Hjemmelaget Voksi?

Nå skal jeg begynne, så jeg dytter denne frem sånn at jeg ikke trenger å lete så lenge etter den om jeg trenger litt profesjonell hjelp. Får få mannen til å finne ut hvordan jeg skal sy på glidelåsen, sånn at jeg har noen å skylde på om det blir helt feil[8D]

JEG KLARTE DET!!!!

Nå har jeg bare å få på noen trykk knapper i åpningen, og bånd/strikk oppe ved hodet. Wohoo.

Da våknet photobucet[:D]

TIPS[:D]

Jeg skal lage pose nå, og da, for å holde på plass dyna inni, skal jeg sy fast tråder i hjørnene på dyna, og lage små hull i hjørnene på stoffet.
Så trer jeg trådene gjennom hullene(etter jeg har pakka dyna inni) så knyter.
Da holder dyna seg på plass[:D]

Nå har jeg bestillt meg stoff , strikk, strikkstopper og glidlås... hjeeelp... Dette er skummelt for jeg kan virkelig ikke sy!!![8D][8D] Men men... Det er ikke annet å gjøre enn å hoppe i det[:D]

ORIGINAL: Chanita sin mamma

Nå har jeg bestillt meg stoff , strikk, strikkstopper og glidlås... hjeeelp... Dette er skummelt for jeg kan virkelig ikke sy!!![8D][8D] Men men... Det er ikke annet å gjøre enn å hoppe i det[:D]

ikke jeg heller, håper jeg får stoffet i morra, så får se hvordan det blir..hehe.. men hva skal du med strikk??

ORIGINAL: camilla.

ikke jeg heller, håper jeg får stoffet i morra, så får se hvordan det blir..hehe.. men hva skal du med strikk??

Tenkte å ha sånn rund strikk sydd inn rundt der hodet skal være, så jeg kan snurpe igjen litt når det blir skikkelig kaldt... Bestillte en snuggel av en her inn for ca. ett år siden og på den var det sånn strikk og det var jeg veldig fornøyd med[:)]

ORIGINAL: ~I am Jeani~

ORIGINAL: *Trønderpia*

Jeg skal lage pose nå, og da, for å holde på plass dyna inni, skal jeg sy fast tråder i hjørnene på dyna, og lage små hull i hjørnene på stoffet.

Det er lurt, men lite gjennomtenkt hvis du skal ha posen HELE året...for da kan du ikke bruke posen uten dyna, tenker på vår og høst [;)]

hvorfor kan man ikke det???[8|] er jo bare å knyte opp igjenn og ta ut dyna, og trenger ikke så store hull, så da vises de ikke heller.

Det er lurt, men lite gjennomtenkt hvis du skal ha posen HELE året...for da kan du ikke bruke posen uten dyna, tenker på vår og høst [;)]

hvorfor kan man ikke det???[8|] er jo bare å knyte opp igjenn og ta ut dyna, og trenger ikke så store hull, så da vises de ikke heller.

Hva skal du lukke posen med da???[8|] Når dyna med knytetrådene taes ut???[8|]

De som lager en voksipose man kan bytte dyne, lager vel med enten knapper, glidelås eller borrelås.

dytter på denne jeg

2 meter til framme og to meter til bake..

er sikkert heeelt blind og veldi trøtt...men finner ikkje stoff inn på stoffogstil.no finner bare alt annet :p hehe men ikkje stoff:p leter og leter men måå være blind:p

her er de jeg har laget til nå, den som er grønn/blå inni ser ikke så god ut men det er pga den ikke er ferdig, den skal ha litt pynt på og dyne inni[8D]

ku flees utenpå og hvit bommul inni[8D] (dette var første og en test så ble bare det stoffet jeg hadde hjemme)

Svart poplin utenpå, rosa flanell med bamser inni og snorene til og holde posen sammen [:)]

denne har ikke dyne ennå..  svart poplin utenpå blå flanell inni[:)]

legger min pose inn her eg og[:)]

og ALDRI mer skal eg sy glidelås[&:] nestegang blir det med knyting[:D]
litt skjønnhetsfeil men pytt pytt. babyen skal no værtfal holde seg god og varm[:D]
svart poplin stoff på utsiden og hvit flanell inni, så har eg brukt dundyne.
skulle lage til en glidelås bak på posen nede ved beina men fikk ikke dette heeeeeeeeeelt til så det ble en åpning med klaff på så en ikke ser dynen[:D]helt genialt hihi[:D]

ville ikke ha glidelåsen midt på så tok den på siden eg[:)]

HJELP!

Nå driver jeg å streker opp dynen, poplin og fleecestoffene, men da jeg var ferdig å streke opp på dyna slo det meg.. Skal alle stoffene være nøyaktig like? Jeg tenker på i forholdt til sømmål..
Om fleece stoffet og poplin stoffet er målt opp likt som dynen, blir det ikke da litt liten plass til dyna inni når fleece'n og popline'n  er sydd sammen?
Håper noen skjønner hva jeg mener... Jeg har ALDRI sydd noenting i hele mitt liv, så trenger virkelig litt hjelp her[8|][:)]

HJELP!

Nå driver jeg å streker opp dynen, poplin og fleecestoffene, men da jeg var ferdig å streke opp på dyna slo det meg.. Skal alle stoffene være nøyaktig like? Jeg tenker på i forholdt til sømmål..
Om fleece stoffet og poplin stoffet er målt opp likt som dynen, blir det ikke da litt liten plass til dyna inni når fleece'n og popline'n  er sydd sammen?
Håper noen skjønner hva jeg mener... Jeg har ALDRI sydd noenting i hele mitt liv, så trenger virkelig litt hjelp her[8|][:)]

det går seg til det=) bare sy du[:D]

skal lage varm god pose til snuppa.. så lurer... hva er varmest og best stoff å ha inni? tenkte på fleece men er ikke det brannfarlig da? hva med flanell, blir det varmt nok? eller kanskej noe ull av noe slag??

skal lage varm god pose til snuppa.. så lurer... hva er varmest og best stoff å ha inni? tenkte på fleece men er ikke det brannfarlig da? hva med flanell, blir det varmt nok? eller kanskej noe ull av noe slag??

På stoff og stil har de visst noe ullstoff du kan bruke. Men jeg ville ikke vært redd for å bruke fleece tror jeg, for hvor stor er sjansen for at du setter fyr på posen? Du har jo ikke så små barn i pose i nærheten av ild....?

klippet stoffet med 1cm søm mon og dynen uten.

Back
Topp