Hjemmelaget Voksi?

Kan jeg, kan alle:)
Har ikke rørt en symaskin siden vi sydde forkler til skolekjøkkenet i 5. klasse.

Takk for tips og råd. Og iveren til dere andre fikk meg til at dette måtte jeg prøve:)
Starten..


Nesten ferdig..


Ferdig:)
 
kjempe fine. eg har lyst å lage en :)
 
Jeg skal starte i morgen :D
Får forhåpentligvis låne symaskin av svigermor i morra, så da blir det schwung på sakene :P

Gleder meg!!
 


Virra skrev:
Kan jeg, kan alle:)
Har ikke rørt en symaskin siden vi sydde forkler til skolekjøkkenet i 5. klasse.

Takk for tips og råd. Og iveren til dere andre fikk meg til at dette måtte jeg prøve:)
Starten..


Nesten ferdig..


Ferdig:)


Den var jo superfin da
Kan jeg spør hvor du har kjøpt stoffet? Og hva slags stoff har du utenpå?

 
bruker dere syntet fiber dyne?
 
:D ?
 
Jeg får skryte litt av mine poser også :))





Mangler englebilder :) venter fortsatt på de i posten.. (også må jeg legge til at de ser mye bedre ut i virkeligheten, enn på bildet..)









Begge har lin utenpå og sateng inni. Den ene er med fjær og den andre er syntetisk. :)
 
*kommenterer til senere* :)
 
denne tråden var genial :) skal begynne på min jeg også nå. spennende :)
 
heia.. åssen snor har du brukt?
 
De er jo rå fine!!!
 
Ja, kjempefine!
Jeg skal i gang med å sy pose jeg også - har kjøpt stoff, så tipper jeg begynner til helgen om det ikke blir veldig fint vær...
 
Ja, kjempefine!
Jeg skal i gang med å sy pose jeg også - har kjøpt stoff, så tipper jeg begynner til helgen om det ikke blir veldig fint vær...
Bor ser dere bildene?


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Bor ser dere bildene?


Venter ei tulle 4. Juli 2013

Ser ikke alle bildene, men tror det er fordi en del av tråden er ganske gammel. Fant imidlertid masse bilder på nett, både blogger og via sykroken.net. På sistnevnte side fikk jeg forresten også inspirasjon til en masse andre prosjekter også...
 
Her er min ferdige vognpose. Ble en kombinasjon av flere mønster jeg fant forskjellige steder på nettet.
 

Vedlegg

  • Vognpose.jpg
    Vognpose.jpg
    849,5 KB · Visninger: 29
Ja, det kan anbefales. Jeg brukte mønsteret på sykroken.no, men laga "tunga" som man bretter opp litt smalere.

Har handla inn stoff og dyne i dag, så får sjå om eg får sydd meg ein sånn snart :D

Ka var grunnen til at du lagde "tunga" smalere?:)
 
Har handla inn stoff og dyne i dag, så får sjå om eg får sydd meg ein sånn snart :D

Ka var grunnen til at du lagde "tunga" smalere?:)


Det starta vel i grunn med at jeg synes at den så brei ut, og så ble jeg litt skeptisk siden de delene på sida som du skal brette over ble mye smalere enn "tunga" som de skulle brettes over. Endte vel med at tunga ble 15cm smalere. Jeg brukte oppskrifta som ligger på sykroken, men de rundede partiene (som står beskrevet at skal være 10cm opp/ned og 20cm bortover) lot jeg bli 25 cm bortover. Da blir sidedelene litt breiere og tunga litt smalere.

Sammenligna med et par andre mønstre, og alle dem hadde smalere "tunge".
 
Back
Topp