Hjemmefødsel

Jeg skal føde på ABC klinikken nå i mai (termin 18. mai) og tilbudet er der fortsatt. Det eneste som er endret er at de nå tar svangerskapskontroller først fra uke 32, og ikke som tidligere fra uke 24. :)
De samtalene i ukene før var viktige for meg. Synd de er borte.

Jeg vurderer hjemmefødsel, har dog termin i starten av oktober så har heldigvis litt tid på å undersøke ting. Jeg er veldig, veldig redd for sykehus. Men ønsker allikevel å få kontakt med spesialist (for fødselsangst) på sykehuset, få omvisning, og møte noen av jordmødrene der. For selv med planlagt hjemmefødsel kan det skje at man må flyttes til sykehuset.

Jeg er ikke sikker enda, og vet heller ikke hvor utbredt tilbudet er for hjemmefødsel her i Kristiansand, men det skal i alle fall undersøkes :)

Jeg vurderer hjemmefødsel, har dog termin i starten av oktober så har heldigvis litt tid på å undersøke ting. Jeg er veldig, veldig redd for sykehus. Men ønsker allikevel å få kontakt med spesialist (for fødselsangst) på sykehuset, få omvisning, og møte noen av jordmødrene der. For selv med planlagt hjemmefødsel kan det skje at man må flyttes til sykehuset.

Jeg er ikke sikker enda, og vet heller ikke hvor utbredt tilbudet er for hjemmefødsel her i Kristiansand, men det skal i alle fall undersøkes :)

Det er nok generelt utrolig sjelden et tilbud som gis til førstegangsfødende :)

Det er nok generelt utrolig sjelden et tilbud som gis til førstegangsfødende :)

Det vet jeg ikke noe om, har bare lest at man ikke må ha hatt keisersnitt før, kun ha ett barn i magen, og generelt være frisk og rask. Men jeg skal kontakte Hjemmejordmor så får vel svar på diverse snart :)

Back
Topp