke poenget i å ha regnstoff og slikt på posen jeg.

Har knapt sydd før, men skal prøve meg på denne! Har en sånn billig sommerdyne liggende som aldri har blitt brukt. Har nå laget malen, og synes det var vanskelig i seg selv lagde den på gråpapir, men hvor får man kjøpt stort rutepapir billig? det hadde vært litt enklere tror jeg [;)] Skal begynne med dynen nå

Da har jeg fått symaskin og måtte nesten innvie den med å bestille litt stoffer og utstyr fra Stoff og Stil![;)]
Gleder meg til å begynne, blir jo super-inspirert av alle de fine posene her!!

Elsker denne tråden [:D]

Meeen... Hvilken dyne bruker dere? Altså, hvilken størrelse? [:)] Jeg kjøpte jo en 80x100 dyne, men den blir jo for liten [8D] ?

ORIGINAL: Pisces10

Elsker denne tråden [:D]

Meeen... Hvilken dyne bruker dere? Altså, hvilken størrelse? [:)] Jeg kjøpte jo en 80x100 dyne, men den blir jo for liten [8D] ?

Jeg kjøpte vanlig dyne.. Sånn som vi bruker... 140*200 ? Er det det? Usikker på målene på ting jeg [8D] Men jeg kjøpe i allefall en stor dyne;P

Da har jeg fått symaskin og måtte nesten innvie den med å bestille litt stoffer og utstyr fra Stoff og Stil!

Var inne på stoff&stil for å se på fleece og poplin...men det finnes jo flere forskjellige typer fleece..hvilken type har dere kjøpt?

ORIGINAL: Tingeling2010

Da har jeg fått symaskin og måtte nesten innvie den med å bestille litt stoffer og utstyr fra Stoff og Stil!

Var inne på stoff&stil for å se på fleece og poplin...men det finnes jo flere forskjellige typer fleece..hvilken type har dere kjøpt?

Jeg tok bare polar fleece.. såg ikke noen andre utenom mønstret fleece og der var det jo bare et par typer?
Men du kan jo kjøpe et fleeceteppe i butikken også å bruke det.. så lenge det er stort nok [:)]

ORIGINAL: Krøsamaia

Jeg tok bare polar fleece.. såg ikke noen andre utenom mønstret fleece og der var det jo bare et par typer?
Men du kan jo kjøpe et fleeceteppe i butikken også å bruke det.. så lenge det er stort nok [:)]

Så smart!![:D]

Men du kan jo kjøpe et fleeceteppe i butikken også å bruke det.. så lenge det er stort nok

Jeg har enda et spørsmål...bruker dere en spesiell tråd for å sy i poplin eller fleece stoffet? Eller kan jeg bare bruke vanlig sytråd som jeg har liggende?

Elsker denne tråden, og gleder meg til å begynne på voksiposen [:D]

Flotters [:)] Vet det står her en eller annen plass...men hvor mye trenger jeg av de ulike materialene?
Håper noen kan hjelpe meg, for jeg sitter på nettsidene til stoff&stil nå, og vil bestille...

Hvor mye trenger jeg av:
glidelås
poplinstoff
fleece
snor til å knyte posen med

Har jeg glemt noe (utenom dyne, bor 5 min å gå fra ikea, så det kjøper jeg i dag)?

Og så et siste og kanskje dumt spørsmål : hvordan fester man snorene man knyter med langs midten av posen?

Skulle hatt en personlig veileder på dette, noen som melder seg frivillig (hadde vært så greit å ha noen å sende en pm til i ny og ne...send pm hvis noen vil være litt rådgiver, jeg er helt ny på syingen...)?

ORIGINAL: alruto

Flotters [:)] Vet det står her en eller annen plass...men hvor mye trenger jeg av de ulike materialene?
Håper noen kan hjelpe meg, for jeg sitter på nettsidene til stoff&stil nå, og vil bestille...

Hvor mye trenger jeg av:
glidelås
poplinstoff
fleece
snor til å knyte posen med

Har jeg glemt noe (utenom dyne, bor 5 min å gå fra ikea, så det kjøper jeg i dag)?

Og så et siste og kanskje dumt spørsmål : hvordan fester man snorene man knyter med langs midten av posen?

Skulle hatt en personlig veileder på dette, noen som melder seg frivillig (hadde vært så greit å ha noen å sende en pm til i ny og ne...send pm hvis noen vil være litt rådgiver, jeg er helt ny på syingen...)?

Hvis du bor i bergens området kan du komme til meg,så skal jeg vise deg alt du trenger å vite

I WISH!! Bor litt for langt sør..i Stavanger...shit, det hadde jo vært genialt!!![>:]

jepp....men kan du hjelpe meg med hvor mye jeg trenger av de forskjellige materialene?

Back
Topp