Hjemmefødsel?

Hatt to styrtfødsler så ikke sikker jeg rekker sykehuset. Så da er d greit å planlegge å være hjemme. Trenger jeg ikke haste av sted.

For min del hører fødsel hjemme på sykehus :) Flott for de som gjennomfører en hjemmefødsel, og det virker jo utrolig koselig!

Men jeg vil gjerne ha den sikkerheten man har på et sykehus:)

Man har ikke mulighet for hjemmefødsel her, jeg hadde uansett ikke fått det. Ikke ville jeg hatt det heller, jeg hadde ikke tørt.

Jeg hadde hjemmefødsel og det var fantastisk! Det var jordmødrene på sykehuset som anbefalte meg det og to av dem var med på fødselen hjemme:)

Hatt to styrtfødsler så ikke sikker jeg rekker sykehuset. Så da er d greit å planlegge å være hjemme. Trenger jeg ikke haste av sted.
Samme her, tredje gikk fort, planlagt hjemme.
Så sant det ikke oppstår noe kommer vi til å planlegge denne hjemme også:☆

Var vel styrt fødsel her også..Det høres så lite flott ut :/

Samme her, tredje gikk fort, planlagt hjemme.
Så sant det ikke oppstår noe kommer vi til å planlegge denne hjemme også:☆

Var vel styrt fødsel her også..Det høres så lite flott ut :/
Jeg velger å tenke på at vi gjør en sabla god jobb. Vi går for sprint ikke maraton. Trenger egne atleter til det.
På jobb mener de at jeg har hatt helt sprø fødsler.

Har lav smerteterskel så trur eg heldt meg til sjukehus og all smertelindring eg kan få.. :sorry:
I tillegg tilseier erfaringane frå tidlegare fødslar at eg bør vere på sjukehus. Ellers hadde eg nok mangla eit barn i dag.
Men sett bort frå alt dette så syns eg jo heimefødsel virkar som ein fantastisk opplevelse! :Heartred Nyt det, de som kan!

Hadde styrtfødsel med første, og litt komplikasjoner. Så håper vi rekker sykehuset med nestemann. 30 min til sykehuset. Synes det var veldig greit på sykehuset. En god trygghet:)

Så tøffe dere er som planlegger hjemmefødsel! :)
For meg var det nok mer en annen trygghet som uteble ved de 2 første fødslene ved sykehuset .
Stort sett 2 personer å forholde seg til både ved alt av kontroller og under fødselen.
Jeg fikk også trua på at dette er noe jeg kan få til, dette kan jeg :) Jeg ble trygg ♡

Jeg hadde hjemmefødsel og det var fantastisk! Det var jordmødrene på sykehuset som anbefalte meg det og to av dem var med på fødselen hjemme:)
Så herlig. Siden dette skal være siste så har jeg veldig lyst. Er så styr når du må haste avgårde ved første ri for å rekke å komme til føden. Blir så lang ventetid og veldig mange turer opp og ned til sykehuset. Hvis jeg vet jeg skal være hjemme så kan jeg bare avvente å se.

Har du tenkt på å ta ham med å snakke med en jordmor som gjør hjemmefødsler? Kan han få skikkelige svar på d som gjør ham redd.
Ja, vi gikk fast til jordmor med førstemann, som holder på med hjemmefødsler. Siden jeg hadde litt lyst forrige gang også, var han med ett par ganger hvor vi snakket om og rundt det, men han faller likevel ikke til ro med det:( Han er vel mer redd for at noe skal skje etterpå eller underveis i fødselen da vi har litt reisevei. Men foreløpig har hun jordmoren tatt pause for hjemmefødsler og jobben i kommunen her, i forbindelse med jobb på sykehus langt avgårde, så aner ikke om jeg skal gå til jordmor dette svangerskapet eller ender opp kun hos fastlegen:bored:

Jeg syns hjemmefødsel innebærer alt for høy risiko, da 6-10% av fødsler ender i akutt keisersnitt. Man finner ingen høyere risikoer knyttet til fødsel en dette, hjemmefødsel er den mest risikable planlagte fødselen man kan gjennomføre. Jeg kan ikke forstå at noen er komfortabel med den risikoen. Grunnen til at vaginal fødsel er så trygt som det er i Norge er blant annet fordi man har et legeteam som kan ta over svært hurtig dersom noe går galt, og denne muligheten mister man ved en hjemmefødsel.

Back
Topp