Hjemmefødsel?

Eg kunne godt tenkt meg det. Men nå har jeg hatt to fødsler som tilsier at jeg har måtta vært på fødestue. Så tror ikkje eg får det innvilget

Jeg har ønsket det tidligere, men etter det forrige svangerskapet ble det komplikasjoner som gjorde at jeg ikke fikk føde på en fødestue engang, måtte til klinikk, så da er det nok bare å glemme hjemmefødsel :p

Jeg har veldig lyst denne gang. Hatt to fødsler med kun Paracet og badekar så har heller lyst å være hjemme. Føder ganske fort så orker ikke stresset med å komme meg på sykehus. Skal forhøre meg med jordmor om jeg får lov når mannen min kanskje ikke er hjemme under fødsel. Han har en uke før og en uke etter termin der han er hjemme. Men jeg har født 3 og 1 uke før termin med de andre. Håper bare jeg kommer meg over nyttår.

Jeg har alltid hatt lyst. Men pga komplikasjoner under fødselen med begge mine jenter er det ikke sjans i havet..

Jeg truer mannen med at jeg kobler han til på skype hvis han ikke rekker det slik at han får det med seg.

Jeg har ønsket det tidligere, men etter det forrige svangerskapet ble det komplikasjoner som gjorde at jeg ikke fikk føde på en fødestue engang, måtte til klinikk, så da er det nok bare å glemme hjemmefødsel :p
Det er en del ting som spiller inn ja.
Men om man er i den situasjonen så er nok det tryggeste for både mor og barn at det foregår på sykehuset

Jeg har veldig lyst denne gang. Hatt to fødsler med kun Paracet og badekar så har heller lyst å være hjemme. Føder ganske fort så orker ikke stresset med å komme meg på sykehus. Skal forhøre meg med jordmor om jeg får lov når mannen min kanskje ikke er hjemme under fødsel. Han har en uke før og en uke etter termin der han er hjemme. Men jeg har født 3 og 1 uke før termin med de andre. Håper bare jeg kommer meg over nyttår.
Så spennende, da er det muligheter:)
Jeg er litt i samme båt som deg, fødte nr 3 hjemme. Ønsker det veldig sterkt nå også, det var så utrolig! :)
Hvilken del av landet holder du til?

Så spennende, da er det muligheter:)
Jeg er litt i samme båt som deg, fødte nr 3 hjemme. Ønsker det veldig sterkt nå også, det var så utrolig! :)
Hvilken del av landet holder du til?
Bor rett utenfor Stavanger.

Skjer ikke for alt i verden her. Storebror hadde en navlestreng på bare 30 cm, så under fødselen begynte han å dra med seg morkaka ut. Det endte i katastrofesnitt. Ingen visste den var så kort, så tar ingen sjanser :rolleyes:

Synes det virker skummelt om det skulle skje noe under fødselen! Enten at barnet sitter fast, ikke får puste, eller trenger annen akutt hjelp fra lege rett etter/under fødsel.

Tror ikke jeg hadde turt. :p Og jeg oppfyller ikke kriteriene for hjemmefødsel heller, pga risikosvangerskap. Bor i tillegg tre kvarter unna sykehuset ca. Litt langt om noe brått skulle skjedd.

Bor rett utenfor Stavanger.
Da krysser jeg fingrene for oss begge:)
Jeg har bestilt time til første kontroll hos min jm fra sist. Veldig deilig å slippe å forholde seg til så mange forskjellige mennesker.
Tror nok graviditeten blir litt virkeligere da ;)

Har 30 min til sykehuset, men tørr ikke tilfelle komplikasjoner. + tror jeg har godt av å være der noen dager når det er første.

Det hadde jeg aldri tatt sjansen på, det går jo som regel bra men når det ikke gjør det er det jammen godt å være på sykehus. Det som skulle bli en ukomplisert fødsel her endte i akutt keisersnitt, så nå blir det uansett ekstra overvåkning neste fødsel:)

Hadde styrtfødsel med første og venter tvillinger nå så det er uaktuelt kjenner jeg..

Back
Topp